Home  Life  TV & Radio  annelies_rutten
  
Opgeladen

Opgeladen, joepie! Vanavond mag ik terug. Ik heb het, eerlijk waar, een beetje gemist. De leuke momenten in de studio, de prettige contacten met ploeg en medespelers. Dus ga ik genieten, voor het laatst. Als het een beetje meevalt met de spanning natuurlijk, want die zal er hoe dan ook iets meer zijn dan in mijn laatste ‘gewone’ afleveringen.

Toen ging het erom of ik er nóg eentje bij deed of niet. Nu gaat het om de eindoverwinning en, ook al gun ik het iedereen, als je ergens aan begint, kun je het maar beter in schoonheid afronden.

Maar zover zijn we nog niet. Zeker met de te duchten tegenstanders die ik alweer tref. Geen Helmut Lotti als tegenstander –jammer, ik zal hem eens op een carpaccio trakteren– maar Eva Brems, mij intussen genoegzaam bekend, en Hans Bourlon die als een TGV door de slotfase van de reeks is gedenderd en ook weer als winnaar uit de halve finale is gekomen.

Slechts één besluit is mogelijk: op cadeautjes hoef ik vanavond niet te rekenen. Gehaaide én getrainde tegenstanders zijn het, die het klappen van de zweep intussen door en door kennen.

Of ik mezelf veel kans geef, wordt me deze dagen vaak gevraagd. Dan zeg ik: Eerlijk waar, ik weet het niet. Gezien die tegenstanders heb ik zware twijfels. Maar ik heb wel één puntje op hen voor: na mijn lange pauze kom ik zo fris als een hoentje aan de start. Weg vermoeidheid, weg sleur. Zij hebben net intensieve opnamedagen achter de rug. En in de voorbije reeks heb ik al gemerkt dat dat een factor is die speelt.

Intussen heeft dit verhaal al vele staartjes gekregen. Ik ga van interview naar interview, van fotograaf naar fotograaf. Ik vertel dingen waarvan ik me soms afvraag of iemand ze wel wil weten, lach me de krampen in de wangen en jaag mijn buren de schrik op het lijf door hen reuzengroot toe te lachen vanop een poster aan de krantenwinkel op de hoek. Zo vreemd is het dat zelfs ik niet meer zeker weet of ik het echt wel ben.

Vanavond weten we dan eindelijk hoe het met ‘dit spelletje’ –zo zal ik het altijd blijven noemen– dit jaar afloopt. Of het dan toch eindelijk een vrouw wordt die de titel in de wacht sleept – twee kansen op de drie, de kaarten liggen goed – en of de kleine hype de moeite waard is geweest. Het kan. Maar het kan ook niet. Ik ben er klaar voor. Opgeladen. Ik ga me geven, voor honderd procent. Al was het maar om iedereen die me bestookt heeft met al die hartverwarmende reacties iets terug te kunnen geven. Die berichtjes hebben me een vertrouwensboost gegeven. Bedankt en wees maar zeker: ik wil het graag en ik ga er alles voor doen. Alleen de uitslag kan ik niet garanderen. Als het fout loopt zal ik het zeer jammer vinden. En anderen misschien ook. Maar het is ook niet het einde van de wereld.

Dus: duimen maar! En vooral niet al te boos zijn als ik jullie verwachtingen niét in kan inlossen. Maar mijn best doen? Dat zeker!

TrackBack

TrackBack URL van dit bericht:
http://www.typepad.com/services/trackback/6a00d8341c782453ef00e54f9ebfc68834 Listed below are links to weblogs that reference Opgeladen:

Reacties

Amaai, die tekst stond er hier snel op :p

De finale is al gespeeld, dus je succes wensen lijkt een beetje stom, maar toch ga ik morgenavond duimen.

