Home  Life  TV & Radio  annelies_rutten
  
Rust

Wat kan ik vandaag zeggen? Ik kom niet veel verder dan: tja, het moest een keer gebeuren... Met het oog op het record was mijn uitschakeling natuurlijk beter een dagje later gekomen, maar laat ons wel wezen: in de uitzending van gisteren was ik de terechte verliezer. ‘De cijfers liegen niet’, zei Erik Van Looy na afloop en dat waren wijze woorden. Gunther Grass, de kleuren, Sartre die ik niet herkende, een compleet leeg hoofd bij Matahari... Als het zo gaat, moet je de nederlaag aanvaarden. Dat doe ik dan ook nederig. Ik buig het hoofd voor Eva Brems en Walter Zinzen. Te mogen spelen tegen zo’n journalistieke eminentie, die ook nog veel humor blijkt te hebben, was me trouwens een eer en een genoegen.

Dat ik het record niet pak vind ik –echt waar– ook niet zo erg. Ik vind het zelfs fijn om het te delen met Bert Kruismans. We hebben (tot dusver) precies hetzelfde parcours afgelegd: elf deelnames en zeven overwinningen. Tot dusver betekent: hij heeft natuurlijk ook nog de eindoverwinning op zijn naam staan en zover ben ik nog lang niet, zeker nu Eva –‘de professor’– Brems zo’n straffe reeks neerzet.

Maar denk nu alsjeblief niet, mijn beste supporters, dat ik er het bijltje bij neerleg. Een dosis gezonde twijfel maakt zich van me meester, maar ik zal alles op alles zetten om er te stáán op de dag van de finale, zodat misschien, heel misschien... Neen, ik zei het gisteren al: vooruitlopen op de feiten brengt alleen maar ongeluk. Het hoofd koel houden en het verdere verloop van het programma van op afstand volgen, dat is wat me nu te doen staat.

Een heel klein beetje opluchting voel ik vandaag ook. De druk valt weg. Ik heb weer avonden die avonden zijn en kan even op adem komen. Na afloop van de opname wees Erik me op een feit waar ik nog niet bij stil had gestaan: als ik hierna nog vier keer was doorgegaan –belachelijk veel, ik weet het– was ik meteen naar de finale doorgestroomd en dat zou me, heel contradictorisch, in een veel slechtere uitgangspositie hebben gebracht. Omdat niemand me nu nog in aantal kan kloppen, hoef ik pas in de laatste aflevering –hét moment van de waarheid– terug te komen, wat me één kans op drie geeft op de eindoverwinning. Naar de namen van de andere twee ultieme finalisten is het nog even gissen. Het kan immers nog alle kanten uit, al hoop ik natúúrlijk dat Helmut Lotti erbij zal zijn en we onze tandem weer eventjes in gang kunnen duwen.

Maar nu, als u het goed vindt, ga ik even genieten van de rust. Veel slapen, weer tijd maken voor de kindjes –die verdienen het ook– en vooral: met een blij gemoed terugdenken aan de mooie periode die ik heb beleefd. Een cadeautje, ik heb het al vaker zo genoemd en ik blijf erbij: een prachtige ervaring is me in de schoot geworpen. Ik geniet ervan, zolang het nog duurt. En wát de finale uitkomst ook wordt, ik heb ervan genoten. En ik hoop voor alle kandidaten die nu nog in de running zijn dat ze op een even grote en vurige schare supporters kunnen rekenen. Bedankt!

TrackBack

TrackBack URL van dit bericht:
http://www.typepad.com/services/trackback/6a00d8341c782453ef00e54f7e2a3a8833 Listed below are links to weblogs that reference Rust:

Reacties

Beste Annelies,

Natuurlijk had iedereen gehoopt dat je deze aflevering ook nog had gewonnen, maar nu kunnen we allemaal duimen dat je the number one word in de grote finale, geniet ondertussen maar goed, het zal je op die dag ten goede komen.Daar zijn al je supporters denk ik wel van overtuigd. Dus op naar die grote dag, en nogmaals proficiat voor het parkoer dat je hebt afgelegd

Groetjes en tot in de grote finale
Een supporter van het eerste uur

 william op 9 november 2007 om 09:22

Goed gedaan nichtje! 't was leuk om voor je te supporteren en het spreekt voor zich dat we dat tijdens de finale ook zullen blijven doen!

Eva op 9 november 2007 om 09:29

Annelies ,avond na avond heb ik voor je gesupporterd
Was er gisteren eventjs niet goed van dat je niet meer bij was
Doe je best ,zou zo graag willen dat een vrouw "de slimste mens" wint
Je doet het heel goed en komt heel sympatiek over
heel veel succes met de finale
Het allerbeste nog met je gezin

dit vanwege een erg trouwe fan

elisa jaeken  op 9 november 2007 om 10:00

Een dikke proficiat Annelies vanuit Oudenburg. We zaten elke avond vol spanning te kijken. Nu eventjes ontstressen en dan duimen voor de finale.

