Home  Regio  gent  gent blogt!
     
Meebloggen? Mail ons!

Heb je nieuws voor deze blog?
Leuke foto's uit Gent?
Laat het weten aan:
Redactie Gentenaar
Zet als startpagina Voeg toe aan favorieten
Deze blog verhuist!

Vanaf nu verschijnen de artikels van deze blog op de gemeentesite op www.nieuwsblad.be/ gevolgd door de naam van uw gemeente.

Deze artikels blijven bewaard als archief, maar er zulllen geen nieuwe berichten meer verschijnen. Daarvoor kunt u terecht op www.nieuwsblad.be/ gevolgd door de naam van uw gemeente.

Hetzelfde nieuws, gebracht door uw vertrouwde correspondent(en). Maar vanaf nu op een andere plaats, in een nieuw kleedje. Laat ons gerust weten hoe u er over denkt.

Kinepolis wil complex op Flanders Expo

Kinepolis De bioscoopgroep Kinepolis wil een nieuw cinemacomplex met acht zalen bouwen in Gent, op de terreinen rond Flanders Expo. In dat geval wordt het bestaande complex aan Ter Platen afgebouwd met 1.600 zitjes.

De motivatie van Joost Bert, gedelegeerd bestuurder van Kinepolis Group nv, luidt als volgt: ''In Ter Platen waar Kinepolis (vroeger Decascoop) is gevestigd, zitten we in een woonbuurt. De parkeerdruk speelt ook een rol. Daarnaast zijn er de wensen van het Filmfestival en ligt er een plan op tafel om de verkommerde woningen naast het complex te verbouwen tot flats.' Kinepolis Group wil dus van het complex aan Ter Platen een stadsbioscoop maken en met Flanders Expo op het hinterland mikken. (Lees meer in De Gentenaar vandaag)

Wat vindt u van de plannen om een tweede bioscoopcomplex te bouwen op The Loop (de te ontwikkelen site aan Flanders Expo). Reageer op dit bericht.

Reacties

Dat is een goede zaak - een vlot bereikbare cinema voor wie van ver komt ipv van een verouderde waar je je moeilijk kan parkeren is een vooruitgang.
Zeker het moeilijk parkeren is een minpunt van de huidige decascop om nog maar te zwijgen over de dure parking aan de overkant !

Stefaan De Wilde op 20 september 2007 om 15:31

Dat ze eerst maar eens de prijs verlagen!
Bancontact +20cent
Zetel niet vooraf reserveren +50cent "handling fee"

Zelfs de mensen achter de bar mogen geen informatie meer geven aan de klanten. Als de klanten alles apart bestellen, en het is goedkoper in een menu mogen zij dit niet zeggen...

Triestig en echt geldklopperij...

Miauwkes op 20 september 2007 om 18:03

hoe sneller hoe beter

 roland op 20 september 2007 om 19:08

Zo mogen dan wel de prijzen verlagen. Ik heb geen zin om € 8.50 te betalen !

 Shari op 20 september 2007 om 19:19

Een zeer goede zaak. Wie een goede film wil zien, gaat toch niet naar Kinepolis, die gaat naar Studio Skoop of naar de Sfinx. Indien ze het complex aan Ter Platen kleiner maken, blijven daar allicht ook alleen de betere films, niet de pulp.

manjo op 21 september 2007 om 09:25

wat een bullshit!! Ze laten nu al jaren die gebouwen verkommeren omdat ze vanwege monopolievorming een njet krijgen. Nu spelen ze die vule troef uit! Hun onwettige parking is hun nu ook al terecht afgenomen! En inderdaad, 25 jaar geleden hebben ze zich in een woonbuurt gevestigd, en hebben de bewoners gans die tijd schaamteloos zitten ergeren voor hun eigen geldgewin!

 ikke op 24 september 2007 om 00:00

Is er geen ruimte voorzien rond het nieuw te bouwen Arteveldestadion ? Zo zal deze site constant bezocht worden dan enkel tijdens het voetbal.
Voetbal voor de man , bioscoop voor de vrouw kan toch een mooie combinatie zijn

Tony op 24 september 2007 om 10:49

Er is ook sprake van een tweede groep. Dat ze die maar eens een kans geven. Gezond voor de consument want dan heeft Kinepolis een concurrent.

Dinge op 24 september 2007 om 12:59

Hoe vlugger ze weg zijn aan Ter Platen hoe beter, filmfestival incluis

 Adiel op 26 september 2007 om 18:06

Altijd hetzelfde, als die geldwolven van K*** denken ergens iets uit te kunnen slaan doen ze het. Sinds oa de plaatsen moeten gereserveerd worden zien ze mij daar niet, en veel te duur, wc betalen, pauzes, f**k them. Met alle respect voor de werknemers maar die zouden beter mogen weten dan voor zo'n maatschappij te werken. Als ik een film wil ga ik naar Rialto, 5,5€ voor een film, wc GRATIS, geen pauzes en elke consumptie 1,5. Plus Decascoop is vervangen door kinepolis?! In your face K***. Da's nog goe wie eens de grote jan wil uithangen met zijn portemonnee of wie niks anders kent, de anderen gaan elders.

 paul op 23 juni 2009 om 18:02