Home  Life  Film & DVD  dvd-besprekingen
  
Blood Diamond

Dvd_blooddiamond film: 6 / extra's: 4 / Warner

Het goede nieuws is dat Blood Diamond een behoorlijke actieprent is, waarin regisseur Edward Zwick de stunts en explosies verweeft met zinvolle – vooral voor het Amerikaanse popcornpubliek bedoelde – lesjes over Afrikaanse kindsoldaten en bloeddiamanten. Maar goede bedoelingen maken nog geen goede film. Daarvoor is het verhaal van smokkelaar Leonardo DiCaprio, brave huisvader Djimoun Hounsou en journaliste Jennifer Connelly al te voorspelbaar. Na alle heisa hierrond met de Antwerpse diamanthandelaren, en zeker na de vijf Oscarnominaties, is dit een lichte teleurstelling. Geen extra’s bovendien, op het niet-ondertitelde audiocommentaar van Zwick na. (tdc)

Reacties

Da was echt een pracht van een film

 siham op 7 oktober 2007 om 20:01

De film heeft me geraakt. Die kindsoldaten.. dat vind ik zo erg, gewoon het feit dat er nu in Afrika nog altijd zoveel kinderen zijn. Deze film is prachtig om te laten hoe het daar wérkelijk is aan mensen die niets afweten van dat leven. Heb de film ondertussen al gekocht. x

Camille op 9 oktober 2007 om 12:49

een prachtige film volgens mij! Idereen moet hem al een keer hebben gezien, het is de moete waard

 dddd op 17 oktober 2007 om 14:40

ik heb de film gehuurd en vindt hem prachtig!Er word goed geacteerd en de boodschap komt zeker over! De film is zeker niet voorspelbaar vind ik!

 nnnnn op 17 oktober 2007 om 14:42

ik vind het een pracht van een film. het is een realistische film met de aandacht gericht op de oorlogen het doet toch wel iets kraken bij de mensen als je deze film hebt gezien. het gebeurt nog altij er moet egt iets aan gedaan worden en door deze film zetten ze de problematiek in de kijker en zouden we er iets aan moeten doen ookal is het ver van ons bed!! xx

 liesje op 1 december 2007 om 13:05

Ik snap niet waarom deze "DVD-recensie" zo negatief is? De film is een parel in deze duistere wereld vol met egocentrisme. Het is een prachtig middel om mensen wakker te schudden en bewust te maken van de gruwelijke feiten hier en daar, overal!
TIA...
PS: Dit is absoluut geen ver-van-mijn-bed-show!

helia op 18 december 2007 om 17:58

Over de goede bedoelingen van deze film kan ik echt geen kwaad woord verzinnen hoor. Daarmee verdient Blood Diamond 10/10. Het is uitzonderlijk dat een commercieel product het hart op de juiste plaats draagt en een dergelijke problematiek aankaart bij een breed publiek. Hulde, hulde, hulde.
Alleen, zoals ik al schreef: daarom hoef ik Blood Diamond puur als fílm nog niet goed te vinden. (Slécht vind ik 'm zeker niet, gewoon een beetje middelmatig.) Dat is natuurlijk een kwestie van smaak, en als recensent heb ik misschien al te veel films gezien om nog echt verrast te kunnen worden door een verhaal. Mijn mening hierover staat in ieder geval los van de maatschappelijke functie en impact van deze film, die ik net als jullie allemaal toejuich.

 Tim De Cock op 20 december 2007 om 14:50

Scherp bedoelde film, goed acteerwerk, maar kan nooit echt boeien...