Home  Regio  leuven  leuven blogt!
     
Meebloggen? Mail ons!

Heb je nieuws voor deze blog?
Leuke foto's van Leuven?
Laat het weten aan: Stef of Kristien of An
Zet als startpagina Voeg toe aan favorieten
De zeven troeven van Leuven

20070609 Uit een onderzoek van Test-Aankoop is gebleken dat Leuven de op één na meest leefbare stad van het land is. Hasselt gaat met de kroon lopen, maar uw stad blijkt om verschillende punten, zoals restaurants, winkel- en dienstenaanbod, onderwijs, ziekenhuizen en zichtbare vooruitgang de beste leerling van de klas. Het volledige artikel leest u hier. Be that as it may, maar woont u ook graag in Leuven? Laat het ons weten.

Reacties

was leuk in mijn jeugd maar zou ik er nu nog betaalbaar als gescheiden man mzt zoon kunnen huren?

sermeus op 27 juni 2007 om 06:30

ik heb in totaal 18 jaar in Leuven gewoond en er meer dan 30 jaar gewerkt. door de jaren heen ben ik steeds meer van deze stad gaan houden, voornamelijk omdat ik ze steeds mooier en verzorgder vond uitzien. het is volgens mij de grote verdienste van het stadsbestuur en dus van L. Tobback dat er veel ten goede is gebeurd. Wel heel spijtig: het gebrek aan parkeerplaatsen waardoor heel veel mensen niet meer naar Leuven komen maar naar de winkelboulevards, naar Aarschot of Hasselt. Ik vind dat het stadsbestuur veel te weinig doet voor de kleine middenstand die de stad een apart karakter kan geven door een grote diversiteit. Dit geldt voor elke stad tegenwoordig: de grote winkelketens, de gsm- en nachtwinkels enzovoorts maken steden zo voorspelbaar, uniform, karakterloos en oninteressant. Leuven zou een echte 'marktstad' moeten worden met een enorm uitgebreid aanbod aan kleine winkels die een nog veel grotere waaier aan producten kunnen aanbieden. kleinschaliger en intimistischer dus.

jos op 27 juni 2007 om 10:14

Leuven is een superstad; ik ben er zes jaar naar school geweest en ik woon nog in Groot-Leuven, maar doordat ik nu in Mechelen naar school ga, kom ik er niet meer zo vaak en ik mis haar wel, met de fleurige Kruidtuin, het prachtige stadhuis, de drukke winkelstraatjes, de gezellige Oude Markt... Aan 't station zijn ze 't uitzicht wel aan 't verpesten naar mijn mening met die superlelijke nieuwe gebouwen... Maar enfin, Leuven is en blijft een mooie stad!

Leen Vdb op 27 juni 2007 om 11:13

wel, ik moet eerlijk zijn, ik vind Leuven eigenlijk niet zo een geweldige stad: geen parking te vinden, steeds parkeerboetes, fietsers die niet in alle richtingen mogen, studenten die geviseerd worden door de heer Tobback, veel onpersoonlijke buurten, te veel studenten, te veel mensen op zaterdag, te weinig diversiteit, ... .En wat door anderen als positief wordt aanzien, vind ik ook terug in andere steden: zoals bars, resto's, oude gebouwen, mooie grote markt, prachtig stadhuis, winkels, ... ga maar eens naar Mechelen, Brussel, Gent, Lier ed. Maar het is niet al negatief: gelukkig zijn er in Leuven wel nog fijne vrienden waar ik steeds op bezoek kan gaan!!

ruth op 6 juli 2007 om 11:26

Je kan het niet ontkennen. Leuven is met de jaren een prachtige stad geworden. Prachtig zijn de autovrije straten waar je rustig kan keuvelen met je kinderen, zonder ook maar enig angst te hebben op ongelukken. De stad biedt ook zeer mooie hoekjes, terrasjes, pleinen ed. , het spreekt voor zichzelf, toerisme is er een grote factor geworden. Maar dat brengt natuurlijk met zich mee, dat Leuven relatief duur is geworden. De pintjes zijn er bij wijze bijna dubbel zo duur als in Aarschot, ofwel zijn ze aan hetzelfde tarief en is er iets minder inhoud in je glas... Niet alleen de terrasjes zijn duurder, ook de winkels en de parkeerplaatsen naar mijn mening.
Maar dat is iets waar je niet veel kan aan veranderen, zeker?

Kris op 12 juli 2007 om 08:46

Ben een geboren en getogen Leuvenaar maar vermijdt het centrum zoveel mogelijk. De parkeerplaatsen worden bij elke werkzaamheid drastisch verminderd om de betaalparking gevuld te krijgen en hiervan gebruik maken gedurende een 15-tal minuten om snel een boodschapje te doen, kost minstens 2 euro. En het verkeer... je moet al universiteit gedaan hebben om op een bepaalde plaats te geraken!! En dan mogen de zoo broodnodige werkzaamheden je de weg niet onmogelijk maken.

yves op 12 juli 2007 om 10:11

k vind leuven best n leuke stad, de school waar ik zit is kei leuk t is alleen dik shit da ze t kraakpand hebben ontruimd. Dat er veel studenten zyn is toch super, leuven is een studentenstad. En de mensen hier zyn heel plezant. Ik ken n paar kraker en da zyn allemaal heel sympathieke mensen.

eva op 26 juli 2007 om 12:27

k vind leuven best n leuke stad, de school waar ik zit is kei leuk t is alleen dik shit da ze t kraakpand hebben ontruimd. Dat er veel studenten zyn is toch super, leuven is een studentenstad. En de mensen hier zyn heel plezant. Ik ken n paar kraker en da zyn allemaal heel sympathieke mensen.

eva op 26 juli 2007 om 12:28