Home  Life  TV & Radio  annelies_rutten
  
Op naar de Gentse

Ik zei het eerder al: in dit spelletje is alles mogelijk. En zo komt het dat alweer een fijne cultuurmens na zijn eerste deelname zijn koffers mag/moet pakken. Dat dat hoegenaamd niets zegt over de intellectuele capaciteiten van Jan De Smet, blijkt nogmaals uit de woorden van Erik Van Looy aan het begin van de aflevering. Jan De Smet vertelt hoe het nieuws over de baby’s en relaties van bekende mensen, dat tijdschriftencovers hem toeschreeuwen in de krantenwinkel, de échte kennis in de weg kan zitten. Waarop Erik de wereld er nog eens aan herinnert dat ‘de kans natuurlijk klein is dat hier echt belangrijke vragen worden gesteld’. Dat wisten wij al, na drie afleveringen, en het blijkt ook weer in de vierde. Want tussen de vragen over Homerus –ik dénk Odyssee en zég Ilias, grrr...– de Falklandoorlog en de federale verkiezingen van 2003, zitten er drie over Veronique De Kock. Of haar borsten nu echt zijn of niet –ja, denk ik– ze levert me door een onoplettendheid van Helmut, kostbare seconden op.

Mijn fotoronde is fijn. Presentatoren van cultuurprogramma’s; ik herken er veel , maar blijf haperen bij de allerbekendste: Betty Mellaerts, een journalistiek voorbeeld nog wel. Bij de fotomodellen van Helmut heb ik begrepen dat je ook punten kunt halen door namen te noemen van mensen die je niét noodzakelijk hebt herkend. Linda Evangelista is een goeie gok, al vraag ik me nu natuurlijk af waarom ik in één adem niet Claudia Schiffer heb genoemd.

Het filmpje van U2 in Second life was, laat ons wel wezen, een makkie. Al vind ik er weinig aan hoor, Second life. De ijver waarmee zowat alles in het dagelijkse leven een virtuele tegenhanger wordt aangemeten, blijft me verbazen. ‘t Schijnt dat je er geld mee kunt verdienen. Dat lijkt me dan ook de enige goede reden, want de grootse rockband die U2 nog altijd is, blijft veel beter live dan in een onbestaande werkelijkheid.

Het brengt me wel bij de gedroomde ‘Gentse aflevering’ van De Slimste Mens. Hoezeer ik, en ik denk dat ik ook voor Helmut spreek, Jan De Smet apprecieer, heimelijk hoopten we er een beetje op om tegen onze burgemeester uit te komen. Helmut woont niet meer in Gent, maar zijn Gentse roots zitten nog zo stevig in zijn persoonlijkheid ingebakken, dat we hem gerust nog Gentenaar mogen noemen.

Daniel Termont dus, nu al een monument in Gent, binnenkort ook in De Slimste Mens. Het kan niet anders of dit wordt een aflevering die ons allen nog lang zal heugen. Eén tipje nog: zet tijdig uw televisie aan, zodat u het trailertje niet mist. Om het programma aan te kondigen wordt in de loop van de avond telkens een kort filmpje uitgezonden. Het is er vanavond eentje dat de Gentenaars waarschijnlijk graag zullen zien. Amuseer d’ulder!

TrackBack

TrackBack URL van dit bericht:
http://www.typepad.com/services/trackback/6a00d8341c782453ef00e54f0098e78833 Listed below are links to weblogs that reference Op naar de Gentse:

Reacties

Annelies, hopelijk wordt jij de SLIMSTE VROUW.

kusters yvonne  op 29 oktober 2007 om 23:58

Beste,

Misschien kan je vanavond aan onze roemruchte Gentenaars dé vraag stellen waardoor ik al een halve eeuw wakker lig : waarom spreken we in het Gents over Sint-Amandsbéerg, klemtoon op béerg en over Lédeberg, klemtoon op Lé, waarbij zelfs de berg op het eind bijna verdwijnt?

 jan uyttendaele op 30 oktober 2007 om 11:03

Win je ook je vijfde deelname en en wordt je deze avond "DE SLIMSTE GENTENAAR"?
Laat je niet van de troon stoten.