Koen & Mieke op 9 november 2007 om 10:00

Beste Annelies,

Je deed het elke keer weer fantastisch! We zullen je missen 's avonds in onze huiskamer.
Geniet van je welverdiende rust en dan... op naar de finale! We duimen voor je.

groetjes

 Katelijne op 9 november 2007 om 10:06

Jammer,spijtig,Maar zoals je zegt het moest er eens van komen,en nu vooruit kijken naar de finale en ook al haal je die niet dan heb je nog een geweldige prestatie geleverd.Een dikke,dikke proficiat is dat waard.Je hebt mij gedurende 11 dagen het best uur van de avonden bezorgt.
Groetjes van tante Lies.

 Tante Lies op 9 november 2007 om 10:19

spijtig maar helaas ! het is mooi geweest en... het is nog niet voorbij ! had je een paar seconden meer gehad had je zeker neerlands hoop of freek de jonghe gevonden...
of ik nog ga kijken (voor de finaleweek) week ik nog niet. het is zo'n beetje als kijken naar witse zonder dat hubert damen meespeelt...
succes !

 rené op 9 november 2007 om 10:23

Beste Annelies,
Proficiat met de geleverde prestatie. Je had het moeilijk gisteren, maar eerlijk gezegd vond ik de vragen gisteren ook de moeilijkste die je ooit gehad hebt. Maar ja als men de slimste mens wilt zijn, moet men een beetje van alles wat weten hé!
Maar kom, nu kan je eindelijk wat rusten om er dan met volle moed tegenaan te gaan de donderdag van de finale! Ik blijf voor je duimen en hoop dat je de kers nog op de taart kunt zetten!
Tot in de finale.
Groetjes, Bart.

Ps:-die tip van Erik om er tijdig mee te stoppen, had ik reeds enkele dagen terug ook reeds vermeld in één van mijn reacties....slimme zet hé!

 Bart op 9 november 2007 om 10:24

beste annelies,

hoe jammer!!!
ik zat gisteren serieus te balen toen je eruit ging!
en ik kon mij toch niet van het idee ontdoen dat je eruit moest...
uw tegenstander kreeg "toevallig" in de foto-ronde allemaal ex 1e ministers, en in het eindspel, o "toeval" kreeg hij een vraag over congo, terwijl iedereen weet dat hij stapel is van afrika en dan speciaal van congo...
tja...
het gebeurd wel meer in de slimste mens, dat men een kandidaat eruit wipt, door de juiste vragen te stellen aan de juiste persoon.
allee kom, nu hoop ik echt van harte dat de allerlaatste aflevering wel correct gespeeld word en dat je ze winnend kunt afsluiten!!
ik zal alvast enorm supporteren!
mvg,
ddk

 dirk op 9 november 2007 om 10:29

Beste Annelies,

Proficiat met je geleverde prestaties! Ik duim voor je tijdens de finale. Veel succes! Annelies for Slimste Mens! :-)

Groetjes,

Leen

Leen  op 9 november 2007 om 10:39

Hey Annelies

De hele vroegere Visitatie zat volgens mij mee te kijken, want iedereen die ik tegenkwam had het er over. Toch die van "onze generatie". Met lede ogen hebben we nu ook je afscheid kunnen/moeten volgen. Ik kan maar 1 ding zeggen : we zijn trots op je. Wat een prachtig parcours heb je afgelegd. Nu nog de finale hé.

Proficiat !

Nancy Moerman

 nancy moerman op 9 november 2007 om 10:46

Hey Annelies

De hele vroegere Visitatie zat volgens mij mee te kijken, want iedereen die ik tegenkwam had het er over. Toch die van "onze generatie". Met lede ogen hebben we nu ook je afscheid kunnen/moeten volgen. Ik kan maar 1 ding zeggen : we zijn trots op je. Wat een prachtig parcours heb je afgelegd. Nu nog de finale hé.

Proficiat !

Nancy Moerman

 nancy moerman op 9 november 2007 om 10:46

Geachte mevrouw Annelies,
Van harte proficiat, we duimen nu al voor een sterke finale.

 LievenVan den Abeele op 9 november 2007 om 10:53

Beste Annelies,

Ik ben franstalig, dus niet lachen als ik fouten maak.
Ik zou je bedanken voor deze leuke avonden. Ik kijk soms naar de nederlandstalige tv om mijn nederlands te verbeteren, en ik beken dat, sinds een paar dagen, ik het met meer plezier dan vroeger deed.
Was ik verliefd van je glimlach??? ;-)

Marcel.

Mijn voornaam werd gisteren vaak gezegd, dankzij Marcel Van Tilt!

