Home  Regio  begijnendijk  begijnendijk blogt!
     
Meebloggen? Mail ons!

Heb je nieuws voor deze blog?
Leuke foto's van Begijnendijk?
Laat het weten aan: Alain
Zet als startpagina Voeg toe aan favorieten
Deze blog verhuist!

Vanaf nu verschijnen de artikels van deze blog op de gemeentesite op www.nieuwsblad.be/ gevolgd door de naam van uw gemeente.

Deze artikels blijven bewaard als archief, maar er zullen geen nieuwe berichten meer verschijnen. Daarvoor kunt u terecht op www.nieuwsblad.be/ gevolgd door de naam van uw gemeente.

Hetzelfde nieuws, gebracht door uw vertrouwde correspondent(en). Maar vanaf nu op een andere plaats, in een nieuw kleedje. Laat ons gerust weten hoe u er over denkt.

Begijnendijk en Betekom verhuren geen sociale woningen

Marino Keulen

Begijnendijk is één van de 7 Vlaamse gemeenten die aan kandidaat-huurders geen sociale woning kan aanbieden. Het berteft woningen die beheerd worden door sociale verhuurkantoren of huisvestingsmaatschappijen.

Dit raakte afgelopen week bekend toen Vlaams minister van wonen Marino Keulen(foto)in het Vlaamse parlement antwoordde op een vraag van Gino De Craemer van Lijst Dedecker.

In Vlaanderen steeg het aantal kandidaat-huurders tussen juli 2005 en juli 2007 van 51.000 tot 54.400. De wachttijd voor een sociale woning is opgelopen van 786 tot 872 dagen.

De enige andere Vlaams-Brabantse gemeente die niet over sociale huurwoningen beschikt is Hoegaarden.

TrackBack

TrackBack URL van dit bericht:
https://www.typepad.com/services/trackback/6a00d8341c782453ef011278fac88428a4 Listed below are links to weblogs that reference Begijnendijk en Betekom verhuren geen sociale woningen:

Reacties

De gemeente beschikt wel degelijk over sociale huurwoningen.24 in totaal nl. Residentie Verhaegen, sociale woningen aan de kleine steenweg en de Saffraanberg.Tevens huurt het OCMW nog andere woningen om aan de sociale noden tegemoet te komen.

 Michiels Willy op 25 februari 2009 om 16:50

Als Willy Michiels beweert nog andere woningen te verhuren, kan hij dan ook de reden opgeven waarom wij sinds 8 januari 2009 bij minus 8° dakloos werden, het OCMW van Begijnendijk er nog steeds niet in geslaagd is om voor ons een geschikte -en WETTELIJK in orde- woning te vinden?
Kan de burgemeester hier ook eens vertellen, hoeveel woningen het OCMW op de privé martk huurt die over een Conformiteitsattest -Decreet Vlaamse Regering 15 juli 1997-beschikken?
Kan de burgemeester hier komen vertellen hoeveel de opknapbeurt uitgevoerd door gemeentepersoneel van Begijnendijk aan een gehuurde woning aan de Kleinesteenweg,147 te 2221 Booischot aan de gemeentekas heeft gekost?
Kan de burgemeester hier ook komen vertellen, waarom voornoemde woning na een aanvraag van het OCMW van 16 januari 2009 nog steeds geen conformiteitsattest heeft bekomen? Zijn er soms problemen?
Kan de burgemeester hier ook komen vertellen of er voor de woningen die door het OCMW worden gehuurd automatisch een conformiteitsattest én een EPC -energie prestatie certificaat- worden gevraagd? Zijn mensen die in een sociale woning terecht komen soms minderwaardig?
Kan de heer Michiels hier publiek antwooorden?

