Home  Regio  kortrijk  kortrijk blogt!
     
Meebloggen? Mail ons!

Heb je nieuws voor deze blog?
Leuke foto's van Kortrijk?
Laat het weten aan:
Kris of Freddy
Zet als startpagina Voeg toe aan favorieten
Deze blog verhuist!

Vanaf nu verschijnen de artikels van deze blog op de gemeentesite op www.nieuwsblad.be/ gevolgd door de naam van uw gemeente.

Deze artikels blijven bewaard als archief, maar er zullen geen nieuwe berichten meer verschijnen. Daarvoor kunt u terecht op www.nieuwsblad.be/ gevolgd door de naam van uw gemeente.

Hetzelfde nieuws, gebracht door uw vertrouwde correspondent(en). Maar vanaf nu op een andere plaats, in een nieuw kleedje. Laat ons gerust weten hoe u er over denkt.

Reageer: Wat vind je van de Lange Steenstraat?

Nbkortrijklangesteenstraat Verschillende journalisten van Het Nieuwsblad gingen op zoek naar de beste winkelstraten van Vlaanderen. Ze kwamen ook voorbij de Lange Steenstraat in Kortrijk.

Wat vind jij van de Lange Steenstraat? Ga je hier vaak winkelen? Is de straat of de buurt proper genoeg? Zijn er voldoende ketens en kleinere winkels? Waar kan je er een lekker hapje eten?

Reacties

uw journaliste heeft waarschijnlijk niet moeten opzijspringen voor aanstormende fietsers daar ze beweerd dat de lange steenstraat in kortrijk volledig verkeersvrij is.een pralinewinkel is er wel degelijk in de straat en dan nog een zeer goede (vanbiervliet)

 bohez gino op 21 december 2007 om 10:09

De Lange Steenstraat kende in lange tijd niet zo'n positieve bezetting (nieuwe enseignes) en Kortrijk is al een hele tijd bezig aan zijn come back... Het artikel dat vandaag verscheen is helaas geen realistische weergave van wat in Kortrijk leeft, maar het is natuurlijk een impressie en ze zal wel eerlijk bedoeld zijn. Toch is het wat eng om enkel de Lange Steenstraat als representatief te beschouwen voor het ganse handelcentrum Kortrijk.
Benieuwd naar de impressies bij de terugkeer van de journaliste...

koen op 22 december 2007 om 00:52

DE VERSLAGGEEFSTER ZOU IN DEZE TIJDEN BETER NIET AANSPOREN TOT HET OPENHOUDEN VAN WINKELDEUREN EN HET VERWARMEN VAN DE BUITENLUCHT

 MAUREEN LIEVYNS op 22 december 2007 om 19:03

DE VERSLAGGEEFSTER ZOU IN DEZE TIJDEN BETER NIET AANSPOREN TOT HET OPENHOUDEN VAN WINKELDEUREN EN HET VERWARMEN VAN DE BUITENLUCHT

 MAUREEN LIEVYNS op 22 december 2007 om 19:03

@ Koen, jongen toch ge geloofd u zelf toch niet zekers. Al dat volk die je ziet zijn ramptoeristen, die komen kijken hoe de stad vernield word daar onze daar hoogmoed hartstochtelijke graaiende
Stef Declerck.

 XIII op 24 december 2007 om 14:30

Hmm, zoals het was hoeft het ook niet langer te blijven. Een boulevard des Arabes in de Zwevegemsestraat, een lege Wijngaardstraat en een exclusieve Langesteenstraat, amper betaalbare terrasjes in de zomer. Nee, leve de vooruitgang ! Laat Brugge met zijn eeuwig dezelfde geveltjes maar Brugge blijven, laat Roeselare maar na een periode van pure hoogmoed zijn schulden betalen door zijn inwoners, Kortrijk neemt het heft in handen en gaat voor vernieuwing. Het komt heus wel goed en zo niet dan is het een regelrecht faillissement maar dat moeten we erbij nemen.

