Home  Life  TV & Radio  annelies_rutten
  
Jubilee

Geslaagde entree van professor Eva Brems. Niet alleen haar manier van spelen heeft indruk op me gemaakt, ook het feit dat ze, toch ook een onbekende vrouw, meteen op haar gemak zit in de studio en volop gevatte opmerkingen rondstrooit. De anekdote dat ze Rik Torfs niet zag staan, toen ze in Venetië hetzelfde congres bezochten, omdat het voltallige elftal van Juventus ook in het hotel logeerde. Of dat Erik het rekeningnummer van Amnesty nu aan de kijkers mag geven. Chapeau, zeg ik dan, want na acht keer vind ik het nog steeds moeilijk om me op het spel te concentreren en toch op een natuurlijke manier af en toe een opmerking te maken. Hoewel er naar verluidt een evolutie merkbaar is. Dat ik in het begin veel ernstiger keek, zeggen de mensen van de productieploeg. Dat ik dat zelf zal merken wanneer ik aflevering één eens na aflevering acht bekijk. Ik kan alleen maar zeggen: ik zit van langsom liever in die stoel. De finaleweek missen wordt nu wel heel moeilijk. Omdat de druk veel minder is, zal het wel kloppen dat ik meer ontspannen ben.

Het beste nieuws natuurlijk: morgen is het jubilee. Mijn tiende deelname. Als ik kon, ik trakteerde alle supporters op een pint. De negende overleven was me zelfs bijna gelukt zonder finalespel. Yasser Arafat, de – heerlijke – puzzels en de foto’s van de bessen – mmmm! – voeren me met een comfortabele score naar de filmpjesronde. Maar dan start het fragment – wereldberoemd, ik weet het – uit Alien en manifesteert zich op pijnlijke wijze een van de grotere leemtes in mijn kennis. Films – zelfs als het klassiekers zijn – heb ik meer niet dan wel gezien. Te druk met uitgaan, te druk met studeren, te druk met de kinderen, er was altijd wel een reden voor. Ik kijk graag films, daar niet van, maar het komt er veel te weinig van. Al heeft het fragmentje me wel nieuwsgierig gemaakt en neem ik me vast voor om Alien een dezer eens te halen.

Eva weet het wel en ik moet in haar mijn meerdere erkennen. Ik zei het gisteren al: een taaie tante. Dat ze niemand cadeautjes zal gunnen is me nu al duidelijk, maar – laat ons wel wezen – dat heb ik ook nooit gedaan. De tiende wordt dus spannend. Eva schuift een stoeltje op, om plaats te maken voor Ronny Mosuse. Hem kan ik moeilijk inschatten, maar ik denk dat ook hij een te duchten tegenstander wordt. Hoe het ook zij, ik ga me nog eens kostelijk amuseren. Ik het begin vertelde ik trouwens hoe ik van de professionele schminkbeurt had genoten. Intussen heb ik al wat uurtjes in de schminkkamer gesleten. En wat afgekletst met Wendy, een pittige dame die het vak fantastisch in de vingers heeft en er telkens weer voor zorgt dat ik me van mijn beste kant kan laten zien. Een dikke merci, het mag ook eens gezegd. En vanavond mag ik weer!

TrackBack

TrackBack URL van dit bericht:
http://www.typepad.com/services/trackback/6a00d8341c782453ef00e54f7b9dc18833 Listed below are links to weblogs that reference Jubilee:

Reacties

Je hebt zeer goed gespeeld vanavond, je verdiende te winnen. Jammer van de laatste vraag.
Als ik mij niet vergis sta je op gelijke hoogte met Bert Kruismans wat het aantal overwinningen betreft. Ik kan alleen hopen dat je dat record (en hopelijk alle andere) breekt!

Succes Annelies!

Pieter op 6 november 2007 om 23:07

Beste Annelies,
Het was even spannend maar gelukkig heb je het gehaald, je wordt de slimste vrouw ooit !!! Blijven winnen hé ?! (ik duim)

 frie op 6 november 2007 om 23:16

Knap dat die tiende er nu komt :) Meteen de verzekering dat de naam "Annelies Rutten" zal blijven vallen zolang het programma bestaat. Telkens een vrouwelijk kandidaat een paar afleveringen blijft zal er worden vooruitgekeken en zal je naam vallen.

Blijf er voor gaan maar onvergetelijk ben je al,

Norman

 Norman op 6 november 2007 om 23:29

annelies, je bent knap in alle betekenissen van het woord.
Ik wil je geen minuut op mijn TV missen.
de wet van Newton, of de krachten tussen 2 lichamen, wordt nogmaals bevestigd.

