Home  Life  Surfplank
  
Wat was de flauwste of tofste april-mop die je ooit meemaakte?
Kijk naar de scheurkalender en tast maar snel aan je rug. Voor je het weet heeft een flauwe plezante een aprilvis op je schouders gekleefd. Of nog stommer, je wekker een uur te vroeg gezet, of nóg stommer, een kauwgum op je stoel geplakt. Ken je dat soort grapjes? Vertel me en troost me: Wat was de flauwste of tofste april-mop die je ooit meemaakte?

Reacties

Jolientje kwam thuis van school en zegt tegen haar papa:

- Ik was vandaag het slimste in de klas.

- Hoezo dan? vroeg papa.

- De juffrouw vroeg hoeveel poten een papegaai heeft. En ik zei: "Drie juffrouw."

- Maar een papegaai heeft tog maar twee poten? zegt papa verbaasd.

- Ja, maar de rest zei vier

(vanuit de "Goeie Moppen" boek: http://tinyurl.com/goeiemoppen )

Fons op 5 mei 2015 om 17:37

Ik had een vrouwelijke collega die zéér tevreden was dat zij een nieuwe kleurentelevisie had aangeschaft. Maar zij en haar man konden er nog geen weg mee.
Belde een andere collega haar op dat dringend iemand thuis moest zijn om de TV op de gasleiding aan te sluiten.
Zij belde haar man op, met de melding dat hij dringend naar huis moest.
Pas na een half uur belde haar man haar op met de vraag: een TV werkt toch niet op gas?

lambert luc op 3 juni 2005 om 02:13

Een piepjonge nieuwe collega moest op 1 april als toekomstig ambtenaar de eed afleggen: je weet wel... ik zweer getrouwheid aan de koning...enz.
Moest zij meebrengen: een kussentje om te knielen, een bijbel en een kruisbeeld.
Is werkelijk gebeurd met alle collega's als getuigen.
N.B. Achteraf werd dit, na de grap, officiëel overgedaan.

luc lambert op 5 april 2005 om 06:22

Vroeger eens een studie-genoot gezonden naar een ijzerwinkel om een halve kilo kruidnagels.
En mijn ex, cipier, werd in het begin van haar loopbaan naar het naai-atelier gezonden om 100gr. knoopsgaten.

luc lambert op 2 april 2005 om 15:34

Een klassieke grap natuurlijk : iemand een aprilvis op de rug spelden. Maar bij een collega verliep het wel heel onverwacht. Hij met de trein naar huis met de vis op zijn rug (op een vrijdag). Niets aan de hand. Maar op maandag kwam hij terug werken met nog steeds de vis op zijn rug. Bleek dat hij die jas enkel droeg om naar het werk te komen. ...

liliane op 2 april 2005 om 04:05

Mijn broer en ik hebben ooit ruzie gemaakt om te mogen bij een oom een "vierkantigenrondebol" te gaan halen voor ons mama...Natuurlijk op 1 april!

elise op 1 april 2005 om 18:39

ik heb mijn neefje eens naar de winkel gestuurd om tennisballenzaad, hahaha

ikke op 1 april 2005 om 18:33

Ik heb mijn zoon van 11 jaar net naar de bakker gestuurd om een eekhoorntjesbrood te halen. Indien dat er niet was neem je maar een carré zei ik. De bakkersvrouw had het vlug door en Glenn was behoorlijk boos !

Pascale MINNER op 1 april 2005 om 18:25

Wij hebben vorig jaar aan onze auto een blad gehangen met 'TE KOOP' en daaronder meer info op het telefoonnummer...of bellen bij huisnummer 21 (onze auto stond op straat, voor ons huis)...hilarisch hoeveel mensen erin trapten :-) en mijn ouders ook stomverbaasd de eerste keer natuurlijk :-)

Leen op 1 april 2005 om 18:17

Jaren geleden op 01 April stuurde m'n vader me naar de apoteker voor 200gr. muggentetjes, ik werd natuurlijk uitgelachen bij terugkomst. Maanden nadien stuurde m'n moeder me naar de drogist voor een zakje mottebollen. Ik ging uiteraard niet want mijn repliek was: mama, als een mug geen tetjes heeft, heeft een mot ook geen bollen.

