Home  Life  TV & Radio  annelies_rutten
  
Hallucineren

Nummer drie overleefd. Niet dat het begint te wennen, maar het geeft wel een goed gevoel. Ik begin het spelletje echt plezant te vinden, slaag er veel beter in om me te ontspannen en te genieten van het moment. Want drie, dat is al zeer behoorlijk. Afgaan kan nog wel –zeker met de veel mindere tweede in het achterhoofd– maar het zal niet meer als een gieter zijn. Missie geslaagd, dat heb ik voor mezelf al ongeveer besloten.

Het was weer schoon gezelschap waarin ik mocht verkeren. Helmut Lotti, die op de valreep Wim De Vilder heeft geklopt. Hij evenaart met deze aflevering zijn persoonlijk record en is daar zichtbaar blij mee, maar dat zijn ambities deze keer nog verder reiken... ik zou me al heel erg moeten vergissen als ik het niet juist aanvoel. En Josse natuurlijk, een man die al lang op mijn bewondering kan bogen, maar waarvan ik nu ook weet dat het een crème van een kerel is. Warm en hartelijk. Groot in alle opzichten. Dat we die avond concurrenten zijn, geeft me een soort onbehaaglijk gevoel (al zal dat me er niet van weerhouden om er weer volop voor te gaan).

Wat ook nog niet went: je weet nooit wat er op je af zal komen. Een ontsnapte gorilla die aan het stuur van een auto zijn okselhaar afscheert. Tot welke vraag het vreemde verhaal van Sigrid Spruyt –ik tref haar vraag in de tweede ronde– moet leiden, ik heb er geen flauw benul van. (Ze speelt het overigens subliem; een gemiste roeping als actrice?) ’t Blijkt over LSD te gaan, en wat ik daar zoal van weet. Dat het een drug is die voor vreemde hallucinaties zorgt, veel verder kom ik niet. De puntenoogst is navenant. De ommekeer komt er met de fotoronde. Als ik met de leestekens niet had gescoord, ik denk dat ik op de krant snel mijn resterende vakantiedagen had opgenomen. Maar het loopt als een trein en dat geeft een morele boost. Met dank aan voormalig CVP-voorzitter Stefaan De Clerck, die er bij de naamsverandering van CVP in CD&V maar op bleef hameren dat de ‘ampersand symbool staat voor samenhorigheid’.

Mijn filmpje doet me even panikeren omdat ik Luc Perceval niet herken. Maar dan komt Jan Decleir, in een van zijn allerimposantste rollen. Ten Oorlog, de Shakespeare-bewerking van Tom Lanoye, levert de broodnodige seconden om me andermaal te doen ontsnappen aan het gevreesde eindspel. Josse en Helmut maken er een thriller van die ik, vanuit de luie zetel, gefascineerd gadesla. Ik had ze allebei willen zien winnen, al vind ik het na afloop wel prettig dat de tandem met Helmut –zijn persoonlijke record geklopt!– nog eventjes door mag rijden.

Na de opname blijf ik een beetje hangen. Nog één keer genieten van de sfeer, want iets zegt me dat hier toch binnenkort een eind aan komt. De vierde komt eraan en dat is meer, veel meer, dan ik vooraf had durven hopen. Een fijne LSD-trip, die voor mijn part nog een tijd mag duren, maar waar zoiets eindigt, weet je nooit.

TrackBack

TrackBack URL van dit bericht:
http://www.typepad.com/services/trackback/6a00d8341c782453ef00e54f1299038834 Listed below are links to weblogs that reference Hallucineren:

Reacties

Annelies,Proficiat!!!!
Als 70 jarige geniet ik van je sprankelende verschijning. Je weet veel, maar vanavond had wel veel geluk met je foto's. Ik hoop dat je op kop geraakt!
Hartelijk,
Remi.

remi cansse op 25 oktober 2007 om 23:07

GOED GEDAAN ANNELIES!!
Op naar nummer 4 en dat is nog 4 nachten wachten.
x

Girl87*  op 25 oktober 2007 om 23:09

Annelies gefeliciteerd dat je ook deze ronde gewonnen hebt. ga zo door dan kunnen we nog wat langer genieten van je symphatieke verschijning.

Hartelijke groeten uit Nederland.
Bart en Elfriede

Bart op 25 oktober 2007 om 23:13

Annelies gefeliciteerd dat je ook deze ronde gewonnen hebt. ga zo door dan kunnen we nog wat langer genieten van je symphatieke verschijning.

Hartelijke groeten uit Nederland.
Bart en Elfriede

Bart op 25 oktober 2007 om 23:14

Annelies gefeliciteerd dat je ook deze ronde gewonnen hebt. ga zo door dan kunnen we nog wat langer genieten van je symphatieke verschijning.

Hartelijke groeten uit Nederland.
Bart en Elfriede

Bart op 25 oktober 2007 om 23:14

Annelies gefeliciteerd dat je ook deze ronde gewonnen hebt. ga zo door dan kunnen we nog wat langer genieten van je symphatieke verschijning.

Hartelijke groeten uit Nederland.
Bart en Elfriede

Bart op 25 oktober 2007 om 23:14

Annelies gefeliciteerd dat je ook deze ronde gewonnen hebt. ga zo door dan kunnen we nog wat langer genieten van je symphatieke verschijning.