Go for it

cisse op 6 november 2007 om 23:33

annelies ga ervoor,klop die mannen allemaal maar en laat je morgen ook niet doen door een prof,rustig blijven en dan lukt het,zie er al naar uit,schitterend gespeeld,een echte nononse mama.Laat ze allemaal maar eens een ppje ruiken
niet veel succes maar heel veel succes

 boma op 7 november 2007 om 00:53

Opnieuw op de hoge stoel! het word steeds gevaarlijker! Annelies, je blijft het fantastisch doen (al 10 keer). En zo'n kennis van die bessen, op een volgend Bubbel-We kunnen we misschien confituur maken?

 isabelle op 7 november 2007 om 06:49

Annelies Rutten RULES !
nog efkens op de tanden bijten, eva er eventjes uitwippen en ja....the big finale !
veel succes !

 patricia op 7 november 2007 om 09:17

We worden het stilaan gewoon, dat je iedere avond bij ons langs de buis, de huiskamer binnenkomt en de avond kleurt met je sympathieke
aanwezigheid! Blijf ervoor gaan, want de slimste mens is nu ons favoriete programma geworden.

Proficiat Annelies met je overwinning tot de slimste mens ter wereld en als je in Poperinge komt, dan trakteren wij jou graag een pint!!

We zien al uit naar vanavond!!

 Kristien, nicht van mama Jo op 7 november 2007 om 09:28

Hoi Annelies,

Gisteren groots op de buis; Vandaag groots in de krant, mét felicitaties van die vroegere slimste vrouw Greet op De Beeck. En oververdiend; al ben ik niet helemaal onbevooroordeeld uiteraard...
Toch, nog even kalm blijven en vanavond alweer een glansprestatie neerzetten en jezelf n,og meer onsterfelijk maken. De bergen wenken!!!

voor Je antwerpse fanclub, Mongo

 Mongo op 7 november 2007 om 10:53

Dag Annelies

Proficiat met je prestatie.
Je doet het maar weer iedere avond.
's Avonds spelen we mee van uit onze luie zetel en weten we natuurlijk ook vele antwoorden maar ik ben er van overtuigd dat in zo'n studio het toch anders is.
Nog veel succes en we duimen voor je.

Hilde

 Hilde Rogiers op 7 november 2007 om 11:51

Wel wel Annelies, heb je zonet via internet op Stubru gehoord. Wat een verrassing. Spijtig genoeg kan ik je deelname niet volgen aangezien ik momenteel in het land der Volvo's woon maar ik duim echt heel hard, wie weet ga je wel "all the way", ik hoop het, het zou leuk zijn.
Misschien tot ziens op één of ander concertje..., van A Brand bv... Groetjes, Tine

Tine op 7 november 2007 om 12:28

Girlpower!
Go, go, go,...Annelies!

Kristien

Spiessens Kristien  op 7 november 2007 om 13:38

Beste Annelies,
Nu je Greet op de Beeck te grazen hebt moet je zeker gaan voor de scalp van “grote mond” Alain Grootaerts.
Hij loopt blijkbaar niet te hoog op met “echte” journalisten.
Op de site van “mediawatching” lees het volgende:
Alain Grootaers - toch ook niet meteen de beste journalist aller tijden- verzamelde voor een van zijn literaire hoogvliegers drie citaten ivm journalisten. En deze geef ik u graag even mee:

- "Ik dacht dat jullie echte mensen waren." (Hilary Clinton legt uit waarom ze een paar mensen uitnodigde op het Witte Huis en daarna weer afbelde toen ze hoorde dat het journalisten waren)

- "Het is ontoelaatbaar voor wetenschappers om proeven te doen op dieren. Laat ze hun experimenten toch doen op journalisten en politici." (Henrik Ibsen met een hoog Gaia-gehalte)

- "Het diepste dat je als mens voor God kan zinken, is gedefinieerd door het woord 'journalist'. Als ik een dochter had die verleid zou worden, zou ik niet om haar treuren; ik zou hopen op haar redding. Maar indien ik een zoon zou hebben die journalist was en het na vijf jaar nog altijd zou zijn, ja, dan zou ik hem opgeven." ( Sören Kierkegaard)

Je hebt al deze mensen al de mond gesnoerd ! Nu alleen nog DOORGAAN om het record van Alain te doen sneuvelen.
Marc.

 Marc op 7 november 2007 om 14:26

Beste Annelies Rutten,
U weet, het is maar TV, luchtig, vluchtig, doch ontspannend.
Vorig seizoen kleefden we aan het scherm, omdat de slimste mens, de mooie Saskia de Coster als ijskonijntje de mediasnaar mocht bespelen. Man of vrouw, velen ontdekten haar.
Ditmaal, Uzelf, een gans andere, verschillende, warme, prettige verschijning. Geen ijskonijn, maar eerder een mooie pientere pauw !
Vandaag kleven we weer aan het scherm, en plaatsen U bij in het rijtje van boeiende persoonlijkheden.
Denk je er aan om ooit een boek te schrijven ?
Je zal veel lezers hebben !
Geniet met mate van je roem, en ik wens je eeuwig succes in je leven!

