Home  Life  TV & Radio  annelies_rutten
  
Klein beetje bekend

De derde week gaat in. Geloof me, net zomin als u had ik dit durven dromen. Dat zeven keer genoeg is om een kleine bekendheid te worden is me intussen duidelijk (wat helemaal niets zegt over het feit of dit gerechtvaardigd is of niet. U kent mijn standpunt: het is mààr tv...). Maar toch: het is best fijn. De mensen die aarzelend zeggen dat ‘gij toch wel iets weg hebt van die journaliste in De Slimste Mens.’ Een keer of vier is het dit weekend gebeurd. Waarop mijn 7-jarige dochter: ‘Mama, mag ik het zeggen?’ en dan fel: ‘Mijn mama ís die journaliste, hoor.’ ’t Is een schat en ik voel dat ze stiekem een heel klein beetje trots is. Waar ik op mijn beurt natuurlijk heel erg blij mee ben.

Heel vreemd ook om plots aan de andere kant van de journalistiek te staan. Om de rol van interviewer te ruilen voor die van ‘de geïnterviewde’ (en meteen te snappen wat de frustraties in die positie kúnnen zijn). Om mijn woorden en mijn foto plots groot in – zelfs concurrerende – kranten te zien staan, het is allemaal even vreemd en nieuw. En leuk? Totnogtoe zeker. 

Maar bovenal wil ik toch zeggen: het is intens genieten. Omdat zoveel mensen, ook mensen voor wie ik een volslagen onbekende ben, me hartverwarmende berichtjes sturen en zich vurige supporters tonen. Aan hen allen wil ik zeggen: ik ga er deze week weer voor! En ook al zal ik misschien nog wel eens flateren of rare dingen doen of zeggen, neem het aub met een korreltje zout. Ik hoop vooral – en ik ben het u verschuldigd – dat u het nog plezant blijft vinden. En gaat het fout, vroeg of laat moét dat gebeuren, weet dan dat Woestijnvis nog fijne mensen op het lijstje heeft staan. De finaleweek is nu zo goed als zeker. Hoe lang (of kort) het voor mij ook nog duurt, u zult nog van mij horen! Een fijne week voor allen! 

TrackBack

TrackBack URL van dit bericht:
http://www.typepad.com/services/trackback/6a00d8341c782453ef00e54f799bca8833 Listed below are links to weblogs that reference Klein beetje bekend:

Reacties

Hey nichtje, heel Roesbrugge aan het scherm blijven kluisteren, wie doet het je na ;-)? Fascinerend vind ik het hoe verschillend mensen kunnen reageren op je succes... waar halen ze het dat jij alle makkelijke vragen zou krijgen ? Zoals met alles zal het wel een goeie mix zijn van kennis én geluk, je bezorgt ons in elk geval al enkele spannende avonden en we hopen alleen nog maar op méér ! Girl power meisje, we duimen hier allemaal voor jou !

 Sabine B op 4 november 2007 om 20:39

Hey Annelies
Leuk dat je dochter ook trots op je is.
Echt een super mooie grote foto van u in een van die ''concurrerende'' kranten ;)
Ik kijk al uit naar je 8e deelname morgen en de (hopelijk) daaropvolgende deelname(s)!
Voor jou ook een fijne week.
xxx
Je grootse supportster uit Noord-Holland ;)

Roser op 4 november 2007 om 20:59

Hallo

Ik heb niet alle uitzendingen kunnen volgen (daar ik student ben) maar het viel me toch op dat jij zo bescheiden blijft (ook al zal je daar nu al zitten voor je 8e deelname!) en net die bescheidenheid charmeert je! Ik zou het supercool vinden mocht er een vrouw de slimste mens worden, mijn steun krijg je alvast. Maar in zo'n finaleweek kan er veel gebeuren, het blijft tenslotte een spel waar geluk ook meespeelt.
Ik weet niet wanneer de finaleweek precies is maar ik vrees ervoor dat ik hem zal moeten missen (ik heb namelijk al examens in november) Maar toch krijg je de steun van een 'zwetende studente boven haar cursussen' ;-)

Ook je schrijfsels boeien me enorm, je hebt een schrijfstijl 'om je vingers van af te likken'.

Véél succes!


 Sara op 4 november 2007 om 22:51

Hallo

Ik heb niet alle uitzendingen kunnen volgen (daar ik student ben) maar het viel me toch op dat jij zo bescheiden blijft (ook al zal je daar nu al zitten voor je 8e deelname!) en net die bescheidenheid charmeert je! Ik zou het supercool vinden mocht er een vrouw de slimste mens worden, mijn steun krijg je alvast. Maar in zo'n finaleweek kan er veel gebeuren, het blijft tenslotte een spel waar geluk ook meespeelt.
Ik weet niet wanneer de finaleweek precies is maar ik vrees ervoor dat ik hem zal moeten missen (ik heb namelijk al examens in november) Maar toch krijg je de steun van een 'zwetende studente boven haar cursussen' ;-)

Ook je schrijfsels boeien me enorm, je hebt een schrijfstijl 'om je vingers van af te likken'.

Véél succes!


 Sara op 4 november 2007 om 22:52

fantastisch ik vind het geweldig zit elke avond te duimen voor jou leuk voor je fam.en vrienden en geniet er maar van ik vin je een toffe madam hoor nog veel succes deze week!!!!!

 miet op 4 november 2007 om 23:41

Je doet dat echt heel goed! We duimen mee!

Emtec op 4 november 2007 om 23:55

Hoi Annelies, ga er voor,zou Ben Crabbe zeggen en ik zeg:"Met je verschijning op tv kan de avond niet meer stuk!!!!" Greetz Marc

 Marc Verspreet op 5 november 2007 om 09:03

Wel je briljante weergaven van je antwoorden heeft een bescheiden tintje, daardoor feliciteer ik je persoonlijk en hoop je dit vol te houden.

