Home  Regio  leuven  leuven blogt!
     
Meebloggen? Mail ons!

Heb je nieuws voor deze blog?
Leuke foto's van Leuven?
Laat het weten aan: Stef of Kristien of An
Zet als startpagina Voeg toe aan favorieten
Reageer: lachen, u bent geflitst

Flitspaal_3Vlaams minister Crevits heeft een cadeautje voor Leuven. Binnenkort komen er opnieuw een aantal flitspalen bij in de stad. Er staan nu al 13 snelheidscamera's in Leuven. Een overzicht:


1. Op kruispunt Sint-Jansbergsesteenweg en Koning Boudewijnlaan
2. Op kruispunt Artoisplein en Aarschotsesteenweg
3. N3, Tiensesteenweg richting Leuven
4. R23, Ring rond Leuven richting Tervuren
5. R23, Ring rond Leuven, Diestsevest in beide richtingen
6. N26, Mechelsesteenweg in beide richtingen
Bovendien komen er permanente camera's op de E314 (Rotselaar, richting Leuven) en de E40 (Boutersem, richting Luik en Bertem richting Luik)

Is het nu goed geweest? Of is uw leuze: hoe meer flitspalen, hoe meer veiligheid? 

Reacties

Potverdekke, als u niet te snel rijd word u niet geflitst. Zo simpel is dat.

Klagen omdat u iets illegaal doet, waar gaan we naartoe in deze wereld?

Moby Dik op 28 mei 2008 om 14:58

als je niets verkeerd doet.

dan ook geen boete he.

je moet je maar aan de snelheid houden.

denk aan de zwakke weg gebruikers

groetjes

brabander op 28 mei 2008 om 16:02

Pure symboolpolitiek. Zolang een aantal gevaarlijke kruisingen nog onoverzichtelijk zijn ingericht, richtingborden op een onzichtbare plaats staan, zolang relatief veel mensen nog met een paar Stellaatjes achter het stuur stappen en fietsers rustig zonder verlichting door rood rijden, helpen die extra flitspalen vooral om de staatskas te spekken. De verkeersveiligheid schiet er niets mee op.


Alle autohatende braverikken zijn wél tevreden gesteld met dit placebo. Blij dat ze zijn dat anderen gestraft worden voor hun wandaden maar huilie huilie doen als ze zelf ergens voor gestraft worden. Wees dan niet verwonderd als er niemand is om voor uw vermeende onrecht op te komen.

De Tevreden Automobilist op 28 mei 2008 om 20:33

Binnen enkele jaren zal onze auto door satelieten zo hard of stil rijden als mag.
Wie zich aan de regels houdt krijgt geen boetes.

 Chris op 30 mei 2008 om 09:39

Wanneer gaan ze nu eens doorhebben dat ongevallen niet veroorzaakt worden door snelheid, maar door foutieve manoeuvers? Snelheid heeft alleen invloed op de schade.
Maarja, Manoeuvers kunnen niet passief gecontroleerd worden met een automatisch toestelletje.

Stef Nighthawk op 30 mei 2008 om 17:46

@Chris: als we met ons allen braaf anti-auto partijen zoals de SpA, Groen! en ook de CD&V blijven stemmen, dan wel ja. Die auto kan er niets aan doen, maar u zelf wel, door niet telkens weer op die onwetende politieker te stemmen.

De Tevreden Automobilist op 31 mei 2008 om 18:20


Tevreden automobilist,
op wie dan wel?

kirsten op 3 juni 2008 om 15:55

Op dit moment is voor de automobilist de LDD de verstandigste keuze van de grote partijen. VLD zou normaal gesproken ook een alternatief moeten zijn, maar in de praktijk zijn ze niet te vertrouwen. Tijd voor een nieuwe partij. :-)

De Tevreden Automobilist op 6 juni 2008 om 00:24

Illegaal:

Krijg ik ook een "papiertje " met U moet terug naar huis i.p.v een Pro Justita wanneer ik een snelheidsovertreding doe mijnheer Moby Dick?

Jef Matrak op 9 juni 2008 om 20:47

Hoe heet die madamme "Hilde Creflits". Bedankt voor uw aansporend beleid inzake verkeer, of is het niet eerder het aanspekken van de politiekas waar men zulke toffe kado's mee koopt.

 Speedy Backflash op 25 juni 2008 om 16:25