Home  Regio  antwerpen  antwerpen blogt!
     
Meebloggen? Mail ons!

Heb je nieuws voor deze blog?
Leuke foto's van Antwerpen?
Laat het weten aan:
de stadsredactie
Zet als startpagina Voeg toe aan favorieten
Reageer: 50 km per uur op de Bisschoppenhoflaan, een verstandige keuze?

Op een deel van de Bisschoppenhoflaan, tussen de woonwijken Kronenburg en Ten Eekhove, mag je voortaan maar 50 kilometer per uur rijden  en niet meer 70 zoals nu nog. Minister Crevits heeft de maximumsnelheid op dat stuk van de drukke straat in Deurne verlaagd op vraag van de het SP.A-gemeenteraadslid Eva Mangelschots en van burgemeester Patrick Janssens.

Omdat de Bisschoppenhoflaan een gewestweg is, moest minister Crevits over de verlaging van de maximumsnelheid beslissen.

 

 

Reacties

Geachte Heren
Het zou zeker een goede oplossing zijn voor de snelheid te beperken tot 50 km ,het is een bangelijke straat om over te steken en stoppen aan het zebrapad ?Vergeet het maar wat is dat ?.Ik ben 64 jaar dus vlug lopen is al wat minder als ik van de winkel kom met pak en zak of als ik met de hond oversteek moet ik altijd een sprintje doen en zelf links en rechts zien want ze rijden zelf al achteruit op het voetpad en dan die pizza bromertjes die van alle kanten je willen aanvallen om de levering vlug af te leveren geen lachertje .Ik woon er nu 43 jaar en heb mij nog geen dag verveelt want er is altijd iets te beleven op die laan ik noem ze mijn Antwerpse "Rambla"
Aan alle zebrapaden een rood licht zou ook een oplossing zijn
Groetjes Marlen V.

Marlen Veere op 24 februari 2009 om 08:21

De Bisschoppenhoflaan is reeds lange tijd de lelijkste en gevaarlijkste laan van Deurne. Alle smeekbedes van alle Deurnse politieke partijen hebben bij de stad en het Vlaams gewest geen gehoor gekregen. Het enige wat men heeft gedaan is een degelijke verlichting gezet en wat kruispunten en oversteekplaatsen aangepast. Net na de Tweede Wereldoorlog nog was de huidige Bisschoppenhoflaan een smal pad tussen de velden. Nu denderen er dagelijks vele vrachtwagens, auto's,... tegen 70km/u over. Gaat dit helpen? Waarschijnlijk niet! Wat zou de ideale oplossing zijn? Het drukke autoverkeer in een tunnel onder de Bisschoppenhoflaan (zoals men aan Koekelberg gedaan heeft). Bovengronds kan men de weg dan versmallen en kan er meer groen komen...

 Guy Dirckx op 24 februari 2009 om 09:27

Beste, ik vind het ok dat ze dit zouden doen, maar ze zouden ook eens hier op de august van de wielelei mogen komen zien om iets te veranderen vooral aan de bushalte. Hier steken 100den mensen over en moeten soms lopen voor hun leven. Er zijn soms automobilisten die stoppen om mensen over te laten maar is LEVENS gevaarlijk.

 marleen op 24 februari 2009 om 09:56

Eindelijk de 50 km op deze gewestweg in de bebouwde kom. Mag dit een precedent zijn voor alle andere gewestwegen in Vlaanderen. Met de lintbebouwing zijn veel gemeenten en dorpen hetzelfde lot bezegeld met de 70 km. Alleen moet je meestal uit kijken naar het aankomend verkeer zowel van links als rechts komend en dan maar wachten op een gaatje om over te steken.

 Rudy Verhelst op 24 februari 2009 om 11:28

Eindelijk de 50 km op deze gewestweg in de bebouwde kom. Mag dit een precedent zijn voor alle andere gewestwegen in Vlaanderen. Met de lintbebouwing zijn veel gemeenten en dorpen hetzelfde lot bezegeld met de 70 km. Alleen moet je meestal uit kijken naar het aankomend verkeer zowel van links als rechts komend en dan maar wachten op een gaatje om over te steken.

 Rudy Verhelst op 24 februari 2009 om 11:28

50 of 70 het zal altijd gevaarlijk zijn de straat aldaar oversteken, zeker door personen die denken zebrapad hier ben ik. Zonder oogcontakt de baan over. Moet toch net een vrachtwagen het zicht ontrekken zeker, en de zwakke weggebruiker heeft prijs. Het wordt tijd dat de zwakke weggebruiker terug wordt opgevoed!

 Wilms op 24 februari 2009 om 12:13

Ik vraag me af of de plaatsing van al die zebrapaden en verlichting niet tot een misplaatst gevoel van veiligheid geleid heeft bij de voetgangers. Nu dat er 50 gaat moeten gereden worden gaan ze dit vals gevoel nog wat meer hebben. Maak toch steeds oogcontact met een bestuurder voor je oversteekt. Als er een ongeval komt is de voetganger toch altijd lichamelijk de sigaar, de bestuurder houdt er alleen geestelijke schade aan over.

 Eric op 24 februari 2009 om 20:34

op de bischoppenhoflaan 50 ipv 70 ge maakt er alleen langere filles mee, plaats toch aan de moeilijke oversteekplaatsen voor voetgangers lichten die door de voetgangers zelf op knipperen kunnen gezet worden zodat een automobilist ziet wanneer er overgestoken wordt maar zeg aub aan de voetgangers dat ze ook reglementen hebben en men 2 kanten moet respecteren dit laatste laat ook meer en meer te wensen over met alle respect voor de zwakke weggebruiker