Groetjes, Gitpia__

 Gitpia__ op 5 november 2007 om 09:55

Lieve annelies.

Met mn vingers crossed, hoop ik elke keer dat U zal winnen. Niet alleen door u schone uitterlijk, maar juist door U bescheidenheid. Met deze twee geweldige wapens bent u voor mij nu al de slimste mens. Ga zo door. Ik ben fier op U. Liefs vanuit nederland. John.

 johnwest op 5 november 2007 om 11:40

Jij, een klein beetje bekend; Wij, een klein beetje verwend...Simpelweg omdat je aan je 3e week en 8e deelname begint en we blij zijn dat we d' er getuige mochten van zijn. Doe het ook vanavond goed he!

Terug in 't land , voor je fanclub,

Mongo

 Mongo op 5 november 2007 om 12:13

Eindelijk eens een vrouw zonder capsones !! Een echte "puur woman" die bovendien alle bescheidenheid blijkt te hebben. Geen "gefake" zoals veel andere bv's (of bv's in wording..) ENfin BV betekent voor mij Best Vermijden...:):)
het ga je goed en succes !!

 thierry op 5 november 2007 om 12:35

Heel veel succes nog Annelies. Alle vrouwen zijn fier op U !

 Nelly Waelkens op 5 november 2007 om 12:56

Eeeeiiindelijk een vrouw die in de slimste mens brokken maakt! xD
Echt proficiat! Ik hoop dat je er nog even mag in blijven, ik ben het eens met Thierry; vrouw zonder capsones, puur, bescheiden, ..
Doe zo voort! Ik blijf hevig supporteren ;)
Groetjes, Vicky

Vicky op 5 november 2007 om 13:12

Je bescheidenheid siert je en dat is ook gepast.
De slimste mens doet beslist al niet mee met deze show. Wel is al duidelijk gebleken dat tal van BV's hier totaal niet op hun plaats waren. Het 'optreden van mijn burgemeester van Gent was ronduit "BESCHAMEND".
Ook de domme en dikwijls kwetsende taal van Erivc Van Looy en 'Professer Torfs' die zelf beweert dat hij beschaamd is in zichzelf is niets om fier op te zijn. Jij Annelies steekt er met kop en schouders boven - onze sympathie heb je alvast.

 Walter op 5 november 2007 om 14:28

Annelies,

goede wijn behoeft geen krans!

 Guido op 5 november 2007 om 14:32

Ik hoop dat ge wint!

 Nolatari op 5 november 2007 om 14:38

Beste,
Je bent de perfecte combinatie van op een spontane, haast kinderlijke manier genieten van het mogen meedoen én het mogen winnen en het terzelfdertijd ook laten blijken dat je het geheel best kunt relativeren.
Waren er maar meer zoals jij! Of eigenlijk toch niet, want dan zou je niet meer vlot kunnen winnen...
Het doet me denken aan wat Sigrid Spruyt zegde op het moment dat ze in haar finaleronde verloor: de slimste mens ter wereld zit waarschijnlijk nu op de flank van een heuvel te genieten van de ondergaande zon...
(Ik neem waarschijnlijk weer een abonnement op Het Nieuwsblad)

Jos op 5 november 2007 om 15:10

Annelies,

Je dochter is terecht fier op jou. Ook vanavond duimen wij samen met haar voor een 9de deelname. Veel succes !

Marie-j. op 5 november 2007 om 15:14

Geachte mevrouw,
U zijt gewoon en dood gewoon keigoed, meer moet dat niet zijn maar ook niet minder, volhouden; gewoon volhouden en dat is de Kunst.
Tot van avond.

Godfried STRUYVE  op 5 november 2007 om 15:52

Wij vinden het bijzonder leuk dat er een vrouw het zo lang volhoudt en hopen dat je aan het einde van de race nummer één mag zijn!
Onze gelukwensen

 Verlinden op 5 november 2007 om 15:58

hopelijk liggen de vragen je ook vanavond goed en met een tikkeltje geluk kun je tegen Piet zeggen: en wat hebben we vandaag geleerd ?
Succes!!!

 rita vansteelant op 5 november 2007 om 18:31

Bedankt Annelies, om mij een nieuw "warwoord" te leren: naast ondermeer "popelpee" en "bommelding" hebben we nu "flateren" (flàteren or flatéren?)

peter de grote op 5 november 2007 om 19:45

dag annelies (als je dit leest),

ik heb je aangesproken in de vestiaire van de AB na het concert van Amy Winehouse...waar ik echt aangenaam verrast was dat je naast "slimme en knappe vrouw" ook nog een aangenaam iemand bent die met een volslagen onbekende spontaan een gewoon gesprek wil voeren...je steeg nog meer in mijn achting
heb dan ook vol spanning gesupporterd in je eindstrijd met helmut lotti
jammer genoeg heb ik in mijn verstrooidheid de video verkeerd geprogrammeerd zodat ik de blijkbaar leuke aflevering met onze burgemeester nog niet gezien heb, heb wel al zitten zoeken op belgacom tv, maar nog niet gevonden..

is nu al 21u30, ga maar afsluiten en naar TV1 gaan kijken en hopen dat je vandaag Pietje naar huis speelt
succes, en als ik je in Gent tegenkom betaal ik je een pint :)-

 marc de spiegeleire op 5 november 2007 om 21:32

Petje af hoor!

Een dikke proficiat met alweer een overwinning!!!!

 Sara op 5 november 2007 om 22:42

Proficiat weer eentje bij!!!!

 Monique H op 5 november 2007 om 23:03