Home  Life  TV & Radio  annelies_rutten
  
Meningen

Ik ben mooier op tv dan in ‘t echt. Ik ben mooier in ’t echt dan op tv. Ik ben slim. Ik ben dom. Ik ben saai. Ik ben lief. Dit is het dus: het ‘Grote Moment Waarop Iedereen Een Mening Over Mij  Heeft’. Het komt langs alle kanten op mij af en dat is - geloof me – zeer zwaar wennen. Maar ook best grappig. Én fascinerend. Als mijn televisiepassage bij een of twee keer was gebleven, had ik er waarschijnlijk niet zoveel van gemerkt. Nu ik de zevende tegemoet ga, komt de vloed aan meningen en commentaar als een kolkende bergrivier op me af. Veel, heel veel, lieve reacties. Dank u, lieve lezers. Het is er soms zwáár over en bij momenten krijg ik rode kaken, maar het is vaak hartverwarmend wat jullie vertellen. Dat de stem van het volk zeer hard kan klinken weet ik intussen ook. Dat dik vel moet ik nog kweken, maar ik heb zo’n vermoeden dat dat snel kan gaan.

Een béétje krediet hoop ik te krijgen. Voor mijn stommiteiten – Vietnam, o help! - of voor de keren dat ik niet helemaal juist reageer. Dat ik giechel of even niet weet wat zeggen. Dat ik weeral met mijn voet zit te wippen of dat mijn woorden er anders uitkomen dan ik ze had bedoeld. Na zes keer gaat het nog altijd niet vanzelf. De zenuwen zijn de laatste afleveringen zelfs in al hun hevigheid teruggekeerd.

Waaraan dat ligt weet ik ook niet. Er heerste nochtans een ontspannen sfeertje in de aflevering van gisteren. Dat Nicole niet zonder Hugo kan, we weten het nu wel zeker. Zelden iemand zo gelukkig het eindspel zien verliezen. Het scheelde trouwens geen haar of ík had op de hoge stoel gezeten. Met Grease-nummer You’re the one that I want heeft Helmut me een cadeautje gedaan. En meteen dé kans gemist om het finalespel eens aan de andere kant mee te maken. Maar hij klaarde de klus gemakkelijk en samen doen we er dus nóg eentje bij. Met Luc Janssen deze keer. Alweer een man die ik bewonder en respecteer. Dat ik de kans krijg om al die mensen op een unieke manier te ontmoeten, het is een van de dingen dit grote avontuur zo boeiend maken.

TrackBack

TrackBack URL van dit bericht:
http://www.typepad.com/services/trackback/6a00d8341c782453ef00e54f767a198833 Listed below are links to weblogs that reference Meningen:

Reacties

Beste Annelies,

Hier uw "tegen"-kandidaat uit de PAPPENHEIMERS,
Geert uit Tongeren! Ik hoop dat je deze quiz wel wint zodat ik dra kan pochen dat IK de slimste mens ben daar ik samen met Filip jou in de Pappenheimers versloeg. Ik zou graag ook in deze "ring" met je treden, maar mij is de gave niet geschonken om in één quiz als onbekende Vlaming en in de andere als bekende Vlaming aan te treden. Dit klinkt onsympathieker dan het bedoeld is...! Dus win, dat maakt "onze overwinning" makkelijker.
Veel succes en laat je niet doen! "Yo, Annelies, get 'eeeeeeeeeeeeeeeeeeem!"
Geert
PS Was ik maar een Playmobieltje...

 Geert op 1 november 2007 om 11:29

Mooier op TV ? in 't echt ? slim ? saai ? boeiend ? lief ?

Uw deelname is in die mate overtuigend dat het duidelijk is dat u alle kwaliteiten met u meedraagt die van u een schitterende en waardige "slimste mens ter wereld" zouden maken. Dat u dan en passant de eerste "slimste vrouw ter wereld" wordt zou u onvergetelijk maken.

Ik wens het u al supporterend toe,

Norman

 Norman op 1 november 2007 om 11:29

Beste Annelies,

Wat er tof aan jou is is het feit dat je je enthousiamse en trotse, gelukkige gevoel als je gewonnen hebt in het begin probeerde weg te steken, want .... de volgende keer kan je al verloren zijn; het kan zo vlug keren.
Maar nee, je blijft winnen en keer na keer wordt dat winnersgeluk nu zichtbaar : "yes ... I did it again !".
Ik zou nu maar al beginnen wennen aan een 'BV-schap light'.
We zullen je brains, lach en stem missen.

Maar ... je komt toch terug in de finale.