Filip op 21 november 2007 om 22:55

Ik duim hoor, hoewel de finale uiteraard al gespeeld is. Toch heel veel succes gewenst!

 tine op 21 november 2007 om 23:23

Ik ben zoooooo benieuwd hoe het gaat aflopen!
Over minder dan 24 uur zullen we het allemaal weten!
Ook als je niet wint,lieve Annelies het was fijn supporter voor je te zijn.
x
Liefs van over de grens

 Roser op 21 november 2007 om 23:53

Annelies,
Hoe zouden we nu boos op je kunnen zijn, na alles wat je ons al gegeven hebt?????? Wat de uitslag van vanavond ook is, voor mij is het duidelijk wie de slimste mens is.......:-)
Heeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeel succes voor vanavond en geef er een lap op hé! Je kunt het.
Groetjes,
Bart.

Ps:-ook succes op Donna deze morgen en geef David maar eens lik op stuk!

 Bart op 22 november 2007 om 06:09

Sommigen onder ons WORDEN baron, graaf of laten zich
excellentie noemen. Maar ik BEN toch maar lekker de
nonkel van......
Annelies, proficiat voor het prachtige parcours!
Je staat al op het podium met minstens brons!
Wij duimen voor goud!
Nonke JR
P.S. Als er eventueel, desgevallend, misschien een
mooie,jonge,blonde,rijpere vrouw de daad wil combineren met een behoorlijk intellectueel gesprek
met de nonkel van........

JEAN RUTTEN op 22 november 2007 om 09:06

Ook voor mij heb je stiekem al gewonnen. Je kan enkel al die andere Belgen nog overtuigen.

 Charlotte op 22 november 2007 om 10:57

Sedert je 1ste deelname heeft het NB er veel tamtam over gemaakt. Het liet zich raden dat je ver zou doorstromne.
Nu nog die finale winnen : het is je gegund. Ik duim met je andere supporters mee.

Patrick

patrick vanderhoeven op 22 november 2007 om 11:15

succes Annelies

 hilde op 22 november 2007 om 11:27

Annelies mocht je toch in de eindfase van het spelletje zitten verlies dan vooral de techniek van "laten zakken tot onder het aantal seconden van je tegenkandidaat" niet uit het oog.
Ik wens je alle succes toe en heb genoten van jouw afgelegde weg in dit spel. Die nonkel JR mag mij gerust een mailtje sturen ik babbel ook graag eens serieus.
Jo

 Jo op 22 november 2007 om 11:34

We zullen duimen, roepen, gillen, drinken, supporteren en je nog verder naar de top schreeuwen . Maar jij gaat het moeten doen, en je zal het ook doen he. Succes en tot vanavond!

Mongo van je Bornemse fanclub

 Mongo op 22 november 2007 om 11:41

Beste Annelies,

Rustig blijven vanavond!
Genieten en supporteren gaan wij,als kijker, een twaalfde en laatste keer zeker doen. Je tegenkandidaten zijn beiden van een hoog kaliber en willen absoluut winnen maar als twee honden vechten om een been loopt de derde ermee heen.
Hopelijk wordt dit gezegde waarheid vanavond !!!
Ik heb alleszins twaalf weken lang mogen pochen tegen collega's, vrienden en familie dat een journaliste van Het Nieuwsblad alleszins, toch voor even dan, de slimste vrouw is. Ik wist al langer dat het HN staat voor kwaliteit en dat is nu dus maar nog is bewezen !!
Een trouwe abonnee,
Eric

 eric baeten op 22 november 2007 om 11:43

Ik hoop dat jij de slimste mens wordt, gevolgd
door Hans en "de professor" Eva als derde.
Luc.

 Mollet Luc op 22 november 2007 om 11:50

Veel geluk Annelies. Je hebt de verwachtingen allang ingelost.
En de vorige keer hadden ze je express uitgeschakeld...

Sela  op 22 november 2007 om 12:31

Ja de kwis is niet rechtstreeks dus heeft duimen weinig zin nog. Toch hoop ik dat jij het haalde!
Ben benieuwd naar vanavond, zal toch niet kunnen laten te supporteren voor jou.

