Home  Regio  kortrijk  kortrijk blogt!
     
Meebloggen? Mail ons!

Heb je nieuws voor deze blog?
Leuke foto's van Kortrijk?
Laat het weten aan:
Kris of Freddy
Zet als startpagina Voeg toe aan favorieten
Deze blog verhuist!

Vanaf nu verschijnen de artikels van deze blog op de gemeentesite op www.nieuwsblad.be/ gevolgd door de naam van uw gemeente.

Deze artikels blijven bewaard als archief, maar er zullen geen nieuwe berichten meer verschijnen. Daarvoor kunt u terecht op www.nieuwsblad.be/ gevolgd door de naam van uw gemeente.

Hetzelfde nieuws, gebracht door uw vertrouwde correspondent(en). Maar vanaf nu op een andere plaats, in een nieuw kleedje. Laat ons gerust weten hoe u er over denkt.

Mijn restaurant en de bouwvergunning in Kortrijk

Het staat vast dat de tweede reeks van het populaire vtm-programma 'Mijn Restaurant!' neerstrijkt in Kortrijk. Een van die restaurants wordt in De Oude Dekenij naast de Sint-Maartenskerk ondergebracht. De inrichtingswerken zijn al bezig.

Er is een contract met vtm en het schepencollege heeft al het licht op groen gezet. Maar er wordt gewerkt zonder bouwvergunning. Die is 'onderweg'. Half februari weten we wie de zaak uitbaat.

Mag de stad vooroplopen in het verstrekken van de toelating om de werken te starten zonder bouwvergunning? Geef je mening hieronder of via de poll.

Reacties

de stad mag alles

walter maes  op 27 januari 2009 om 11:24

Eindelijk! Je vroeg om een straf vastgoedverhaal en nu heb je er een! Uitspitten die handel, Kris! Tot op het bot. En als je daarmee klaar bent bijt je je maar eens vast in die andere vastgoeddossiers waar het stadsbestuur bij betrokken is. Eeuwige roem zal jouw deel worden. Ik kijk nu al vol verwachting uit naar het vervolg van je verhaal.

 Pär Ongeluck, Compostmeester op 27 januari 2009 om 11:37

Het gekonkel van Lybeer met VTM is obsceen. Maar natuurlijk weet de burgemeester ALLES over de zaak en de kompliciteit in dit dossier tussen Lybeer, de geldwolven van de VTM-maffia, Momumenten en Landschappen, 'Brugge' overtreft alle verbeelding. Voor de gouden Mamon moet alles wijken in Kortrijk : regels, bouwvergunningen en 'beschermde' gebouwen.
En waar zit 'Blauwe Beer' schepentje Wout Maddens ?

walter maes  op 27 januari 2009 om 11:46

Voor de juiste toedracht over de zaak vooral de diverse stukken lezen op www.kortrijkwatcher.be

 Frans Lavaert op 27 januari 2009 om 13:34

En ook over het daglichtschuwende vastgoeddossier van de vzw Habbekrats van 4 oktober 2005, een absoluut hoogtepunt van Kortrijkse conspiratie, is het laatste woord nog niet gevallen. Vervolgverhaal binnenkort weer op 'Verdriet van Kortrijk.'

walter maes  op 27 januari 2009 om 15:43

In een interview op WTV verklaarde de burgemeester dat de verbreding van de voordeur van d'Oude Dekenij kaderde in de bezorgdheid van het stadsbestuur om de gebouwen van de stad voor gehandicapten toegankelijk te maken...
Altijd al gedacht dat het gebouw al een ruim bemeten voordeur had...
Moet je bovendien historisch beschermde gebouwen, waarvan je nog niet eens weet welke bestemming je eraan wil geven, halsoverkop, zonder toelating, gaan verbouwen? Een particulier zou er nog niet eens mogen durven aan dènken om zoiets te doen.

 Pär Ongeluck, Compostmeester op 28 januari 2009 om 08:53

gohja, zo een programma zal wel veel volk lokken naar Kortrijk ook, dus laat het ons positief bekijken :) Nu er voor ne keer iets te doen zal zijn dat volk lokt :) De andere horeca en winkels zullen er ook maar goed bij varen.

 ambiance op 28 januari 2009 om 11:18

Waarschijnlijk wordt dit geklasseerd als een nieuw historische beschermde voordeur!
Hopelijk is er rekening gehouden met de hoogte.

In elk geval is dit al een dossier met op zich een historische waarde.

 Carlo Herpoel op 28 januari 2009 om 12:40

Tja, Kortrijk wordt niet voor niets de Far west van België genoemd: in het Verre Westen was wetteloosheid ook schering en inslag.

 Pär Ongeluck, Compostmeester op 30 januari 2009 om 12:08

"Het programma zal veel volk lokken." Hopelijk zal dat voor geen 'overlast' zorgen.

Adelbert op 26 februari 2009 om 23:52