Ivo op 1 april 2005 om 16:07

Lang geleden stuurde mijn pa mij naar de buurtwinkel om een halve kilo geschilde (!) garnalen ... en ieder jaar wordt dit verhaaltje nog een opgevist ...

Carla op 1 april 2005 om 15:52

Ik had dankzij ons pa vroeger het idee gekregen om ook ne keer iets uit te halen op 1 april, kzat dan int 4e leerjaar en khad tege iedereen vd klas gezegd, alst belt gaan we allemaal in de toiletten staan zoda ze denkt da eel de klas afwezig is, zo gezegd zo gedaan, da was grappig totdat er ene toch schrik kreeg en toch maar 'in de rij' ging staan. Natuurlijk mocht kik gaan opbiechte da'k da idee'ke had verspreid, en wast dan toch nog les eh;) Maar toch wel ff spannend op dien leeftijd hehe;) Den tijd!;) *g* Voor zover ben ek nog veilig vandaag, ben alleen benieuwd wat de catch gaat zijn opt nieuws

teske op 1 april 2005 om 14:55

Ik had dankzij ons pa vroeger het idee gekregen om ook ne keer iets uit te halen op 1 april, kzat dan int 4e leerjaar en khad tege iedereen vd klas gezegd, alst belt gaan we allemaal in de toiletten staan zoda ze denkt da eel de klas afwezig is, zo gezegd zo gedaan, da was grappig totdat er ene toch schrik kreeg en toch maar 'in de rij' ging staan. Natuurlijk mocht kik gaan opbiechte da'k da idee'ke had verspreid, en wast dan toch nog les eh;) Maar toch wel ff spannend op dien leeftijd hehe;) Den tijd!;) *g* Voor zover ben ek nog veilig vandaag, ben alleen benieuwd wat de catch gaat zijn opt nieuws

teske op 1 april 2005 om 14:55

Ik heb een bakkerij en vermits 1 april rond Pasen valt komen er elk jaar mensen om een "tube colle om chocolade-eieren toe te plakken"...

vandeputte yvan op 1 april 2005 om 14:50

Of iemand om zwart doorzichtig plakband sturen is ook een gekende.

Yves op 1 april 2005 om 14:02

Ik ben nog nooit beetgenomen op 1 april:-)! Ik heb dit altijd door! Wie wil mag het eens proberen hoor:-)

An op 1 april 2005 om 13:36

Al heel lang geleden, tijdens mijn laatste jaar lager onderwijs. Er had een leerkracht iemand elke klas doen afgaan op zoek naar een ronde geodriehoek. Elke leerkracht speelde het spel heel goe mee, maar iedereen in de klas lag natuurlijk plat zonder dat da klein manneke iets door had.

Frederik op 1 april 2005 om 13:28

Enkele jaren geleden heb ik eens een stuk of 10 houten wasknijpers dichtgeplakt met superlijm. Toen mijn moeder de was wou ophangen, ... :) Met als gevolg dat die nu nog altijd aan de waslijn hangen.

Vandycke Lot op 1 april 2005 om 13:20

Vorig jaar zei ik aan m'n moeder dat m'n oma had gebeld en dat ze tongfileetjes klaar liggen had voor haar. Zij daar achter natuurlijk.
Dit jaar weer hetzelfde: Nu is m'n moeder met haar fiets naar m'n tante om vers gevangen paling. Dat wordt daar weer lachen.
Wat was dat van die ezel?...