 Tante Lies op 30 oktober 2007 om 11:15

In Zonhoven wordt ook gesupporterd voor Annelies, tante's van haar hebben ons gezegd van te kijken, wat wij al deden, maar nu is het spannender .

 Alice Rutten op 30 oktober 2007 om 11:41

Annelies, jij bent de beste. Jij komt in mijn top 5 van vrouwelijke BV's (zie mijn weblog www.bloggen.be/kris) van zodra ik een geschikte foto van jou vind.
Ik duim voor jou vanavond.

 kris vansteenbrugge op 30 oktober 2007 om 12:22

Alweer goed gedaan Annelies.......een bank vooruit en nen kus van de leraar!!!!!!!
Vanavond zeker mijn digicoder programmeren om de "gentse feesten" mee te maken.....
De finaleplaats is nu al een feit!
Proficiat

 Bart op 30 oktober 2007 om 15:30

vier overwinningen op rij...da kan al niet meer misgaan hé. Heb ik niet alleen een BV als achterbuur, blijkt 'de zus van' ook nog een collega te zijn :-)
als je de finaleweek haalt kunnen we de tent op 't einde van onze straat eens gebruiken om dit heuglijke feit te vieren...

 kriek36 op 30 oktober 2007 om 16:46

Ik ben verliefd!!!

 John op 30 oktober 2007 om 17:14

Deze week : Bourbourliens zitten in Marroko, Mongo en co in Turkije, Paul in Bellefontaine, maar wij blijven lekker thuis om naar jouw fantastische prestaties te kijken.
Ik kan er niet over zwijgen,in de familie, aan de schoolpoort, mijn colega's, bij de kapper, in de bloemenwinkel, in de GB,.... mailkes en sms'jes iedereen mag het van mij horen hoe goed dat je bezig bent!
En al zò ver !!!, het gaat je goed !!!
groetjes Isabelle

 isabelle op 30 oktober 2007 om 19:41

Hahaha tof Gents Zang trio !
Ik had t bijna gemist maar gelukkig toch bijna helemaal gezien :)
x

 Girl87* op 30 oktober 2007 om 19:45

hallo een ferm madam en nog niet dom ook!!!

 Rudi op 30 oktober 2007 om 19:53

Niet dom, slim,... iedereen spreekt hier vól lof!
Je moet de vragen van Annelies eens vergelijken met de vragen van de rest. Uiteraard kan ze het. Ik zou het ook kunnen. Ze krijgt véél te gemakkelijke vragen.
In't begin van de aflevering, gisterenavond, zei Annelies ook dat ze het niet deed om te winnen. Waarom, in Godsnaam, koop je dan een encyclopedie ed. om je voor te bereiden? Kinderachtig, vind ik!
De eerste aflevering vond ik Annelies nog een sympathieke vrouw, maar ze DAALT hoe langer hoe meer in mijn achting!
Annelies, als je deze reacties leest... laat de anderen ook meedoen; geef ze ook een kans!
Eric, als JIJ deze reacties leest: zorg er eens voor dat niet alleen Annelies de gemakkelijke vragen heeft, maar ook de anderen eens. Of wanneer de anderen geen gemakkelijke vragen hebben, zorg er dan voor dat Annelies evenredige vragen krijgt.
Dank,
Een trouwe Nieuwsblad-lezer.

Nieuwsbladlezer! op 30 oktober 2007 om 20:50

Beste voorganger,

Het feit dat Annelies erin slaagt dat ze ook correct antwoordt op de aanvullende vragen is het bewijs dat ze een waardige kandidate is en doet jouw standpunt hierbij nietig !

Vriendelijke groeten,

Luc

 luc op 30 oktober 2007 om 22:52

Mijnheer de burgemeester moet gisteren ocharme de 10 belgische provincies noemen (waar hij dan nota bene niet in slaagt), Helmut Lotti krijgt 10 worsten voorgeschoteld en Annelies Rutten krijgt 10 foto's van mannen met syfilis, waarvan ik er ook amper 1 herken. Tja, waarom krijgt zij toch altijd die gemakkelijke vragen?

 An op 31 oktober 2007 om 12:26

Zelfs vanuit Turkije volgen we jouw heldendaden (dankzij BVN en ınternet...) en...de week zo goed begonnenş ıs half gewonnen:::Doe zo verder Annelıes . Tot....

Je Turkse fanclub