Hoewel geen enkele TV uitzending aan mij besteed is, geef ik toe dat 'de slimste mens', boeiend, nagenoeg perfect ingeblikt is, en mits alle spanning, ontspannend werkt.

William Usewils.
william.usewils@gmail.com

William Usewils op 7 november 2007 om 14:40

Als Greet op de Beeck de vlaamse Gwyneth Paltrow is, dan benoem ik bij deze Annelies tot vlaamse Jennifer Garner!

Jürgen op 7 november 2007 om 14:48

Ik ben momenteel op zoek naar een job als journalist. Misschien kan je fulltime aan de slag gaan bij De Slimste Mens zodat jouw job vrij komt ;-) ?

STS op 7 november 2007 om 14:56

Dag Annelies,
Ga je je supporters trakteren, zeg je? Daar ben ik beslist bij! Sowieso mag de titel van Slimste Mens naar een vrouw gaan, maar de manier waarop jij de quiz 'speelt', heeft iets bijzonders: ongecompliceerd, spontaan, eerlijk. En maak je maar geen zorgen over grapjesmakerij: er zijn in het programma al genoeg mensen die graag 'de leukste' zijn! Nog heel veel succes gewenst.
O, by the way, ik weet wie het in de grote finale op 22 november gaat halen: ik heb namelijk de opnames bijgewoond! Ook nieuwsgierig?

 Gilberte op 7 november 2007 om 15:04

Annelies

WOW meiske, ik heb zoveel sympathie voor jou gekregen de afgelopen afleveringen dat ik mss wel je grootste fan ben. hopelijk mag je ook in de finaleaflevering zo schitteren als je tot nu toe gedaan hebt. wat mij betreft hoef je helemaal niet met gevatte opmerkingen uit de hoek te komen. heerlijk hoe je bescheiden blijft wie je bent.

ik zit vanavond weer voor het scherm om voor je te supporteren!

GIRLPOWER

 joke op 7 november 2007 om 16:14

Beste Annelies,

Wat je tot nu toe laten zien hebt is fantastisch en het kan alleen maar nog mooier worden. Als trouwe supporter kan ik alleen maar wensen dat je de finale haalt en uiteraard ook wint.

Mocht je er toch ondanks alles uitgespeeld worden, wil je dan als de bliksem helpen om dit land weer op de rails te krijgen. Alleen onze slimste mensen kunnen dit zootje oplossen !

Toch maar eerst die quiz winnen !

Succes

Jeroen op 7 november 2007 om 16:35

Beste Annelies, wordt gewoon de slimste mens allertijden ;-) Ik duim alvast voor jou vanavond, Michel

Michel Verbeken op 7 november 2007 om 17:03

Wie is mooi en niet dom ? Annelies natuurlijk.Laat je deze avond nog eens lekker gaan en spaar je dan voor de finale.André

 André Verdoodt op 7 november 2007 om 17:47

felicitaties annelies--
blijf bescheiden(limburgse roots)
blijf jezelf--je steekt hoog uit boven alle matuvu-madammen die ons scherm teisteren--
laat erik maar zeggen dat je preuts bent --wees fier op je man en je twee kinderen--laat die (katolieke?) prof met de vulgaire praat maar zeggen dat je een hitsig ding bent (foei torfske)
doe vooral niet wat greet deed , als leterme deze nacht opbelt !

 jef renard op 7 november 2007 om 18:01

Beste Annelies,

Deze keer kunnen we kort zijn:
Dikke proficiat, en nu naar de top hé.
Ik ben er van overtuigd dat je het kunt, mijn steun heb je dan ook dik en dubbel.
Toy Toy Toy voor vanavond

Groetjes

 william op 7 november 2007 om 18:02

Hey Annelies,
Waarom zou je ons niet op een goeie pint kunnen trakeren? Toch cafés genoeg in Gent..........hahaha! Voor de 9de maal proficiat hé en waar zal het eindigen? Voor mij mag het nog een tijdje duren hoor!
Zorg er wel voor dat je er tijdig mee stopt hé, zodat je zeker de laatste dag van de finaleweek terug komt (10 deelnames is daar zeker voldoende voor)! Stel dat je blijft winnen dan vrees ik dat je vanaf de maandag van de finaleweek reeds in de arena moet. Beter op donderdag hé, dat maakt de winstkansen alleen maar groter.
groetekes

 bart op 7 november 2007 om 19:04

Veel succes naamgenote!

Ge gaat da goed doen in de finale ;)

 Annelies op 7 november 2007 om 21:12