Home  Life  TV & Radio  annelies_rutten
  
Alles is mogelijk

Yes! Yes! Yes! Ik ga door en heb daarmee mijn belangrijkste doel bereikt. Dat ik zou wínnen in mijn eerste deelname was buiten alle verwachting. Maar geloof me: het is genieten als je in de – comfortabele! – zetel kunt blijven zitten terwijl je tegenspelers tot het finalespel veroordeeld zijn.

De gouden regel van De slimste mens is me na mijn eerste deelname al helemaal duidelijk: in dit spel is alles mogelijk. Annelies Beck, toch bezig aan een ijzersterk parcours, gaat eruit. Ik blijf erin met Wim De Vilder. Een fijn mens, weet ik. Maar dat was Annelies ook. Denk ik. De tijd was te kort om verder te komen dan een vage kennismaking. Het werkte anders wel: ‘de Anneliezen’. De nieuwe en de oude, hoewel ik denk dat zij nog een pak jonger is dan ik en ik dus eigenlijk ‘de oude’ had moeten zijn.

Hoe komt het dat het zo goed is gegaan? Ik weet het niet. Het is me een beetje ‘overkomen’. De opname was voorbij voor ik er erg in had en de hele tijd ging ik ervan uit dat mijn voorsprong spoedig zou weggewerkt zijn. Vandaar ook mijn zuinige lachjes wanneer de tussenstand werd meegedeeld. Ik ga niet de grote triomfator uithangen, terwijl dat zó weer onwaarschijnlijk misplaatst kan zijn.

Wat heb ik bewezen in mijn eerste aflevering? Dat ik, zoals vooraf gezegd, niets van voetbal afweet. De Engelse voetbalcompetitie is de Premier League. We zullen het onthouden. Dat de eerste puzzel inderdaad niet simpel is. Hij levert me nul seconden op. Dat ik wél een Porsche van een Bentley kan onderscheiden, al moet ik die laatste wel drie keer noemen eer ik het bij de juiste foto doe. Overigens: is het toeval dat ik in de fotoronde luxewagens heb en Annelies Beck tien bieren krijgt voorgeschoteld? Vrouwen en auto’s. Vrouwen en bieren. Gaat toch nog vrij goed samen, is gebleken.

Het spannendste moment? Zonder twijfel de start van mijn filmpje in de laatste ronde. Als de dood ben je dan dat het getoonde fragment geen enkel belletje zal doen rinkelen. Mijn hart maakt een sprongetje wanneer ik Nicolas Sarkozy herken, toen nog minister van Binnenlandse Zaken in Frankrijk, tijdens de rellen in de Parijse voorsteden. Ik zeg voorsteden, maar het moet banlieues zijn. Zo laat ik punten liggen, maar intussen weet ik ook dat de voorsprong niet meer bij te benen is.

Mijn eerste aflevering overleefd en geen noemenswaardige flaters begaan. Ik had er vooraf voor getekend. Het is gissen naar wat volgt, maar met mijn zelfvertrouwen gaat het alvast de goede richting uit. En dat ik nóg eens door die ervaren schminksters opgemaakt zal worden, alleen al daarvoor kom ik graag terug.

TrackBack

TrackBack URL van dit bericht:
http://www.typepad.com/services/trackback/6a00d8341c782453ef00e54f1123d78834 Listed below are links to weblogs that reference Alles is mogelijk:

Reacties

trots, heel trots

 michel vandersmissen op 23 oktober 2007 om 23:27

iemand die voor de krant werkt als schrijver, weet meer dat je denkt en hun geheugen is ruim genoeg om alles bij te houden .
Annelies doe zo verder :-).

 Jean Marie op 23 oktober 2007 om 23:29

Goed gedaan Annelies ;)en leuk je op tv te zien.
Ben heel benieuwd naar morgen.

