Home  Life  TV & Radio  annelies_rutten
  
De burgemeester

Mijnheer de burgemeester, het was u echt gegund. Maar laat ons wel wezen, u kwam niet om dit spel te spelen. U kwam, denk ik, omdat u weet dat in dit spel de humor minstens zo belangrijk is. En humor is een kunst, dat weet nu iedereen, die u als geen ander in de vingers heeft.

Ik heb –echt waar– zelden zo gelachen. En ik ben niet de enige. Erik Van Looy die geen woord meer kan uitbrengen en met tranen in de ogen de volgende vraag probeert te stellen, het was schoon. Zeer schoon. En het maakt de Gentse Slimste mens inderdaad tot een memorabel stukje televisie.

U bewees ook dat u de kunst beheerst van de zelfspot en de zelfrelativering. Een politicus die grapjes maakt over zijn eigen partij, het is zelden gezien, maar geloof me, het werkt. U heeft de politiek eens van een andere, zeer menselijke, kant laten zien. En dat deed, ik mag het zeggen, ongelooflijk deugd. Gent is trots, mijnheer de burgemeester, neem dat van mij aan.

Dat deze unieke ervaring me in het spel alweer een stapje verder brengt is uiteraard mooi meegenomen. Op naar de zesde en misschien –waarschijnlijk?– naar de finaleweek. Geloof mij als ik zeg dat het voor mij ook een verrassing is. Dat dit misschien toch impact zal hebben, wordt me na afloop van de opname gezegd. Het is maar een spelletje en het is maar televisie, maar zes keer blijft waarschijnlijk niet onopgemerkt.

Ik weet niet waaraan ik me moet verwachten en ik maak me er voorlopig weinig zorgen om. Het overkomt me ook maar, moet u weten. Ik doe mijn best, en op een of andere manier kom ik de opnames telkens goed door. Hoewel ik natuurlijk ook steken laat vallen, een feit dat de kritische kijker niet zal ontgaan.

Ik probeer nog even te genieten. Want lang kan het nu niet meer duren. De kop van het klassement, het is al heel veel eer. Ben blij dat ook Helmut nog even meegaat. Met nu gegarandeerd vijf deelnames is de kans zeer groot dat ook hij de finale haalt.

Hoeveel er nog zullen volgen, kunt u zelf zien op het scherm. Vanavond wordt weer heel speciaal. Nicole Josy laat voor het eerst haar Hugo los. Of toch niet helemaal? Hoe ze bij De slimste mens met onafscheidelijke duo’s omgaan; ook dat is weer zeer schoon om zien.

TrackBack

TrackBack URL van dit bericht:
http://www.typepad.com/services/trackback/6a00d8341c782453ef00e54f3131b68833 Listed below are links to weblogs that reference De burgemeester :

Reacties

Annelies Rutten: een prachtige persoonlijkheid met brains. Ik hoop op een verdergaand optreden.

 Geerts op 30 oktober 2007 om 23:03

senor(it)a rutten, you rock big time !
(zelfs tom waits moet dit beamen)

erwin op 30 oktober 2007 om 23:12

Zo'n prachtige vrouw, ze 'pakt' op tv als geen ander, die brains, die nutteloze weetjes, die humor en die ingehouden en toch aanstekelijke lach, en toch nog altijd bescheiden, klasse ! Ze heeft vast ook onuitstaanbare kantjes ... maar die zie je niet op tv.

 Steve op 30 oktober 2007 om 23:19

Beste allen,
Ik zag het programma voor de eerste keer en heb me bijzonder geamuseerd! Leuke gasten, een ongedwongen sfeer, heerlijke humor. Zoals Annelies Rutten beschrijft in haar column: een politicus met zelfspot, dat is schaars, hulde aan de burgemeester! Maar nog grotere hulde aan de vrouw die met schijnbaar gemak als beste uit de bus komt: rustig, wijs, vrolijk, bescheiden...en o zo mooi! Het spel is nog niet afgelopen, maar mijn winnaar staat al vast: drie lieve kusjes voor mijn slimste en mooiste mens, Annelies Rutten! xxx
Felix Timmermans, Scheveningen, NL

 Felix Timmermans op 30 oktober 2007 om 23:31

PS Annelies, van harte gefeliciteerd!
Succes gewenst en bovenal geluk!
;-))
Wat zou ik u graag portretteren...

 Felix Timmermans op 30 oktober 2007 om 23:52

Annelies,
Deze keer schieten woorden mij tekort....ik ga het vandaag simpel houden...PROFICIAT!
De finaleweek is niet een waarschijnlijkheid maar een ZEKERHEID!
Doe zo verder meid!

