Home  Regio  gavere  gavere blogt!
     
Meebloggen? Mail ons!

Heb je nieuws voor deze blog?
Leuke foto's van Gavere?
Laat het weten aan:
Pierre
Zet als startpagina Voeg toe aan favorieten
Deze blog verhuist!

Vanaf nu verschijnen de artikels van deze blog op de gemeentesite op www.nieuwsblad.be/ gevolgd door de naam van uw gemeente.

Deze artikels blijven bewaard als archief, maar er zullen geen nieuwe berichten meer verschijnen. Daarvoor kunt u terecht op www.nieuwsblad.be/ gevolgd door de naam van uw gemeente.

Hetzelfde nieuws, gebracht door uw vertrouwde correspondent(en). Maar vanaf nu op een andere plaats, in een nieuw kleedje. Laat ons gerust weten hoe u er over denkt.

Jo De Grauwe komt om bij zwaar verkeersongeval in Baaigem

Jo De Grauwe (56), uit Schelderode, liet deze namiddag het leven bij een zwaar verkeersongeval in de Baaigemstraat op grondgebied Baaigem.

Omstreeks 13u deze middag kwam de bestuurder van een monovolumewagen in de zachte berm van de weg terecht. Hierbij verloor hij de controle over het stuur, waarna de tollende wagen enkele keren over de kop ging en tegen een elektriciteitspaal klapte. De bestuurder zat geklemd en moest bevrijd worden door de Gaverse brandweer. Een snelle tussenkomst van de MUG kon niet meer baten want de bestuurder, Jo De Grauwe, was op slag dood.

11_juni_08_008

Jo De Grauwe is een gekend persoon in Gavere. Hij zetelde 12 jaar in de sportraad, werkte als opvoeder in het O.C. Broeder Ebergiste, Borgwal in Vurste. Sinds enige tijd werkte hij in 'De Nieuwe Brug' in Sint-Denijs-Westrem, een afdeling van O.C. Broeder Ebergiste, een instelling voor ernstig mentaal gehandicapte personen die er begeleid wonen. Vroeger was hij actief speler bij voetbalclub SC Dikkelvenne. Hij kreeg van de mediakring Gavere in 1998 de 'Valeirprijs' voor zijn inzet voor het Kinderkankerfonds van het UZ Gent.

11_juni_08_053

    

Reacties

ik heb deze man persoonlijk gekend... hij was de zachtheid zelve, begaan met medemens, niks liet hem kou, nooit kwaad of discussie.
daarom mijn medeleven voor familie.
kathy meirlaen uit zwalm

 kathy meirlaen op 12 juni 2008 om 15:16

sterkte voor de ganse familie, je was een graag gezien persoon om nooit te vergeten

slagerij de vogelaere vurste op 12 juni 2008 om 20:17

Vorige vrijdag was Jo nog aanwezig op mijn school als extern jurylid. Op een gedreven en respectvolle manier hielp hij mee toekomstige opvoeders te beoordelen. Het is een onwezenlijk gevoel dat hij er niet meer is. Mijn oprechte deelneming voor zijn familie.

Myriam Molnar op 12 juni 2008 om 21:23

Lieve Marijke en familie,

We wensen jullie heel veel sterkte...
We denken aan jullie.

Eline en Jan

 Eline Coppens op 12 juni 2008 om 22:24

aan mevrouw,kinderen en familie van Jo :langs deze weg,onze innige en oprechte deelneming, vanwege die andere familie, volleybalclub gavere.

Jo,jaren ons aanspreekpunt via de sportraad,steun kinderkankerfonds - wie herinnert zich nog de 200 rode neuzen in de vierklaver- het volleybaltornooi op Borgwal en andere activiteiten,.. het was je nooit te veel.
.. bedankt voor al die mooie dingen.

Jo,De babbeltjes over onze kinderen zijn voorbij, maar de herinneringen daaraan, blijven eeuwig.
Martin



 martin op 12 juni 2008 om 23:07

Ook vanwege 'tjeneverbendeke niets dan lovende woorden.
Heel veel sterkte toegewenst aan de familie en vrienden van Jo.

Vanavond starten we de Sloebertocht (ten voordele van Koester-kinderkankerfonds) zeker met de gedachte en de herinnering aan een fantastisch man ...

thierry ('tjeneverbendeke) op 13 juni 2008 om 09:10

Aan de famile Johan De Grauwe.
Dikwijls heb ik met Johan staan praten terwijl hij de begeleiding deed en op wandel was met zijn jongens uit Borgwal te Vurste.
Het was een genoegen met hem te praten over allerlei dingen.Daarom valt het zo zwaar om iemand als Johan te moeten verliezen.
Heel veel sterkte aan de ganse familie, en probeer samen dit verlies te verwerken.
Vanwege familie Van der Haegen Bvba. Vurste

 Van der Haegen Bvba op 13 juni 2008 om 09:38

Met het heengaan van Jo verliest het Koninklijk Lyceum Gent een gewaardeerd extern jurylid. Gedurende jaren was hij de enthousiaste en speelse ondervragen van vele van onze leerlingen die nadien vol lof over hem spraken. De directie en het schoolteam bieden de familie hun oprechte deelneming aan.

Team en directie van het Koninklijk Lyceum op 13 juni 2008 om 12:32

Papa, je vare goed vanaf nu,...
de Lucht om te wervelen,
het Water om te deinen,
het Vuur om te verwarmen,
de Aarde om te beplanten,
dank je wel...