Home  Regio  leuven  leuven blogt!
     
Meebloggen? Mail ons!

Heb je nieuws voor deze blog?
Leuke foto's van Leuven?
Laat het weten aan: Stef of Kristien of An
Zet als startpagina Voeg toe aan favorieten
Sportoase, komt het nog goed?

B1_g881kel251blvc1209 Uit een audit blijkt dat Sportoase, de tempel voor gezonde mensen op de Philipssite, het allesbehalve goed doet. Simpel gesteld; er komt te weinig geld binnen en er gaat teveel geld buiten. Resultaat, een verlies dat op het einde van dit jaar wellicht een miljoen euro (1.000.000) bedraagt. Erg jammer, want sinds Sportoase in januari van 2005 openging, was er nog niet veel goed nieuws te melden. Toch leek het er dit jaar op dat het beter zou gaan. Het aantal bezoekers nam hand over hand toe en er kwamen steeds minder klachten over dure toegangsprijzen. Er werd zelfs een forse investering aangekondigd. De directie van Sportoase, zonder de centrummanager, want die verliet inmiddels het bedrijf, kondigt straks in de gemeenteraadscommissie Sport en Financiën aan wat er te doen staat. Het is alvast zeker dat het horecaluik wordt uitbesteed en dat het bedrijf het met een iets bescheidenere aanpak qua personeel en kosten zal doen. (de foto is van onze fotograaf Johan Van Cutsem die het graag in hogere sferen zoekt)

Maar wat denkt u ervan? Komt het nog goed met Sportoase? Of heeft het complex het al van bij de opening verkorven? Gaat u er graag zwemmen of fitnessen of kiest u liever voor een alternatief?

Reacties

Tweemaal zijn wij gaan zwemmen in de Sportoase te Leuven.Tweemaal had ik het moeilijk om mijn wagen te parkeren.Waarom werd er geen parking voorzien voor de ingang?Alleen bussen mogen dat.Spijtig.Wij gaan nu zwemmen waar we met de wagen tot kort bij de ingang geraken.Het verwondert ons niet dat de zaken er slecht gaan.Het is precies een gevangenis.
Het zwembad en het personeel zijn wel prima.

Nijs Hugo op 23 november 2007 om 10:30

Ik ben regelmatig gebruiker van het zwembad Sportoase en vindt het een grote vooruitgang tegenover de vervallen zwembaden van het hogeschoolplein of Wilsele. Vriendelijk personeel en een mooi centrum waar vanalles te gebeuren staat, hoe kan dit verlies maken? Waarschijnlijk de veel te dure afzonderlijke parking of de steun van de stad, maar daar treft volgens mij Sportoase geen enkele schuld. De stad moet er alles aan doen om zo'n mooi centrum te ondersteunen en promoten.

 Karel Peters op 23 november 2007 om 11:22

Beste Hugo,

Er is wel degelijk een parking voorzien, zelfs de grootste en goedkoopste van Leuven! Op nog geen 200m van de hoofdingang van de sportoase, maar als u tot aan het zwembad wil gedragen worden, tja, zou u dan niet beter stoppen met sporten?
Of neem de bus? Die zet u voor de deur af!
De parking is er voor al de bedrijven op de philipssite.
Karel > Als u gaat winkelen in de stad kan u toch ook niet parkeren onder uw geliefkoosde winkel?
En nogmaals, vergelijk het parkeertarief met eender welke parking in Leuven. De parking op de philipssite is de goedkoopste.
Wist u dat de stad Leuven u 50% korting geeft op de twee eerste uren parkeertijd?
Wist u dat er 20min doorrijdtijd is voorzien?
Kortom, jullie opmerking zijn totaal waardeloos men zou beter positiever denken of wil u terug naar een oudbollige infrastructuur?

 Dirk op 24 november 2007 om 13:20

Dirk,

als parkingwachter op de Philipssite is je mening veel te subjectief. Parkeerplaatsen zijn in Leuven al jaren een groot probleem en dat een parking die zich buiten het centrum bevindt zo'n tarieven durft aanrekenen is een schande. De grootste slachtoffers zijn enerzijds de bezoekers van de Philipssite en dan vooral van Sportoase, en anderzijds de omwonenden die alle sluikparkeerders voor hun deur krijgen. Als de stad het project van de Philipssite wil doen slagen is gratis parking een must.
Ik kan hierom Hugo en Karel enkel maar gelijk geven, net zoals alle andere bezoekers en Leuvenaars (die geen parkingwachter zijn). De parking is zeer goed gelegen dus dat is zeker het probleem niet, maar wat ben je met een doorrijdtijd van 20 minuten, tegen dan heb je amper je zwembroek aan. Als zeer frequent bezoeker van Sportoase betaal ik op maandbasis gemiddeld €60 voor de parking (met korting)... da's een pak meer dan fitness en zwembad en alle extra's erbij... begrijpen wie begrijpen kan!

 Philippe op 24 november 2007 om 14:38

Het is zelfs zo erg gesteld dat personeelsleden van de Sportoase ook de volle pot moeten betalen als ze ondergronds willen parkeren.

Mvg, Jellen
Redder Sportoase

 Jellen op 24 november 2007 om 20:22

Philippe,

Er is voldoende parking in Leuven en de parking op de Philipssite is niet duur.
Mensen zoals u worden te veel in de watten gelegd.
Als het stadsbestuur gebruikers van de sportoase 100% korting zou geven voor hun parkeertijd dan zou dat inderdaad een goede zaak zijn, maar u beseft toch ook dat GRATIS niet bestaat.
En een te kort aan parking??? Tijdens marktrock, beleuvenissen en andere grote evenementen staat de grootste parking van Leuven leeg!
Sommige mensen zijn gewoon lui geworden en kritiek van de zogezegde sporters op de parking is dan echt wel belachelijk.
In ieder geval geef jij duidelijk aan hoe objectief jezelf bent. Waarvoor dank :-)
Schiet niet op de pianist zou ik zeggen en geef de lezers geen verkeerd beeld laat staan verkeerde info, Philippe...en een beetje meer respect zou u sieren, nee?

 Dirk op 25 november 2007 om 12:55

Als frequent bezoeker aan het sportoasecomplex kan ik enkel "gefrustreerd" van en naar mijn wagen wandelen en dat is enkel de oorzaak van de prijs die ik hoef te betalen voor de parking!
Trouwens meer en meer bezoekers/leden van de club halen dit aan als reden om NIET te komen naar sportoase. Per maand is dit een serieuse meerkost - met dit geld zou ik liever een koffieke drinken in t'"restaurant".

Karine op 27 november 2007 om 19:11

Wij zijn er al enkele keren gaan zwemmen met ons babydochtertje. Ik vind het schandalig dat baby's 2,5 euro inkom moeten betalen !!!!!!!

 Sofie op 28 november 2007 om 15:45

Wij gaan naar 2 zwembaden, in Geraardsbergen (wanneer we op bezoek zijn bij mijn ouders) en ik Tienen ... nergens moeten we parking betalen en mijn dochtertje is 16 maanden oud en voor haar moeten we nergens ingang betalen ... dus ik vind het ook wel een beetje veel wat je moet betalen voor zo'n babytje ... zeker als je weet dat je met een babytje maximum 1u (is al lang) in het water zit ... heel jammer, maar door de hoge prijzen en de hoge prijs voor de parking komen wij niet naar de sportoase