Home  Life  TV & Radio  annelies_rutten
  
Agenda

Het bloggen schiet er een beetje bij in. Het einde van dit avontuur is zeer nabij en dat laat zich in mijn dagelijks leven ook stevig voelen. Mijn agenda zelf controleren is even heel moeilijk geworden. Omdat ik al zeker finalist ben willen veel media een gesprekje met het oog op de finale volgende week. En omdat ik zelf weet hoe vervelend is als een idee niet kan doorgaan, probeer ik zoveel mogelijk ja te zeggen (ook al vraag ik me af of de mensen nóg eens willen lezen dat ik een geschiedenisboek heb gekocht of wat ik zelf mijn grootste flater vind.)

De controle van waar wat verschijnt ben ik al lang kwijt en dat brengt me bij het eerste wat ik uit heel deze ervaring echt heb geleerd: loslaten brengt rust. Als ik iets zie waar ik mezelf niet in herken, dan lach ik daar eens mee. Dat deed ik zelfs heel hartelijk toen bleek dat ik een pagina heb op Wikipedia. Een summier tekstje, maar toch lang genoeg om er enkele onjuistheden in te smokkelen. Wie houdt zich daarmee bezig? Ik vraag het me werkelijk af. Dat dacht ik trouwens ook toen ik de bijna mooiste reactie las die ik al heb gekregen. Een Humo-lezer vond een prachtig anagram van mijn naam. Intense naturel. Ik heb – uiteraard – de letters nageteld en het klopt. En ik moet zeggen: het charmeert. Zelfs al schijnen er – dat weet ik inmiddels – computerprogramma’s te bestaan die deze dingen voor je ‘berekenen’. Maar vreemd is het wel, hoor, neem dat van me aan, de lofbetuigingen van al die onbekenden. Het brengt me bij mijn stokpaardje: het is maar een spelletje, het is maar televisie. Vergeet dat niet, lieve supporters!

TrackBack

TrackBack URL van dit bericht:
http://www.typepad.com/services/trackback/6a00d8341c782453ef00e54f96dd2c8834 Listed below are links to weblogs that reference Agenda:

Reacties

Annelies,
De roem van bijna 3 weken tv zeker????? Iedereen wil je blijkbaar in zijn/haar tijdschrift! Ach, dat zal wel overwaaien hoor. Volgend jaar praat men er niet meer over, tenzij je natuurlijk meegaat voor de badpakkenspecial van P-magazine....hahahahahahaha,GRAPJE!
Volgende week nog eventjes een drukte van jawelste en dan zal de rust wel van zelve terug keren....terug tijd voor man,kindjes en jezelf!!!!!!!!
Groetjes,
Bart.

 Bart op 16 november 2007 om 09:41

Juist Annelies,

Het is maar een spelletje, een spelletje waarin jij door eenvoud, sympathie en talent een pak mensen voor je kon winnen. Het siert je enorm, wie had trouwens ooit gedacht dat ik ooit, en nu al voor de derde keer, de behoefte zou voelen om mijn mening hier te verkondigen, 'k heb dat nog nooit gedaan en ik volg "de slimste mens" al van toen Rik Torfs nog een kandidaat was :)

Het stukje over Eva Brems hieronder heb je iets te vroeg geschreven, slik die sympathie, bewondering, vriendschap of wat je het ook wilt noemen nog even in tot donderdagavond, lust haar intussen rauw, kwis haar vakkundig knock out en sluit haar daarna vriendschappelijk in de armen :)

Wat er donderdag ook gebeurt, geschiedenis heb je al geschreven, er zal nog vaak naar worden verwezen. Maar het is maar een spelletje, vanaf vrijdag mag jij weer gewoon in je dagelijkse patroon leven en zullen wij stoppen met fanmail sturen :)

Af en toe zullen we er toch nog met plezier aan terugdenken :)

Succes voor donderdag.........en daarna :)

Norman

 Norman op 17 november 2007 om 01:59

Je charmeert door je eenvoud
Ik hoop dat de rest je kan gestolen worden
Hou het zo...liefst

 fonteyne op 17 november 2007 om 18:58

Proficiat Annelies..en sukses voor de finale !!

Je bent niet alleen een simpatieke vrouw, maar zo te horen ook een prachtige moeder, die goed kan relativeren !!