Wouter op 1 april 2005 om 12:59

Toen ik een jaar of tien was zond mijn vader mij achter een zakje "schouderbandzaad" naar de winkel, en ik daarachter naturlijk tot hilariteit van iedereen (winkelier én vader).En nu 40 jaar later heb ik er waarschijnlijk reeds een twintigtal verzonden, steeds achter datzelfde zaad..., waaronder voor het ogenblik, mijn vrouw.

Wildemauwe Remi op 1 april 2005 om 11:51

Ik ging naar mijn pepe op bezoek en hij vroeg of ik een boodschap wou doen voor hem. Ik deed dat, ik moest naar de bakker gaan. Ik moest om 6 gesneden pistoles gaan. Oke ja nu besef ik, dat je dat normaal niet vraag maar toen ik klein was wist ik dat niet en ik naar de bakker om 6 gesneden pisoles... nog heb ik zo beschaamd geweest...

Griet Delaere op 1 april 2005 om 11:45

Waarschijnlijk ook wel een klassieker inmiddels.
Toen ik als stagair op een bank werkte was mijn taak om met machines geld te tellen. Regelmatig blokkeerde de machines als er zaken tussen het geld staken die geenzins op munten leken. Op die bewuste 1 april blokkeerde mijn machine en de depannagedienst vertelde me dat dit een ernstige panne was. Hij vroeg me waar de solsleutel was omdat hij anders een onderdeel in de machine niet kon openen. Niemand wist waar de solsleutel was... Na een neptelefoontje van de man in kwestie naar een andere dienst, werd ik naar een ander departement gestuurd om aldaar de solsleutel op te gaan halen.
Ik zie me nog steeds de vraag stellen toen ik ginds toekwam : 'ik kom om de solsleutel'...

Vinoelst Jan op 1 april 2005 om 10:09

Vorig jaar op mijn stageplaats(waar ik trouwens nieuw was). s'morgens kom ik rustig binnen, start de pc op en nietsvermoedend begin ik te werken. Rond 9u kreeg ik te horen dat er telefoon was geweest van Mr.De Leeuw voor mij, het was dringend en ik dacht dat ik al iets verkeerd gedaan had ofzo. Wat doe ik, ik draai het nr, terwijl al de collega's aan het meeluisteren waren. Ze waren allemaal op de hoogte ;-) Ik vraag naar Mr.De Leeuw en krijg te horen dat die buiten nog in zijn kooi zit. Hebt ge hem al? Ik kon al helemaal niet meer volgen en de collega's waren al in de lach geschoten natuurlijk. Het bleek de nr. van de zoo te zijn. Misschien een oud grapke, maar ik was er helemaal ingelopen. Nog een prettige dag iedereen! Grtz TNT

Thomas op 1 april 2005 om 07:40

Ik ben onderwijzer in het zesde leerjaar van GLS De Wegwijzer te Rijkevorsel. Mijn huis is sinds enkele jaren ook een Bed&breakfastadres. Twee jaar geleden kreeg ik op 1 april 's middags een telefoontje van een Nederlander met de vraag of zijn vrouw en hij die avond bij ons het avondmaal konden gebruiken en overnachten. Rond 18 uur zouden ze bij ons zijn.Geen probleem, alleen ... mijn vrouw was gaan werken en ik had nog personeelsvergadering na school. Organiseren dus ! Tijdens het turnuur van mijn klas nog gauw naar de supermarkt en de bakker, geen vragen stellen op de vergadering, zo rap mogelijk naar huis, ... een 'stressy' namiddag dus. Mar tegen 18 uur was het eten klaar en de kamer in orde.
De gasten waren ook heel stipt; precies op het afgesproken uur ging de bel. Vier van mijn leerlingen stonden - in de gietende regen - voor de deur: 'Nou, wij hebben deze middag een kamer gereserveerd', klonk het !
Ik heb ze dan maar binnen gelaten en de maaltijd die ik voor de 'gasten' bereid had, laten opeten.

Willemse Frans op 1 april 2005 om 06:34