Home  Life  Film & DVD  dvd-besprekingen
  
The L Word (seizoen 2)

Pl_dvd_lword2 tv-serie 6 / extra’s 3 / vier discs / MGM-20th Century Fox

L staat voor Liefde, denken wij, niet Lesbisch. Want een pijnlijke scheiding, een geheime zwangerschap, een koele maar toch kwetsbare verleidster, een seksueel onzeker meisje, twee vrienden die verliefd worden terwijl een van hen op trouwen staat: dat zijn vertrouwde amoureuze plotlijnen in soapseries. Het doet er dus in feite weinig toe dat The L Word om Californische lesbiënnes draait, maar het geeft natuurlijk wel kleur aan het vertrouwde plaatje. Minder baanbrekend dan de makers ons willen doen geloven, maar wel vlot en sexy.

Voor de liefhebbers: het hoofdpersonage Bette is de nog steeds appetijtelijke (en gelukkig al iets beter acterende) Jennifer Beals uit Flashdance. Haar zus Kit wordt gespeeld door seventiesicoon Pam Grier (Jackie Brown) en de aspirant-schrijfster die met haar wijde ogen ook nog naar de mannen kijkt, is Mia Kirshner: nu vooral bekend als terroriste in 24, ook te zien als moordslachtoffer in The Black Dahlia, maar voor eeuwig in ons filmgeheugen gebrand als strippende sirene in Atom Egoyans Exotica. (tdc)

P.S. Intussen is ook het derde seizoen verkrijgbaar op dvd.

Reacties

Ik vind The L Word gewoonweg fantastisch. Mijn favoriete personage: Shane (Katherine Moennig)!

Stijn Vercamer op 7 maart 2007 om 11:15

the Lword is gewoonweg de max shane(katherine moenning) mag mij altijd komen verleiden !

 kelly op 10 september 2007 om 23:34

mijn favoriete personage is dana jammer dat ze in seizoen3 dood gaat

 van lierde shirley op 20 september 2007 om 15:39

wij zijn lesbisch koppel en dol op de serie van the L-world.verslavend gewoon om naar te kijken. we verlangen al naar seizoen 3 om te kopen;groetjes mia en patricia

 mia en patricia op 21 september 2007 om 20:19

i like the l word it's my favorate tv series. because i'm a lesbian

 razki op 27 september 2007 om 21:58

Ik ben verliefd op The L word ! <3
Shaaaaaneeeeee (l)

 Kt op 3 oktober 2007 om 22:53

I Love The L Word ! !! It's Hott

,, Ik heb 1 en 2 Nu nog Hopen Voor de 3de Seisoen ,, Spijtig dat Dana Dood gaat !


De mooiste Dame Vind ik persoonlijk CARMEN
De Grappigste Laisha ( ALICE )
En de coolste SHANE ( Katherine )


Xx Italian Proud !


 Sabrina op 5 oktober 2007 om 17:37

Shane is zeker wel de lekkerste!!!!

xxxx

Zon op 11 oktober 2007 om 18:44

man echt ik hou van the l word kan niet wachten op het 5de seizoen ,
ik hou vooral van shane !
hotty van de hoop en van dana ook jammer dat ze dood is :s
love it!!

 joyce op 12 oktober 2007 om 16:08

l word rules, verslaafd aan serie alsook aan de verschillende muziek
heel origineel en realistisch neergezet.
jammer van dana...missen haar
en shane, tja everybody loves shane.

caro ergens in oktober heel laat

 caro op 14 oktober 2007 om 02:09

het is waar het is een geweldige serie . nivo ligt hoog personages zijn sterk en dialoog knap .het is wel degelijk verslavend om naar te kijken . ik die series normaal haat . zo bijna zelf lesbo willen worden als ik er naar kijk . hoop dat er nog vele reeksen mogen komen krijg er niet genoeg van

 san op 20 oktober 2007 om 16:29

Schitterende serie! We hebben nu alle delen op dvd. Mooie dames, alleen jammer dat ze in het echt niet lesbisch zijn....

 Nat op 30 oktober 2007 om 13:42

Super zalige serie!!!!
Laat zien dat je fier mag zijn op wat je bent!

De mooiste is Carmen

 SARAH op 30 oktober 2007 om 17:28

Bette Porter/Jennifer Beals is mijn favoriet!
Wat een heerlijk ding zeg....zou ze niet toch een beetje lesbo zijn??? Vast wel.

 Nat op 1 november 2007 om 12:06

Das de max The L-Word!!!
Vind gewoon spijtig dat het hier in ons land telkens veel later uit komt!!!
Heb ondertussen seisoen 4 al ik!
Kan jullie verzekeren het gaat er hevig aan toe!!!
Wel spijtig Dana F niet meer mee doet!
Groetekes
L-Word Lovertje
Kelly
xxx

 Kelly V op 23 november 2007 om 19:11

wat moe je nog meer hebben als je 's avonds in plaats van naar een filmpj te kijken naar the L word kan kijken met een lekkere cola en wa snoepe?

Niks!!

I love The L word!!

 amy op 4 januari 2008 om 13:39

Is gewoon de max
Zalige dames, ze mogen er zijn.

The L-word is the best

 Els op 9 januari 2008 om 20:14

prachtige serie,heb seizoen 1 en 2 nog niet gezien,kben maar begonnen kijken vanaf eind mei 2007 op 5 tv toen ik in het ziekenhuis lag.
The l worg is idd verslaafd om naar te kijken,kwil ze in ieder geval kopen!
grtjs.from the l word fan :)

 fabytje op 9 januari 2008 om 21:17

ik ben zot op l word
ik heb sezoen 1 2 3 IK WACHETE OP 4

 JEANNETTE op 5 april 2008 om 13:43

wanneer komt l word s 4 uit? kan niet wachten!!

 Isabella op 16 juni 2008 om 18:03

leuke serie lekkere meiden we zij blij dat seizoen 6 uitkomt in juni we kijken er smachtend naar uit