 Verbeeck Erik op 20 maart 2009 om 21:36

Trek het je niet aan Eugene. Erik Verbeeck zag door het artikel van het nieuwsblad de gelegenheid om weer wat persoonlijke problemen boven te halen, de antennemast en de nv champagne in de filipijnen. Ook op de site Morsum Magnificat. Erik Verbeeck noemt zich onafhankelijk onderzoeksjournalist maar schrijft vooral over zaken waar hij persoonlijk bij betrokken is. Hij zegt dat hij altijd alles grondig onderzoekt. Naar eigen zeggen, doet hij soms jarenlang onderzoek. En ja hoor. Na 15 jaar onderzoek heeft hij eindelijk het antwoord gevonden op de vraag of zijn rijbewijs in de filipijnen wel geldig was. Nu ging het Erik Verbeeck natuurlijk niet over dat rijbewijs maar over de nv champagne waarmee hij ooit eens naar de filipijnen geweest is. Vandaar dat hij deze gelegenheid ook aangreep om nog eens iets in Morsum Magnificat over de nv champagne en teledistributiekasten te schrijven. En ja, hoor. Na 12 jaar vertaalt hij op Morsum Magnificat ‘men kan immers stellen dat het aantal teledistributie-installaties dat onderworpen is aan het Algemeen Reglement op de Elektrische installaties ongeveer 80.000 eenheden bedraagt.’, uit een parlementaire vraag van 1997, als ‘80.000 niet conforme teledistributiekasten.’ Ach, in vele van zijn onderzoeken zit Erik Verbeeck er naast, verdraait hij zaken, valt hij allerlei personen lastig onder het mom van artikel 29 van het SW en schrijft hij over zijn waanideeën op Morsum Magnificat. Weet Erik Verbeeck wat de bedoeling is van artikel 29 van het SW en waarvoor het dient? Een journalist die leugens schrijft of de waarheid verdraait, pleegt die geen misdrijf? En onlangs las ik op internet weer maar eens over intimidatie en dreigementen door Erik Verbeeck. Zijn dit ook geen misdrijven? Was Erik Verbeeck geen electronicus of zo. Wat zei hij hierboven ‘schoenmaker blijf bij je leest’ …

 Tricky op 30 maart 2009 om 06:58

De reactie heeft niets te maken met sociale woningen in Begijnendijk, het is duidelijk dat de auteur persoonlijke aanvallen beoogt, dit is niet de énige site waarvan hij onder een valse naam misbruik maakt.
Het wordt stilaan tijd dat de internetredacties verbod wordt opgelegd dat wie dan ook, onder een valse naam, anderen publiekelijk zondermeer en
ongefundeerd mogen belasteren, hier nog eens zo'n voorbeeld van een alias. Dat een 49 jarige arbeider bij werken aan zo'n kast geëlektrocuteerd werd is van geen belang, ik bezit daarvan het volledige dossier, inclusief het PV van de toenmalige Rijkswacht. Dat Champagne mij naar de Filippijnen stuurde, beweerde dat ik verzekerd was tegen ziekte, maar dat uiteindelijk niet zo was, ik daar ziek werd en mij niet kon laten verzorgen, daardoor levenslang diabetes patiënt werd, weet degene
die hier een beetje komt fantaseren blijkbaar evenmin. Als ik over iets schrijf, bezit ik wel degelijk bewijsmateriaal, ik moet dan ook niet onder een valse naam schrijven. Ik zeg andermaal, voor de derde keer, dat de antennemast van Radio Ten, NIET voldoet aan de wettelijke voorwaarden. De bevoegde instanties hebben bevestigd dat de 80.000 teledistributiekasten niet conform waren, en over de kwestie van de verzekering die door de nv G.Champagne niet werd afgesloten is er door
de Gerechtelijke Politie van Hasselt op 21 juni 1999 een Proces-Verbaal 103455/99 opgesteld, van alles wat hierboven is geschreven kan ik
schriftelijke bewijzen voorleggen. Elementen die dagelijks op websites leugens en laster verkopen gaan nog veel miserie veroorzaken, de politiediensten zitten met de handen in het haar. Erik Verbeeck 10:39 14/04/2009

