Home  Regio  kortrijk  kortrijk blogt!
     
Meebloggen? Mail ons!

Heb je nieuws voor deze blog?
Leuke foto's van Kortrijk?
Laat het weten aan:
Kris of Freddy
Zet als startpagina Voeg toe aan favorieten
Deze blog verhuist!

Vanaf nu verschijnen de artikels van deze blog op de gemeentesite op www.nieuwsblad.be/ gevolgd door de naam van uw gemeente.

Deze artikels blijven bewaard als archief, maar er zullen geen nieuwe berichten meer verschijnen. Daarvoor kunt u terecht op www.nieuwsblad.be/ gevolgd door de naam van uw gemeente.

Hetzelfde nieuws, gebracht door uw vertrouwde correspondent(en). Maar vanaf nu op een andere plaats, in een nieuw kleedje. Laat ons gerust weten hoe u er over denkt.

Mijn restaurant in Kortrijk: in primeur de namen!

Claudio en Gaëlle: Kortrijk (West-Vlaanderen) Het jongste koppel in Mijn Restaurant!, Claudio (25 jaar) en Gaëlle (20 jaar) zijn echte Knokkenaars. Zij trekken naar het West-Vlaamse Kortrijk om er hun restaurant te openen.

Claudio heeft Italiaanse roots en stond als chef-kok al in heel wat restaurants. Momenteel werkt hij in de keuken van de golfclub van Knokke-Zoute.

Gaëlle studeert communicatiewetenschappen. Ze zal haar studies even opzij schuiven en in de zaal de klanten verwelkomen. Gaëlle heeft weinig ervaring maar haar ontwapenende spontaniteit en haar natuurlijke charme zijn haar grootste wapens.

Dit jonge stel droomt al jaren van een Italiaans gastronomisch restaurant waar ze willen werken met natuurlijke producten. Claudio en Gaëlle wagen zich nu voor het eerst in hun jonge leven aan een groots avontuur: een eigen zaak. Ze geven al hun zekerheden in hun vertrouwde leventje op om samen een eigen restaurant te beginnen.

Reacties

Dat klinkt alsof er helemaal geen vuiltje aan de lucht is met de verbouwing en inrichting van het restaurant en het allemaal zeker doorgaat....

 Pär Ongeluck, Compostmeester op 29 januari 2009 om 17:39

Konden ze geen koppel uit Kortrijk vinden dan?

 Bart op 30 januari 2009 om 10:09

Men zou beter eens stoppen met die hele heisa rond die verbouwingswerken...
Welke verzuurde mens is daar in the first place mee begonnen!??

sara op 30 januari 2009 om 14:25

Huh? Waarom zou iemand die een flagrante bouwovertreding aan de kaak stelt een verzuurd iemand moeten zijn?

 Pär Ongeluck, Compostmeester op 30 januari 2009 om 23:28

Voor iedereen gelijk : laten we die noodlottige bouwvergunningen weer afschaffen.

walter maes  op 31 januari 2009 om 09:27

Eigen volk eerst, Bart?

 Pär Ongeluck, Compostmeester op 31 januari 2009 om 14:42

@Par Ongeluck. Ik dacht dat de bedoeling van het programma was, iemand van de stad in zijn/haar stad een restaurant te openen of toch van dicht bij. Knokke <> Kortrijk is toch wel een eindje rijden en dan heb je minder voeling met de streek toch dan als je zelf van zuid-west-vl bent.

 Bart op 31 januari 2009 om 16:15

Wat denkt onze nieuwe 'stadsmanager' van deze affaire ? Moet hij zwijgen ?

walter maes  op 1 februari 2009 om 10:18

Hij werd niet aangeworven om te denken, Walter!

 Pär Ongeluck, Compostmeester op 1 februari 2009 om 11:04

voor Bart:

volgens jouw redenering mogen we nog van nog geluk spreken dat ze geen koppel kandidaten uit Zoutenaaie gevonden hebben!
En wees blij dat het geen Kortrijkenaren zijn. Wanneer (en waarom) zou iemand van Knokke anders ooit naar hier komen? Het kan het toerisme enkel ten goed komen.
Het enige wat VTM interesseert is een druk bekeken programma maken. Het maakt hen echt niet uit of dat nu in Kortrijk - met plaatselijke koks en personeel - of ergens anders - al dan niet met autochtonen - gebeurt.

 Pär Ongeluck, Compostmeester op 1 februari 2009 om 11:15

Ad info: de centrummanager komt pas in dienst half februari ten vroegste. Hij werkt momenteel nog voor een evenementenbureau.

En misschien haalt Kortrijk nog betere kijkcijfers door de bemoeilijkte start. Maar nu er eindelijk wat roert in Kortrijk kriebelt mijn neus van de nieuwsgierigheid voor de komende maanden. Ik zie het helemaal zitten.

Lieve Ver Donck op 1 februari 2009 om 18:04

Het vel van de beer niet verkopen voor die geschoten is, Lieve. Bouwvergunningen zijn geen onbetekenende vodjes papier die men zomaar aflevert. Zeker voor verbouwingen aan beschermde monumenten niet. Meer zelfs: als alles normaal verloopt kunnen de opnames gewoon nooit op tijd starten. Als ze wel op tijd beginnen betekent dat gewoon dat er gesjoemeld is.

 Pär Ongeluck, Compostmeester op 1 februari 2009 om 18:38

niets is zeker ... en zelfs dat niet

 xxx op 1 februari 2009 om 23:02

En dàt er zal gesjoemeld worden is zonneklaar. Wees gerust, met twee lokale ministers, alles komt in orde. Dat is immers Kortrijk.

walter maes  op 2 februari 2009 om 09:32

Weg met die "beschermde Oude Dekenij", tot onzichtbare kuns' herleiden!!!

Adelbert op 26 februari 2009 om 23:46