 Marcel op 9 november 2007 om 11:02

Geleliciteerd Annelies.Niet getreurd hoor.Hebben
U heel het parkoers in spanning gevolgd.Heel sterk!Tot in de finale Annelies.
Groetjes

thijsbaert Georges  op 9 november 2007 om 11:11

hoi annelies, proficiat je hebt me 11 avonden een goei slaapmutske bezorgd,ik duim voor je in de finaleaflevering grts vanuit de kempen

 jurgen rens op 9 november 2007 om 11:19

beste Annelies

een dikke proficiat met uw prestaties..
ik zat elke dag gekluisterd aan mijn tv om te supporteren voor jou!!!!
het is een van mijn favoriete programma's

ik kijk al uit naar de finale
het waren dit jaar echt sterke kandidaten

tot kijks!!!!!

 Diane op 9 november 2007 om 11:36

Beste Annelies,

Ik ben teleurgesteld... in het feit dat je er nu uitligt. Het klopt als je zegt dat de sterksten hebben gewonnen, maar zo'n straffe madam als jij heb ik nog niet dikwijls gezien.
Vanmorgen op Dekkers en Ornelis in de ochtend riepen ze jou uit tot sexsymbool van het jaar. Ik kan ze niet anders dan gelijk geven. Jou stralende glimlach en jou eerlijke bescheiden manier van doen hebben me echt gecharmeerd. Ik persoonlijk denk dat je een vrouw uit het miljoen bent. Als ik ooit iemand zoals jij tegnkom dan stel ik alles op alles om ze de mijne te maken.

Ik hoop dat je de finale wint en ons prfessorke naar huis wordt gespeelt. Ze ziet eruit als een valse tang en het wordt tijd dat er korte metten mee wordt gemaakt. Van mij mage ze terug naar haar auditorium en daar wat staan lachen.

Ik kan niet anders dan met de wrange nasmaak blijven zitten van uw nederlaag gisteren. Het was echt alsof bepaalde vragen erom waaren gemaakt om u uit "uw lijden" te verlossen. Daar gaat mijn vertrouwen opnieuw in de VRT ....

Groetjes ,
Een fan ...

 Johan op 9 november 2007 om 11:49

dag annelies, ge hebt dat goed gedaan meisken,ik ben fier op jou
11 is een magisch getal,een meestergetal,en dat zegt precies wat ik bedoel
hop naar de finale!
nen dikke proficiat
ingrid

 ingrid op 9 november 2007 om 12:05

Kerel hierboven, serieus, laat je zo niet meeslepen. Het was een toffe deelname, punt uit. Of ze een fantastische vrouw is uit een miljoen, no way dat je dat kan opmaken uit wat minuten televisie. Laat staan dat je zou weten hoe ze echt is...

De professor die erin zit doet het niet slecht, op haar bezig zijn lijkt me belachelijk, of 't moest zijn dat je enkel op uiterlijk afgaat.

Wat de finale betreft en Walter Zinzen: élke kandidaat die voor het eerst meedoet krijgt enkele vragen "naar zijn hand". Na 11x moet je het ook niet te makkelijk meer maken voor die persoon, dus is dat best begrijpbaar. Het heeft overigens niets te maken met VRT, dit is ene programma van Woestijnvis.

Da's het jammere aan deze zaak waarschijnlijk Annelies: mensen die denken je te kennen, publiek bezit worden, en mensen met lichte stalkerneigingen ontmoeten blijkbaar... Hopelijk blijft alleen het positieve bij!

 STS op 9 november 2007 om 12:09

Dag Annelies,

Prachtig gedaan, heel spannend, keek er elke dag naar uit, en nu hop.... naar de finale. Zal zeker en vast voor jou duimen. Zoals men in Gent zegt "chapeau" !!!

Gefeliciteerd !

Gilberte.

 Van den Bossche Gilberte op 9 november 2007 om 12:10

je hebt het toch goed gedaan,ik dacht zelf,dat wordt de rekordhouder,ik was dan ook echt effe stil toen je eruit lag.

grtz Hans

 Hans op 9 november 2007 om 12:18

Voor de finale:Go for it Annelies.
Wij duimen alvast voor u.

 Jean-Pierre op 9 november 2007 om 12:27

Annelies, jij sexsymbool van het jaar !

ik snap dat, want mijn stem heb je ook.
Het is mooi dat een ruime kennis en een slimme vrouw plots als erotisch wordt ervaren.
je bewijst de emancipatie een grote dienst.

En dat vleugje erotiek is ook terug te vinden in je verslag :

"in je schoot geworpen ...."
"ik heb ervan genoten ....."


en dat allemaal met die aanstekelijke, mooie, uitnodigende glimlach.


En we blijven bescheiden in navolging van jezelf :
"Jij zal die finale winnen"

groetjes, glimlachje

 cisse op 9 november 2007 om 12:27

Annelies,

Hoe jammer wat gisteren gebeurd ! Ik ben naar 'de slimste mens' beginnen kijken toen je met Helmut Lotti meedeed. Heerlijke TV, fantastisch ontspannend na een drukke werkdag !

Ik duim zeker voor je in de finale !

Ann op 9 november 2007 om 12:32