Van harte het beste !!

 marcel op 18 november 2007 om 16:28

Annelies,

Je bent een prachtige en lieve vrouw die ik al het beste (de overwinning) toewens vr de finale!!!
Laat de anderen maar eens een poepje ruiken! ;-)

groetjes,

Jan

Janneman op 18 november 2007 om 22:16

Beste Annelies,
Na het lezen van de reacties kan ik alleen maar zeggen: blijf gewoon uw zelf in je eenvoud hoe we je kennen. Al uw supporters zullen er volgende week zeker terug bij zijn. Nu alleen nog een beetje warm lopen en uw supporters helpen je wel naar de streep. Tenslotte haal je de eind streep niet, ik denk dat je voor aan dit avontuur begon dat je zelfs dit niet had gedroomd, dus het spelletje zoals je het zelf noemt kan toch al niet meer stuk !!!!
Dus een dikke proficiat en veel succes and good luck in de finale week.

 william op 19 november 2007 om 01:42

voor de mooie en liefste vrouw die 7 maal erin slaagde om andere collega BV naar huis te spelen,door haar eenvoud en inteligentie;kan ik enkel haar de titel van, slimste mens van Belgie toewensen veel succes

 Hesbeens Koen op 19 november 2007 om 11:23

De pagina op Wikipedia... Tja, als Elite Fun Travel en bubbelweekend daarin wordt genoemd, is de dader Mongo uit Bornem vrees ik.

 Els op 19 november 2007 om 17:49

Beste mevrouw Rutten,

Ik zou even willen reageren op de opmerkingen die u maakte in een aantal interviews over "beroepsquizzers". U verwijst naar een quizsite waar die verderfelijke mensensoort lelijke dingen over u zou zeggen. Ik post zelf ook wel es een berichtje op de Los Flippossite en heb het even gecheckt: Het gaat hooguit over 3 personen die onaardige dingen over u schreven. En die ene man van de wel erg lelijke opmerking die ik niet ga herhalen staat bekend om zijn grove uitspraken.
Er werden toch ook aardige dingen gezegd? Bovendien zitten op die site meer dan 1500 geregistreerde forumdeelnemers. Het is dan ook een beetje oneerlijk dat u wel erg veralgemenende dingen zegt over "die jaloerse Flippos".
Geloof me, ook in het quizmilieu is er veel waardering voor uw prestatie.

 Mario op 19 november 2007 om 19:40

Hallo

die finaleweek, wanneer is dat precies? ik wens je alvast het allerbeste toe!

op naar de eerste slimste vrouw!

 Sara op 19 november 2007 om 20:53

Beste Mario

Je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Ik zal niet nalaten om dat bij een volgende gelegenheid te benadrukken. Ik was gewoon erg geschrokken dat dergelijke dingen gebeuren. Ik weet dat er fantastische quizzers zijn die het allemaal erg goed menen. Meer nog: jullie zijn de echte quizzers. Veel succes nog en een oprecht excuus als ik jullie beledigd heb.

Annelies

 Annelies op 20 november 2007 om 19:54

Nog 2 keer slapen en dan weten we dat de allerslimste mens écht wel Annelies heet! En intussen kan wie haar wil leren kennen inderdaad terecht bij Wikipedia, waarvoor ondergetekende onschuldig pleit...

Mongo van de enige echte, of toch zeker eerste fanclub

 Mongo op 21 november 2007 om 00:40

Hallo Annelies,

Jij lijkt sprekend op jouw mama!
Ik wens je alle succes!

Een kennis van mama uit de Gezinswetenschappen in Brussel van jaren geleden!

Doei! Filip

 vanderbeken filip op 21 november 2007 om 15:30

Heey Annelies

Ik ben 14 jaar en keek naar de slimste mens ter wereld, ik werd meteen een fan jou. Ik vond het zeer jammer dat je het record niet hebt kunnen verbreken.
Je bent een toffe madam.
Ik hoop dat je de eer van de vrouwen hoog houdt en de slimste mens ter wereld mag worden.

Zeer veel succes in de finaleweek

Delfien

 Delfien Lybaert op 21 november 2007 om 16:58

Op de cover van de Humo??!! Dat meisje uit mijn klas :)? Wat een rare gewaarwording, hoe moet het voor jou dan niet voelen, zo plots BV worden? Maar je hebt het succes dubbel en dik verdiend hoor, chapeau voor je prestaties!
Je moet dicht bij ons (vriend en dochter van 1,5 - het is er toch nog van gekomen!) wonen, ik woon op 5min stappen van het park waar jij ook vlakbij woont, ik vind het er ook fantastisch!
Veel plezier nog met de overwinning (ik mag toch aan wishful thinking doen hé!)
Nathalie Lagae

 Nathalie op 21 november 2007 om 21:57

Annelies,

Je mag terecht fier zijn. Uw uitstraling, je ontwapende glimlach en eenvoud hebben iedereen kunnen bekoren.Als Gentenaar ben ik fier op de terechte winnares van "De Slimste Mens".
En als jarenlange abonnee van uw krant zal ik nu nog meer met belangstelling uw artikels lezen.
Nog veel succes in het dagelijks leven,

Marcel De Poorter

 Marcel op 23 november 2007 om 15:45

Proficiat Annelies! Ge hebt de mannen een ferm poepke laten ruiken!! Groetjes Rudy,Miriam,Ken en Brent uit Overmere-Donk!!

 Rudy van Linter op 23 november 2007 om 17:42