Bieke Vandenabeele

Lake Placid

Bieke Vandenabeele | 20 november 2008 om 04:15

De track in Lake Placid (USA) staat onder de bobsleeërs bekend als een moeilijke baan.

Voor mij is het vooral de baan waar we vorig jaar tijdens de wedstrijd gecrasht zijn en waar mijn pilote Leen haar sleutelbeen brak.

Heftig kan je deze baan inderdaad wel noemen. Het is niet eenvoudig om zonder kleerscheuren beneden te geraken. Zowel bocht 12 als bocht 18 zijn altijd heel nipt.

Het is dan niet verwonderlijk dat er op deze baan veel gecrasht wordt. Spectaculair voor de toeschouwers, maar minder leuk als je er zelf inzit.

Ook dit jaar wordt het dus weer spannend op de wedstrijd! Het klinkt misschien een beetje raar maar toch heb ik zin in de race. De adrenaline die dan door je lijf gaat is niet te beschrijven. De klappen en de pijntjes zijn maar bijzaak als je op vier ijzers over de finish komt.

Er zijn ondertussen ook enkele Belgische ‘fans’ aangekomen om ons morgen aan te moedigen op de wedstrijd.

Wij hebben hier handig gebruik van gemaakt en ze tot bobsleedragers gebombardeerd.

Want dit is een onderdeel van de sport dat echt niet te onderschatten is. Telkens de drie bobsledes van 200kg verplaatsen is geen lachertje.

Maar ze mogen van geluk spreken want onze schaatsen zullen we zelf wel schuren!

P10008732

TrackBack

TrackBack URL van dit bericht:
https://www.typepad.com/services/trackback/6a00d8341c782453ef0105360a547d970c Listed below are links to weblogs that reference Lake Placid:

Reacties

Hey Bieke en de ganse ploeg,

wij wensen jullie al succes toe! Geef er 'n lap op. En tracht nog betere tijden te behalen. Groeten aan Sigi!

Toon en Dina

Toon en Dina op 20 november 2008 om 11:26

Hopelijk blijven jullie progressie maken zodat we ook eens wat wintersporters hebben.
Ik duim voor jullie het beste..........

Freddy op 20 november 2008 om 19:16

Bieke, je kunt het.. we duimen hier allemaal voor u. we volgen je aan 200km/uur

Willy Van den Abbeele op 20 november 2008 om 19:56

Veel succes ook weer voor deze wedstrijd!!

Aan 'Freddy' van een voorgaande reaktie: er zijn nog andere wintersporters hoor in België! Enkele onder hen namen al deel aan enkele edities van de Olympische Winterspelen! De Bobslee meisjes kunnen wel voor de nodige aandacht zorgen voor onze nationale wintersporters! Ze zijn heel goed bezig!!

Joke op 20 november 2008 om 22:33

Hey Bobberkes,

Ik ben geboren en deels opgegroeid in Duitsland een van "De Naties" die Het "bobben" in zich hebben! Van in "den beginne" heb ik met een krietisch oog en veel argwaan jullie gevolgd!
Het is mooi dat jullie er in geloven en ervoor gaan, tevens halen jullie reeds behoorlijke resultaten na zo een korte periode! Ik volg jullie verder.

Lucky Luc schiet sneller dan zijn schaduw jullie zullen het zelfde doen op de baan mits volharding en training!

Groetjes aan de volledige ploeg! Ik volg jullie.

Lucky Luc

Lucky Luc op 20 november 2008 om 23:39

Ook vanuit West Vlaanderen wordt er sterk meegeleefd met jullie! We wensen jullie erg veel succes. We believe!

En doe de groeten aan Jan Merckx!

Nikolas & Fitnessking

Fitnessking op 21 november 2008 om 09:05

Ook vanuit West Vlaanderen wordt er sterk meegeleefd met jullie! We wensen jullie erg veel succes. We believe!

En doe de groeten aan Jan Merckx!

Nikolas & Fitnessking

Fitnessking op 21 november 2008 om 09:05

Ook vanuit West Vlaanderen wordt er sterk meegeleefd met jullie! We wensen jullie erg veel succes. We believe!

En doe de groeten aan Jan Merckx!

Nikolas & Fitnessking

Fitnessking op 21 november 2008 om 09:05

Ook vanuit Oost-Vlaanderen roepen wij Obamagewijs: YES WE CAN !!

Massaker op 21 november 2008 om 09:17

Ook vanuit Oost-Vlaanderen roepen wij Obamagewijs: YES WE CAN !!

Massaker op 21 november 2008 om 09:18

Ik duim voor jullie en de groetjes aan Leen!

Pat op 21 november 2008 om 11:10

Geef er een lap op !
Groeten uit Laarne
Lieven

 Lieven uit L. op 21 november 2008 om 17:01

Gaan met die banaan!
Is er ook ergens een website waar jullie behaalde resultaten bijgehouden worden?
Groeten!

adri op 24 november 2008 om 14:47

Is er één of andere fanclub ofzo die een reis organiseert om het WK in Lake Placid bij te wonen? Ik zou er best wel willen bij zijn maar weet uit ervaring dat Lake Placid moeilijk te bereiken is.

Isabel op 14 januari 2009 om 11:45

Geef er een lap op !

grtz,

www.destockplace.com

jeffrey op 20 december 2010 om 17:12