Girl87*  op 24 oktober 2007 om 00:02

Wel jammer dat je er de ongelooflijk knappe andere Annelies uitgeknald hebt :(

dwat op 24 oktober 2007 om 07:57

Annelies, proficiat, sterk ! Hopelijk hou je het een tijdje vol, voor ons nog een vraag...
GREETZ Filip

 Filip Verniest op 24 oktober 2007 om 08:07

Van verstandige brunettes gesproken!Proficiat!

 Ray op 24 oktober 2007 om 08:14

Knapste Annelies!

Jim op 24 oktober 2007 om 08:24

Goedemorgen,

Goed resultaat, proficiat. Wat ik nog het leukste vondt was dat ondanks je perfecte gebruik van de Nederlandse taal toch kon horen dat je van Gent afkomstig bent. Ik woon reeds 14 jaar in Spanje en mis soms het Gents, vandaar.

Vriendelijke groet van de Spaanders voor de Vlaanders

Tom Lievens op 24 oktober 2007 om 08:40

Goedemorgen,

Goed resultaat, proficiat. Wat ik nog het leukste vondt was dat ondanks je perfecte gebruik van de Nederlandse taal toch kon horen dat je van Gent afkomstig bent. Ik woon reeds 14 jaar in Spanje en mis soms het Gents, vandaar.

Vriendelijke groet van de Spaanders voor de Vlaanders

Tom Lievens op 24 oktober 2007 om 08:41

Goedemorgen,

Goed resultaat, proficiat. Wat ik nog het leukste vondt was dat ondanks je perfecte gebruik van de Nederlandse taal toch kon horen dat je van Gent afkomstig bent. Ik woon reeds 14 jaar in Spanje en mis soms het Gents, vandaar.

Vriendelijke groet van de Spaanders voor de Vlaanders

Tom Lievens op 24 oktober 2007 om 08:41

Ik vind het knap indien men zich zo kwetsbaar durft op te stellen. Je zelfvertrouwen is terecht, je bent een mooi mens.

 Ruud Maaskant op 24 oktober 2007 om 09:05

Waouw, wat een entree en nu verder gaan op die elan he meid!
Vanwege je FANCLUB

Mongo

 Mongo op 24 oktober 2007 om 09:25

Super Annelies, wij leven mee en duimen vanuit de zetel! Zet 'm op!

Eva op 24 oktober 2007 om 09:47

mooie overwinning, maar toch spijtig dat de 2 anneliezen niet meer in het spel zitten. het oog mag ook wat en de proffesor (jury) zal zeker mijn mening delen:)

 dimi op 24 oktober 2007 om 11:04

Proficiat, een verdienstelijke manier om BV te worden. En het leuke is, ik kan tegen iedereen zeggen dat ik de "neef van Annelies van de slimste mens van erik van looy" ben.
Doe zo voort. We duimen

 Koen A. op 24 oktober 2007 om 11:04

mooie overwinning, maar toch spijtig dat de 2 anneliezen niet meer in het spel zitten. het oog mag ook wat en de proffesor (jury) zal zeker mijn mening delen:)

 dimi op 24 oktober 2007 om 11:05

HUP ANNELIES HUP!
Ik ben helemaal mee zenuwachtig!!!
En ik heb nog niet eens een aflevering gezien. Veerle zei dat ik de video wel eens kon lenen. We zullen verder duimen op reis.
Katrien & Eric

 Katrien op 24 oktober 2007 om 13:41

Hey Annelies,

Jammer genoeg kan ik vanuit India de Slimste Mens niet zien, maar toch een dikke proficiat. Zag net in standaard.be jouw naam en dacht, even doorklikken... op naar de finale!

Nathalie DS

 Nathalie op 24 oktober 2007 om 18:34

vanavond weer het Nieuwsblad-meisje aan de macht!!
na die diepmenselijke stukjes bij dat laatste proces heb je het wel verdiend om je ook eens te amuseren!!Go, Annelies, go!!!!

 Rita op 24 oktober 2007 om 19:22