Succes nog,

Groeten, Dirk


 Van Beveren Dirk op 1 november 2007 om 12:32

Beste Annelies,
Heb de aflevering van gisteren toch wel gemist zeker.... Nog een geluk dat "net gemist" op de digicorder bestaat. Dus nu snel afsluiten en kijken hoe je het gisteren gedaan hebt!!!!!
(heb uw blogje reeds gelezen,dus ken reeds het resultaat...maar toch nog effe kijken zunne)
Alvast proficiat en doe zo verder!

 Bart op 1 november 2007 om 14:06

Beste Annelies,je bent zeer slim en intelligent en ja het zou wel tof zijn als het dit jaar een vrouw zou worden die de slimste mens wordt!Hey is je alleszins gegunt van mij,ik blijf voor je supporteren tot in de finale die je hopelijk ook wint

 Hesbeens Koen op 1 november 2007 om 15:03

Hoe zat dat ook weer met die "hoge bomen ...." ?
Jammer dat mensen meestal in de pen kruipen om negatieve kritiek te spuien ( lees : frustraties, jaloersheid, kortom : de spreekwoordelijke druiven die te groen zijn )

Ik wens je - en samen met mij een heleboel senioren- het allerbeste.
En ... die zenuwen zijn nergens voor nodig.

 Agnes op 1 november 2007 om 15:21

Bovenstaander, u hebt groot gelijk. Kritiek spuien en zich niet kenbaar durven maken, zeer triestig... maar ja die mensen moeten er ook zijn zekers.
Annelies, prachtprestatie en een wondermooie verschijning.
Lopen er nog zo'n mooie en slimme vrouwen rond in België... :-)

 Silvano op 1 november 2007 om 16:21

Beste Annelies,
We kennen elkaar van haar noch pluim, maar langs deze weg een hartelijke proficiat voor jouw prestatie, hoe het ook verder afloopt. Iemand die veel weet is daarom niet slim, maar jij hebt beide, ik weet niet of je dit al is voorgedaan, maar ik vind je prestatie fantastisch en wens je dan ook de titel toe van slimste mens, het is je in ieder geval gegund. En in ieder geval op tv kom je super sympathiek over.

Paul Missoul  op 1 november 2007 om 17:27

Beste Annelies,

Naast vermoedelijk de slimste vrouw ter wereld, ben je met zekerheid ook de vrouw met de meeste uitstraling ter wereld. Nog veel succes.

 Marc Van Hecke op 1 november 2007 om 20:41

Dag Annelies,

Indrukkendwekkend hoe je je overeind houdt t.o.v. je tegenstanders!!

Ik kom uit Nederland en moet zeggen ga zo door want ik kijk nu liever naar 1 als naar de Nederlandse programma's op dit tijdstip!

Heel veel succes

 Johan op 1 november 2007 om 22:22

Schitterend, ik hoop echt dat je wint. Iemand met jouw "présence", jouw intelligentie en toch die eeuwige bescheidenheid. Mensen zoals jij vind je niet meer. If the weather had you're smile, there'd be no more rain

Geert op 1 november 2007 om 23:05

Wat is het leuk U te zien spelen in dit prettig
programma.....
Wij hier zitten nu al met schrik te wachten op de dag dat je er niet meer bij zult zijn (want zoals alle spelen is ook hier de uitkomst zéér wispelturig) maar ,gelukkig gaan we U terug zien
in de finaleweek... Wat U zelf ook van anderen mag vernemen,blijf a.u.b. wie en wat je bent,wat een verademing op dat kleine scherm dat er nog mensen verschijnen die gewoon en vriendelijk zijn...Die laatste zin van Johan typeert veel
van wat U teweegbrengt!!
Annelies,zet 'm op,wij hopen dat je wint...

 François Cleys op 2 november 2007 om 05:08

je mag de mooiste en de slimste "zijn", maar dat is niet genoeg,je moet het ook nog "doen"!
En daar ben jij toch ook nog heel sterk in !

ps : ook schoon hé, de liefde tussen N & H

 isabelle op 2 november 2007 om 07:36

Je mag zeker winnen, je bent de beste, Annelies.

 wille op 6 november 2007 om 09:43

Dag mevrouw Annelies,

Van vergelijkingen mag een mens af en toe profiteren en daarom benoem ik u tot:

DE SLIMSTE 'ANNELIES OP DE BEECK TER WERELD!!!'

Wens u een prachtige politicus toe.

 Roel Verhagen op 7 november 2007 om 10:40

Mooier op tv? In het echt zal je ook wel even mooi zijn zeker. Inderdaad zeer mooie vrouw.Proficiat en ook nog slim, maar nu blonT natuurlijk.

 anita debock op 7 november 2007 om 10:50

Wat doet een mooie verstandige vrouw in feite bij het nieuwsblad?? Ik ken die krant helemaal niet..... Maar ben wel benieuwd
Veel geluk donderdag

een tevreden Humo lezer