 Verbeeck Erik op 14 april 2009 om 11:08

De reactie heeft niets te maken met sociale woningen in Begijnendijk, het is duidelijk dat de auteur persoonlijke aanvallen beoogt, dit is niet de énige site waarvan hij onder een valse naam misbruik maakt.
Het wordt stilaan tijd dat de internetredacties verbod wordt opgelegd dat wie dan ook, onder een valse naam, anderen publiekelijk zondermeer en
ongefundeerd mogen belasteren, hier nog eens zo'n voorbeeld van een alias. Dat een 49 jarige arbeider bij werken aan zo'n kast geëlektrocuteerd werd is van geen belang, ik bezit daarvan het volledige dossier, inclusief het PV van de toenmalige Rijkswacht. Dat Champagne mij naar de Filippijnen stuurde, beweerde dat ik verzekerd was tegen ziekte, maar dat uiteindelijk niet zo was, ik daar ziek werd en mij niet kon laten verzorgen, daardoor levenslang diabetes patiënt werd, weet degene
die hier een beetje komt fantaseren blijkbaar evenmin. Als ik over iets schrijf, bezit ik wel degelijk bewijsmateriaal, ik moet dan ook niet onder een valse naam schrijven. Ik zeg andermaal, voor de derde keer, dat de antennemast van Radio Ten, NIET voldoet aan de wettelijke voorwaarden. De bevoegde instanties hebben bevestigd dat de 80.000 teledistributiekasten niet conform waren, en over de kwestie van de verzekering die door de nv G.Champagne niet werd afgesloten is er door
de Gerechtelijke Politie van Hasselt op 21 juni 1999 een Proces-Verbaal 103455/99 opgesteld, van alles wat hierboven is geschreven kan ik schriftelijke bewijzen voorleggen. Elementen die dagelijks op websites leugens en laster verkopen gaan nog veel miserie veroorzaken, de politiediensten zitten met de handen in het haar.
Erik Verbeeck 10:39

14/04/2009

 Verbeeck Erik op 14 april 2009 om 11:17

Met huidige reactie lever ik het bewijs, dat Corelio / Het Nieuwsblad nog altijd toelaat, dat iedereen hier iedereen ongefundeert en onder een alias kan komen belasteren. De beweringen van de alias raken kant noch wal en zijn lasterlijke persoonlijke aanvallen. Corelio mag zich via de RVJ aan een reactie verwachten. 11:20 op 14/4/2009
Erik Verbeeck

 Verbeeck Erik op 14 april 2009 om 11:21

De reactie heeft niets te maken met sociale woningen in Begijnendijk, het is duidelijk dat de auteur persoonlijke aanvallen beoogt, dit is niet de énige site waarvan hij onder een valse naam misbruik maakt.
Het wordt stilaan tijd dat de internetredacties verbod wordt opgelegd dat wie dan ook, onder een valse naam, anderen publiekelijk zondermeer en ongefundeerd mogen belasteren, hier nog eens zo'n voorbeeld van een alias. Dat een 49 jarige arbeider bij werken aan zo'n kast geëlektrocuteerd werd is van geen belang, ik bezit daarvan het volledige dossier, inclusief het PV van de toenmalige Rijkswacht. Dat Champagne mij naar de Filippijnen stuurde, beweerde dat ik verzekerd was tegen ziekte, maar dat uiteindelijk niet zo was, ik daar ziek werd en mij niet kon laten verzorgen, daardoor levenslang diabetes patiënt werd, weet degene
die hier een beetje komt fantaseren blijkbaar evenmin. Als ik over iets schrijf, bezit ik wel degelijk bewijsmateriaal, ik moet dan ook niet onder een valse naam schrijven. Ik zeg andermaal, voor de derde keer, dat de antennemast van Radio Ten, NIET voldoet aan de wettelijke voorwaarden. De bevoegde instanties hebben bevestigd dat de 80.000 teledistributiekasten niet conform waren, en over de kwestie van de verzekering die door de nv G.Champagne niet werd afgesloten is er door
de Gerechtelijke Politie van Hasselt op 21 juni 1999 een Proces-Verbaal 103455/99 opgesteld, van alles wat hierboven is geschreven kan ik schriftelijke bewijzen voorleggen. Elementen die dagelijks op websites leugens en laster verkopen gaan nog veel miserie veroorzaken, de
politiediensten zitten met de handen in het haar.
Erik Verbeeck 10:39

14/04/2009

 Verbeeck Erik op 14 april 2009 om 11:23

Erick Verbeeck, je bent een losgeslagen gek.

 steven op 6 december 2012 om 14:55