 Christa op 22 november 2007 om 12:45

beste annelies,

ik hoop echt dat u als overwinnaar de laatste aflevering mag besluiten!!!
ik zal alvast supporteren als nooit tevoren!
toi toi toi...

mvg,
dirk dk

 dirk op 22 november 2007 om 12:54

lieve annelies,
al was het maar omdat je zo een lieve en spontane kanditate bent willen we graag dat je wint sucses

 mary op 22 november 2007 om 13:01

Beste Annelies

Vanuit het Hoge Noorden (Franeker, Nederland) wensen we je vanavond heel veel succes! Als trouwe fans van het programma (en andere quizzen op de Vlaamse TV) ben jij onze favoriet geworden, met als tweede Eva Brems.

Wat ons trouwens wel altijd opvalt is dat Eva bijna altijd met Professor wordt aangesproken.

Als jij wint kun je wat ons betreft ook wel met Professor worden aangesproken.

Met hartelijke groeten

Willem en Rita Boorsma

 Willem Boorsma op 22 november 2007 om 13:08

Annelies,

Ik hoop dat je wint, je bent ongetwijfeld de sympathiekste. Je lijkt mij een aangename madam en ik gun het je van harte !!
Ik hoop vooral dat je veel plezier gehad hebt en wat de uitslag ook is: je kan me zeker niet teleurstellen (niet na 11 afleveringen vol bewijzen van het tegendeel)
Hou je goed en geniet maar van de vele positieve aandacht die je krijgt !
annick

 annick op 22 november 2007 om 13:31

Voor mij heb je al gewonnen als de sympathiekste kandidate maar toch ga ik nog heel hard duimen vanavond!
Ik wens je nog het allerbeste toe in je verdere leven en doe eens de groetjes aan je zus!

 Katelijne op 22 november 2007 om 14:28

Jaja de elite-fanclub heeft zich uitgebreid, hier in La Bourboule zijn we er ook klaar voor : groot scherm, bier, om 22u geen kat meer op straat (als die er al liep)en we worden zenuwachtig. Zelfs de kinderen willen je zien en ik zou het wel voor 1 keer toelaten op dat uur.
O ja, de rechten van het programma worden verkocht, volgend jaar "Le plus intélligent du monde", op TF1, presentatrice Annelies Rutten !
Proficiat zelfs als je niet zou winnen !

Anne van de Elite Fanclub afdeling La Bourboule

 La Bourboule Fanclub op 22 november 2007 om 15:47

Voor nonkel JR,
proficiat met de prestatie van je nichtje! Ze doet het schitterend, net als professor Eva Brems trouwens (en alle anderen!).
Dat gesprek zie ik wel zitten, tenminste als ik jouw profiel kan vergelijken met dat van Annelies? :-)
Geef er een lap op dames!
"tante" Sue Ellen (hik)

 veronique op 22 november 2007 om 16:27

deze avond weet iedereen eindelijk het antwoord.
was je niet de slimste annelies, je was iemand die overkwam als heel integer en charmant en voor de meeste kijkers blijf jij alleen ik zeg jij alleen over als "de slimste van 2007".
blijf vooral leuke stukken schrijven voor het nieuwsblad.
het ga je goed.

ria op 22 november 2007 om 17:17

we kijken met spanning uit naar de finale vanavond!!
Hopelijk heb jij gewonnen en bewezen dat "de madammen" ook iets kunnen !!
Hans lijkt me wat te veel van de mannelijke prestatiedrang hebben,en al is de "professor" (waarom niet gewoon Eva?)ook een vrouw;
Jij blijft, winnen of niet, mijn favoriete madam !!! Go, Annelies, Go !!

 rita vansteelant op 22 november 2007 om 18:28

Het spandoek is gemaakt.
Weet dat er hard gesupporterd zal worden vanavond!! Hoedanook, voor ons ben je nu al de slimste.

 karl op 22 november 2007 om 18:29

jij of Eva wint gewoon de slimste mens ter wereld 2007!!

 jurgen op 22 november 2007 om 19:08