 Bart Ockor op 24 december 2007 om 16:38

we gaan eens zien wat er nog over zal schieten van de lange steenstraat als het nieuwe winkelcentrum open is , winkelen in de lange steenstraat is een dure aangelegenheid , geef mij dan maar liever hoe jammer ook Roeselare , en zelfs Moeskroen , daar kan ik meer kopen met dezelfde euro

 francis op 25 december 2007 om 11:38

Ik hoop dat de mensen eens ophouden met terughoudend en -of negatief te zijn over Kotrijk. Wie er in de volgende twee jaar niet op de Kortrijkse TGV zit zal zich dit ernstig beklagen. Binnenkort zijn wij de stad der Vlaamse steden.
Zeker weter Forum of geen Forumdinges, in Kortrijk zit wat nergens zit, hersenen en ondernemerschap, ligging, cultuur, geschiedenis, teveel om op te noemen.

De toekomst lacht ons toe.

 Dekeyser op 27 december 2007 om 22:04

De grandeur van de Lange Steenstraat behoort tot lang vervlogen tijden toen Kortrijk nog Vlaanderens unieke winkelcentrum was. Inmiddels heeft de stadsvlucht, het Ring shopping center Kortrijk Noord, het hellegat van Overbeke, de mateloze pretentie van sommige Kortrijkse middenstanders, de verloedering van het oude stadswinkelcentrum en het gebrek aan dynamiek van de bestuurders toegeslagen en Kortrijk naar de staart van het peleton gedreven.
In een vlaag van uitzichtloze paniek en vooral in het belang van zijn Appenzeller rekeningen heeft burgemeester Steffy bij nacht en ontij(tijdens een uitbundige nuit blanche op de klipper Nieuw Amsterdam tijdens de jetset Mipim vastgoedbeurs te Cannes,2004) met de Hollandse koopmansbende van Foruminvest dé deal van zijnleven gesloten. Zijn schaapjes zijn op het droge. Geen Kortrijkse haan die ernaar kraaide. De politieke en journalistieke sirenen zwijgen...

walter maes  op 2 januari 2008 om 12:19

ik vind dat kortrijk helemaal doods is, en vooral voor te winkelen, is mij roeselare intressanter, verkeersvrije straat , is ver te zoeken met auto's en fietsers die er door mogen rijden, ook het parkeren is heel duur, je bent bijna verplicht in de dure ondergrondse parking te staan anders vindt je geen parkeerplaats ,

 de keyser op 4 januari 2008 om 21:24

Ik begrijp de ergernis over die fietsers helemaal niet. Ze is niet in verhouding als je weet voor hoeveel mensen dit een veilige verbinding is tussen het Plein en het station tijdens het gevaarlijke ochtendspitsuur. Dan zijn de meeste winkels nog niet eens open. Natuurlijk komen die fietsers na vijven terug, maar dan zonder tijdsdruk. Zelf maak ik met de fiets op drukke momenten geen gebruik van die straat, maar er is niet echt een veilig alternatief.

Het is verder een gezellige straat met mooie gevels en enkele leuke kledingwinkels die best nog een beetje stouter mogen zijn.

Men moet opletten dat de straat niet sijpelenderwijs verloedert:
- Door de werkzaamheden van Foruminvest maken nu te veel auto's gebruik van de straat, zelfs tijdens de winkeluren. Hou dit tijdelijk!
- Vandalen maken het de laatste maanden vrij bont. De bloempotten gaan soms liggen en er sneuvelt al eens wat glas. Camera's doen wonderen.
- Men overdrijft wat met publicitaire elementen in de straat. Naast de stenen zitbank-fontein staat een plastic bloempot, een houten dubbel bord, een alu bord van JCDecaux. Ik wil niet terug naar de slechte smaak van de jaren '70. Hou het sober, met boeiende winkels en veel volk in de straat.
- Wanneer gaat men eindelijk eens die reet in de midden van de straat een beetje nivelleren ?
- Doe die bloempotten weg, dat plastic heeft een banale uitstraling. Integreer het groen in het ontwerp van de straat.

Ik kijk met spanning uit hoe de straat zal leven eenmaal "K in Kortrijk" open zal zijn.

 XIX VIII MCMLIV op 11 januari 2008 om 00:52

In principe doen wij nooit boodschappen in Kortrijk, niet in de Langesteenstraat en ook niet in andere straten. Na zeven diefstallen waarbij je als slachtoffer telkenmale duidelijk gemaakt dat je als burger de boom in kunt hoef je er geen uitleg meer bij welke politiek er in deze stad gevoerd wordt.

Vandamme op 15 januari 2008 om 08:00