Home  Regio  kortrijk  kortrijk blogt!
     
Meebloggen? Mail ons!

Heb je nieuws voor deze blog?
Leuke foto's van Kortrijk?
Laat het weten aan:
Kris of Freddy
Zet als startpagina Voeg toe aan favorieten
Deze blog verhuist!

Vanaf nu verschijnen de artikels van deze blog op de gemeentesite op www.nieuwsblad.be/ gevolgd door de naam van uw gemeente.

Deze artikels blijven bewaard als archief, maar er zullen geen nieuwe berichten meer verschijnen. Daarvoor kunt u terecht op www.nieuwsblad.be/ gevolgd door de naam van uw gemeente.

Hetzelfde nieuws, gebracht door uw vertrouwde correspondent(en). Maar vanaf nu op een andere plaats, in een nieuw kleedje. Laat ons gerust weten hoe u er over denkt.

KVK 'gevaarlijke' club?

Burgemeester De Clerck hoopt dat de Voetbalcel van Binnenlandse Zaken KV Kortrijk kwalificeert als ‘rustige club’. Indien niet, dreigt de factuur voor de beveiliging op te lopen tot 1 miljoen euro per seizoen. Vrijdag brengt minister Patrick Dewael normaal uitsluitsel.


KVK speelde het afgelopen seizoen diverse bekermatchen tegen eersteklassers die uitmondden in rellen. Een enkele keer zware rellen zelfs.


Maar volstaat dat om KVK te beschouwen als ‘gevaarlijke club’? Wat vindt u?

Reacties

nee, maar zoals in elke grote en middelgrote club zitten er altijd wel enkele heethoofden die naar het voetbal komen om ambras te maken.
O.a. dit jaar tegen Zulte en Gent was er veel volk die anders niet komen, sommigen zijn erop uit om enkel ambras te maken en ik vind dat de supporter die iedere week komt (met zijn gezin)
daarvoor niet moet gestraft worden.
Dus KVK is een familieclub !

 olivier coussement op 11 juni 2008 om 13:12

Bij elke club zitten er heethoofden en amokmakers. Behalve clubs als cercle, roeselare, moeskroen, westerlo, dender, tubeke

maar waregem (vooral vereleden), dankzij streng optreden verbeterd daar. Kortrijk (hollanders), anderlecht,brugge, gent, beerschot, antwerp enz... allemaal hebben ze er.

En iedereen weet dat waregem kortrijk een risicomatch is, net zoals beerschot antwerp dat is, en brugge anderlecht enz...

 james op 11 juni 2008 om 14:29

KVK is verre van een gevaarlijke ploeg, we hebben nauwelijks een maximum van 1500 supporters en zijn een warm familieclubje. Als er heethoofden zijn, zijn het wat nederlanders ofzo die eens afkomen tegen Waregem, die ik gevaarlijker beschouw.

Kortrijk is een familiale club, en laten we dat zo houden.

 kvk op 11 juni 2008 om 14:46

De werken (tribune, voetbalvelden) die gepaard gaan met de bevordering van de club kosten nu al minstens 2 miljoen euro...

Frans Lavaert  op 12 juni 2008 om 12:03

@Frans Lavaert

4 miljoen euro voor een 203 meter lange voetgangersbrug over een 30 m breed riviertje is OK, de helft van dat bedrag om dé stedelijke amusementsarena minstens een beetje in functie te houden kan niet?

Dan is het enige alternatief een hele nieuwe arena.

XIX VII MCMLIV op 12 juni 2008 om 22:38

Hun liedje gaat van "hand in hand" maar het was meer "arm in arm". KVK is een gezellige bedoening.

XIX VII MCMLIV op 12 juni 2008 om 22:39

Geen zee is te hoog voor de Heilige Voetbalkoe. Te Kortrijk stort de stad miljoenen euro's in de oplappingsput van een oud voetbalstadium dat nu al veel te groot is voor een would-be eersteklasser als KVK. Voor de veiligheid en de 'eer'. Speciale voetbalwetten werden ingevoerd om de Heilige Koe in leven te houden en om het voetbalschorremorrie met fluwelen handschoenen te bejegenen. Stewards, under-cover agenten, security, burgerpolitie, camera's, prikkeldraad, stalen afsluitingen, waterkanonnen en een heel leger aan politie worden ingezet bij elke wedstrijd. Ook te Kortrijk stort de stad (Steffy) een vloot euro's in de instandhouding van Brood en Spelen ten behoeve van een verwende elite van zogenaamde 'spelers', onaanraakbare halfgoden die bedolven worden onder gages, premies, exclusisieve sportwagens, gewillige meiden, profijten enzovoort en die zich tenslotte terugtrekken op financiële paradijzen. Is er één beursgenoteerde topmanager die zich met zijn armoedzaaierswedde dergelijke status kan veroorloven ?
Leve de voetbal.

walter maes op 16 juni 2008 om 10:02

toen svzw tegen kortrijk speelde hebben de 'supporters' van kvk lavabo's afgebroken en een deur ingestampt in net stadion, buiten het stadion werden er hekkens omgesmeten en grote bloempotten omver geduwd. als sommige mensen denken dat dt een rustige club is, ik heb er mijn eigen mening over!!
check dit artikel een sen vooral de foto's
http://www.sv5381.be/09/?p=759

 laurens op 22 augustus 2009 om 10:55