Bieke Vandenabeele

AC Salt Lake

Bieke Vandenabeele | 31 oktober 2008 om 01:05

Na de heisa met de schaatsen hebben we vandaag meer dan behoorlijk gepresteerd.
Enkel de vier Amerikanen zijn ons voorgebleven.

Het team met pilote Elfje en remster Evi werden de eerste Belgen op de vijfde plaats. Daarna kwam Leen samen met mij. Ook Eva en Kim deden het uitstekend met een zevende stek.

Ikzelf ben wel tevreden met het resultaat, al kan het natuurlijk altijd wel een beetje beter.
Onze starttijden waren twee keer zeer goed, net zoals onze eerste afdaling. Ik heb hier geen enkel tikje tegen de rand gevoeld, echt zoals het moet dus. Het was net alsof we de baan al jaren kenden.
Tijdens de tweede afdaling gingen we in bocht 4 op en neer (wat niet de kortste weg is) en waar we dus veel tijd verloren hebben. Dit bracht een kettingreactie op gang zodat de bochten erna ook niet meer zo goed waren als bij de eerste run.
Shit happens...., morgen beter.

Het was wel weer ‘typisch Bieke’ om tijdens de laatste afdaling plots op te merken dat ik mijn crashvest was vergeten aan te trekken. Ik was te druk bezig met de wedstrijd zodat ik aan de crashvest totaal niet meer had gedacht.
Laat het er ons maar op houden dat ik gewoon heel veel vertrouwen heb in mijn pilote.

Salt_lake_3_329_2

TrackBack

TrackBack URL van dit bericht:
https://www.typepad.com/services/trackback/6a00d8341c782453ef010535c633c2970b Listed below are links to weblogs that reference AC Salt Lake:

Reacties

Amaai, een 5de tot 7de plaats in een wedstrijd waar de top 20 van de wereld samen zit is volgens mij toch wel meer dan behoorlijk.
Veel succes met de rest van de voorbereiding.

Nico op 31 oktober 2008 om 06:49

idd heel knappe prestatie, zeker na alles wat er de vorige dagen gebeurd is.

Waar kan je eigenlijk de volledige kalender/iotslag vinden ?

Erwin op 31 oktober 2008 om 08:36

Goed gedaan zeg!!! Volhouden en geef er maar 'n lap op.
Voor alle zes en Sigi. Proficiat met het eerste resultaat.

Uitslagen kan je vinden op :

www.fibt.com/index

Toon en Dina op 31 oktober 2008 om 11:21

Schitterend resultaat om mee te beginnen!
Nog veel succes!

Bénédicte op 31 oktober 2008 om 16:16

Zéér goede start meiden.
Zet ons klein Belgenlandje maar eens goed op de bobsleekaart.
We blijven jullie volgen.
Bieke blijf ons op de hoogte houden van alles tussen training en wedstrijden in.

Groeten uit Evergem
Adelin

Adelin De Groote op 31 oktober 2008 om 20:52

Ik bekijk met regelmaat jullie prestaties en wedervaringen en probeer mij dan in jullie wereldje te verplaatsen.Het is een groots avontuur en ik hoop dat je later met plezier mag terugblikken op deze unieke ervaring.Het ga jullie goed !

Nevejans Eric op 31 oktober 2008 om 21:12

Goed begonnen is half gewonnen ... maar de buit is nog lang niet binnen. Journalistieke eerlijkheid gebiedt te melden dat dit een wedstrijd is met 9 deelnemende ploegen. En dat onze belgische dames dus een team uit Japan, Korea en Nederland achter zich laten. De wereldtop laat hier nog verstek.

De uitslagen van vrijdag zien dan weeral een stukje beter. Daar halen Evi en Elfje een 4e stek en laten daarbij één van de vier Amerikaanse teams achter zich.

Hier vind je het uitslagen bord van de voorbije twee dagen :
http://www.fibt.com/index.php?id=63&L=0&tx_pixresultsfinder_pi1[year]=2008&tx_pixresultsfinder_pi1[sport]=women_bob&getresult=1

Veel succes verder.
Raf

Raf op 1 november 2008 om 09:20

Nou moe ! 'n dikke proficiat hé ! Ik hou jullie in de gaten en ben stevige supporter aan het worden ! Nog HEEL VEEL succes toegewenst ! Volhouden meiden !

Lieven op 1 november 2008 om 10:54

Zeer flink, bobslee-meiden!!

Dat in tijden dat er enkel aandacht wordt gegeven aan wielrennen (vandaag alweer een veldritje op de buis) en voetbal. TV één is volop bezig om beide sporten te monopoliseren. Dus zij moeten zeker NIET bedenkelijk opkijken dat in andere sporten er géén prestaties geleverd worden omdat de jeugd nu net enkel deze twee sporten kennen...

Jullie doen door doordachte marketing, goede prestaties en vooral veel motivatie en enthoesiasme datgene wat België nodig heeft: gezonde variatie inbrengen!!

Succes!!

Jan op 1 november 2008 om 18:33

Tof om te vernemen dat jullie geweest zijn te Park City in het mooie Utah en nabij het mooie Salt Lake City. Ik was er in januari jl. om er te gaan skiën en ik heb op mijn laatste avond als toerist een bobsleerit gemaakt op dezelfde baan te Park City waar jullie je wedstrijden hebben gereden. Enorm moedig van jullie om iedere keer terug zo'n helse rit te ondergaan, maar het is een fantastische ervaring hé die snelheid en die 5 g's te ondervinden, zo'n kracht is ongelooflijk. Het schitterende museum ook bezocht ? Ja, ik heb er een fantastische ervaring aan overgehouden aan Park City en voor wie kan skiën, er zeker eens naar toe gaan, het is wat anders dan het skiën in Europa hoor.
Succes nog tijdens de komende maanden. Het is tof om een Belgisch vrouwenbobsleeteam te hebben. Er zou inderdaad meer aandacht mogen zijn voor jullie in de media.
Philippe
Brugge

Philippe op 5 november 2008 om 21:55

Hy Bikie,
Ik denk dat je tevreden mag zijn met deze start van jullie eerste wedstrijd, nietwaar? Wij blijven je inzet en resultaat verder volgen.
Hier gaat nog steeds alles goed. Geniet van je verblijf op de bobsleebaan en doe ze de groetendaar. Liefs van Merksem...

Marie,Woetie en Tine op 9 november 2008 om 21:06