Hartelijke groeten uit Nederland.
Bart en Elfriede

Bart op 25 oktober 2007 om 23:14

Hey Annelies,
Goed gedaan meid............Maandag nog overleven en je plaatsje voor de finaleweek is zo goed als binnen!!! Wat was dat allemaal met die drugsvragen voor u (LSD,Razzia) gelijk zo'n braaf meisje als jij daar alles zou moeten over weten...............hahahahahahaha,GRAPJE!
Nog een geluk dat ge eens goed in Erik zijn ogen hebt gekeken waardoor ge meteen een vraagje over leestekens kreeg hé!!!!
Een dikke proficiat en hopelijk vergaat het je maandag even goed. Ik kijk er naar uit.
Bart.

 Bart op 26 oktober 2007 om 09:09

Annelies,
Wat zijn we blij dat we nu een echte BV persoonlijk kennen, we zijn echt fier op jou en doe zo voort ! En zet aub eens de professor op zijn plaats nu je de kans hebt...
Zet 'm op ! Proficiat !
Nog 2 leden van je fanclub vanuit La Bourboule
Anne en Diego

 Anne en Diego op 26 oktober 2007 om 10:02

Proficiat Annelies, de Josse en den Helmut verslaan...nu kunt u iedereen aan...zeker wanneer je Erik diep in z'n ogen blijft kijken...tot maandag dus op het scherm.
Groet uit de Kempen van Pedro

 Pedro op 26 oktober 2007 om 10:16

Annelies,

Ik sluit me aan bij mijn frans-Belgische vrienden uit de (DH)fanclub...Alweer verbazend knap gedaan. Enne, wat geluk moet kunnnen. Probeer er van te genieten, want je lijkt nog steeds wat zenuwachtig. In je tweede week zal je ongetwijfeld Vlaanderen verrassen. Wij zijn er -jammer genoeg- een weekje tussenuit maar volgen via internet , zelfs vanuit Turkije je heldendaden. Geniet van een rustig weekend en geef er maandag nog 'ns een lap op!

 Mongo op 26 oktober 2007 om 10:19

Ik val bijna achterover van al deze ongelofelijk mooie en lieve berichtjes. Heel veel dank aan iedereen! Het doet enorm veel deugd.

Annelies

 Annelies op 26 oktober 2007 om 10:59

Proficiat Annelies,

Doe nog even verder op dit elan, want ik denk dat iedereen je heel graag terug wil zien in de finale ! Veel succes!
You can beat them all!

Didi

 Didi op 26 oktober 2007 om 11:01

Je hebt inderdaad gewonnen, maar eigenlijk onterecht. Je had immers een pap-gemakkelijke fotoronde. Zelfs een klein kind zou het geweten hebben. Ware het niet van deze ronde geweest, dan was je er nu waarschijnlijk niet meer bij...

 Carooke op 26 oktober 2007 om 14:00

Annelies,

Ik geniet elke avond van je verschijning en weet nu ook waarom: je ziet er niet alleen goed uit, je verrast me ook telkens weer: nu eens met wat je weet, een andere keer met wat jij als journaliste niét weet. Of moet ik schrijven: wat je op dit ogenblik niet spontaan op de lippen ligt??? Kortom, je bent een mens, Annelies. Een mooi en lief mens nog wel!

 Paul op 26 oktober 2007 om 15:28

Zeg carooke wat is dat voor flauwe kul van een opmerking.

 GEEBEE op 26 oktober 2007 om 15:31

maar neen, annelies, afgaan is écht niet meer mogelijk - wat je ook doet. (voor de slimste mens ter wereld is dat eigenlijk een beetje dom.)

 wouter op 26 oktober 2007 om 17:07

Ongelooflijk intelligent, razend knap, een vertederend Gents accentje, en uit Sint-Amandsberg... wat wil een mens nog meer???

Annelies, de galerij der groten wacht op je!
Seint'mansbirg zal te klein zijn wanneer je de Slimste Mens van dit seizoen wordt !

 Kurt op 26 oktober 2007 om 19:09

Ik vind "de slimste mens" zo al een goed programma,maar met jouw erbij is het extra genieten.Ik wens je dan ook voor volgende week evenveel succes en een beetje geluk.

Tante Lies op 27 oktober 2007 om 17:46

Het is precies dat Annelies móét (en zál) winnen.

Zo'n gemakkelijke dingen die ze deze keer weer kreeg.
Uiteraard win je dan. 't Zou erg zijn dat ze dit als journaliste niet wist! Leestekens. Alstublieft zeg. Ik had het trouwens ook allemaal geweten (punt, trema enz. en bij dat accent (grave)... zo twijfelen!).

Het is jammer voor de andere kandidaten, maar wij kunnen daar niet veel aan veranderen hé.

 Someone op 27 oktober 2007 om 20:23

Ik wens je volgende week nog veel succes!!!!!

 Lieve op 28 oktober 2007 om 00:35

je bent een Rutten of je bent het niet !

 ludo rutten op 28 oktober 2007 om 13:00

Proficiat annelies,

Het is een plezier om je na 20 jaar terug te zien en dan nog wel in mijn favoriete programma 'de slimste mens'. Je doet het fantastisch maar ik had dat ook wel verwacht... Groetjes van een oude schoolvriendin die spijt heeft jou ooit uit het oog te zijn verloren

Katelijne op 29 oktober 2007 om 09:31

Annelies,

Proficiat met de knappe prestatie die je neerzette ! Je zorgde voor heerlijke TV, lekker ontspannend na een drukke werkdag !

Ik duim voor je in de finale !

Ann

Ann op 9 november 2007 om 12:40