 Bart op 31 oktober 2007 om 00:08

bescheiden... je lach. voor en na het kenbaar maken van een juist antwoord.
"mooi, ...je gebit", denkt een domme, geile man dan, maar ook elke andere.
kennen deed ik jou niet, maar nu door en door. meer in aantal zou ik je wensen, doch je bent uniek: de rede, niet zo publiek.

reezenbeegle op 31 oktober 2007 om 00:57

Brains én klasse! En vooral die Vlaamse bescheidenheid!!! Pracht van een vrouw, daar kan annelies "terzake" Beck nog een zwaar puntje aan zuigen!!! Allé, op naar de eerste slimste vrouw! Veel succes!

 hoeckman david op 31 oktober 2007 om 05:40

Ik ga morgen toch eens kijken in Net Gemist, Annelies. Want 'onze' burgemeester die de boel op stelten zet, dat wil ik zien.

Stijn Vercamer op 31 oktober 2007 om 06:41

Forget Greet Opdebeeck!
De natuurlijke flair van Annelies is fantastisch.Waar blijft die fanclub?

 Jan op 31 oktober 2007 om 10:06

Ik sluit me aan bij mijn voorganger; het is de hoogste tijd voor een fanclub !

 Jo op 31 oktober 2007 om 10:29

Komaan e Anneliesje, de vrouwen heersen :D
Ik duim voor je
good luck

 Katrien De Clerck op 31 oktober 2007 om 10:59

Annelies: prachtige en slimme vrouw, doe zo voort en versla al die zogezegde BV's in een grote finale.
Proficiat voor uw manier, eenvoudig en toch zò effectief.Wij willen je meer zien op onze TV.

 Thys Louis op 31 oktober 2007 om 12:39

Een ode aan mijn Godin op http://www.vokspoopoelie.be

Pieter-Jan op 31 oktober 2007 om 14:49

Je bent een vrouw naar mijn hart: mooi en intelligent. Wens je alle succes toe- bovendien heb je ook zin voor humor-men voelt dat. Fantastische uitzending, met jou en de burger.
Laat ons nog lang van je genieten- benijd de man waarvan je houdt! :)

 luc op 31 oktober 2007 om 16:08

Wanneer zijn de afleveringen eigenlijk opgenomen ?

 didi op 31 oktober 2007 om 18:13

Alvast proficiat Annelies!!
Hopelijk geraak je nog verder,alvast één puike prestatie.
Heb me al kostelijk geamuseerd vooral met de aflevering met Helmut en de burgemeester.
Doe zo verder!!!

 Moock danny op 31 oktober 2007 om 19:50

Mona Lisa komt nog niet aan haar hielen !!!
Je hebt me duizendmaal betoverd !!!
Annelies - met jou wil ik naar een onbewoond eiland - proficiat - trouwe fan

 FREDDY VANDELEENE op 31 oktober 2007 om 22:01

Je weet tot nu toe steeds een prachtprestatie neer te zetten in de slimste mens, een dikke proficiat dus. Helmut doet het ook verrassend knap, jullie kegelen al dagenlang elke nieuwe kandidaat de ring uit, het slachtersduo van de slimste mens. :-) Zelfs Nicole, de blonde helft van Nicole en Hugo, scoorde aardig. Kortom tis een heel leuk programma en met u erbij ook een heel mooi programma. Nog veel succes!

 Figy op 31 oktober 2007 om 23:19

Subliem, Annelies !!
Het is een plezier om je brede algemene kennis te aanhoren. En je doet het op een heel stijlvolle manier !
Dat zullen onze roots zijn ;-)
Je naamgenoot (èn misschien familie ...)

 Marleen Rutten op 31 oktober 2007 om 23:25

Heb gisteren 31.10 opnieuw gekeken zoals alle dagen tevoren.Je deed het weer Annelies en Helmut
mocht uiteindelijk ook blijven tegen de afgescheurde Nicole van Hugo.Nicole kwam toch nog op de hoofdstad van het eilandje Elba waar Napoleon verbannen zat. Portoferraio zei ze plots... ja die cruises he een mens houd er iets van over!!
Ga zo door Annelies je bent echt een clevere dame
met IQ,MQ en een prachtige glimlach.
Veel succes en op naar de finale!!

Eric.-Nieuwerkerken.

 Eric Creve op 1 november 2007 om 10:39

Waar blijft die fanclub...Mannen , wat een vraag...er was er al een van het eerste uur. En hoe verder Annelies geraakt, hoe groter en enthousıater ze zordt...op nog een keer...weg met Hugo...hıer komt Annelıes, nu zelfs op CRUISE-snelheid...

 Mongo op 1 november 2007 om 10:57

Toch (vréé) grappig, die Gentse aflevering, en ... wanneer wordt je ontvangen op 't stadhuis ? want dat had de burgemeester toch beloofd hé!

 isabelle op 2 november 2007 om 07:25