Home  Regio  leuven  leuven blogt!
     
Meebloggen? Mail ons!

Heb je nieuws voor deze blog?
Leuke foto's van Leuven?
Laat het weten aan: Stef of Kristien of An
Zet als startpagina Voeg toe aan favorieten
Wint d'Hoogeschool Mijn Restaurant?

JelleVan kneusjes tot topfavorieten. Dat vat in één korte zin de opmars samen van restaurant d'Hoogeschool in de VTM-reeks Mijn Restaurant. Jelle en Micheline zijn er op korte tijd in geslaagd alle opmerkingen en kritieken te bundelen tot een constructief geheel en zijn nu de eerste finalisten in het veelbekeken programma. De underdog is niet meer, de favoriet staat op. Met dank aan maître Willy en de uitzonderlijk lekkere paling in 't groen. De foto is van Pieter-Jan Van Stockstraeten.

Bent u al bij d'Hoogeschool gaan eten? Bent u dat van plan? Denkt u dat d'Hoogeschool een verrijking is voor de Leuvense horeca?

UPDATE: We trokken afgelopen weekend met Frank Fol, de chef die jarenlang pal naast d'Hoogeschool het gastronomische mooie weer maakte in Leuven naar de nieuwe ster aan het culinaire firmament. Wat hij van het restaurant vindt kan u hier lezen.

UPDATE: En nu wachten Stephanie en Yanaïka van Exquisa in Hasselt. Halen Jelle en Micheline het ook van dat koppel of zal het Limburggevoel de nieuwbakken Leuvenaars finaal de das omdoen? Leuvense Limburgers, naar wie gaat jullie stem?

UPDATE: sms d'Hoogeschool naar de eindwinst: stuur Leuven naar 3274 en nodig iedereen die je kent hetzelfde te doen.

Nog een UPDATE:
PERSBERICHT: Leuven steunt Micheline en Jelle – restaurant d’Hoogeschool
“Leuven is de stad van het goede leven en van de horeca. Leuven moet winnen. Daarom gaan we d’Hoogeschool steunen. Als we er een nieuw goed restaurant zoals d’Hoogeschool in Leuven bij krijgen, kan dat enkel maar goed zijn voor de ganse Horeca in Leuven” aldus schepen van toerisme Dirk Vansina.
Morgen (vrijdag 23 mei 2008) kunnen de Leuvenaars al klinken op het succes van Jelle en Micheline : vanaf 15.00 uur schenken we op de Grote Markt glaasje Chardonnay Meerdael of fruitsap aan wie ter plaatse voor Leuven sms’t. Chardonnay Maaerdael is een schuimwijn uit de streek.
Vanavond geeft Jelle de aftrap bij de match OHL-Tubize. Hij doet dat pas als iedereen in het stadion een sms-je gestuurd heeft. We verwachten 3500 supporters voor OHL en voor d’Hoogeschool.
De vijf Leuvenaars die tussen 22 mei 2008 en 29 mei 2008 het meeste sms'jes versturen winnen een vip-avond voor twee personen op één van de vier vrijdagen van Beleuvenissen. Deelnemers laten het aantal verzonden sms'jes zien aan de balie van de dienst toerisme of sms'en ter plaatse (Naamsestraat 1, alle dagen open van 10.00 tot 17.00 uur).
Ook het stadspersoneel wordt opgeroepen te sms-en. Ook zij kunnen een VIP-etentje winnen op een vrijdag van de Beleuvenissen.
“Zaterdag ontvang ik 1300 inwoners van Ieper die Leuven bezoeken. Om de 2 jaar maken de Ieperlingen een uitstap naar een stad. Dit jaar is dat Leuven. Ik wacht ze om 10 u op aan het station in Leuven. Ze krijgen allemaal een drankje aangeboden … nadat ze een sms-je gestuurd hebben voor Leuven.” zegt schepen Dirk Vansina.

Reacties

Proficiat Jelle en Michiline met jullie prestaties op zo'n korte tijd.Mijn man en ik staan al jaren in de horeca en weten wat het is.Ik heb ook 15 jaar een 2 persoonbed voor mij alleen gehad zoals het vrouwtje van Jelle en een dochter alleen groot gebracht dus ik leef mee met dit dametje en ook zij moet in de bloemetjes gezet worden in deze wedstrijd. Nog vel succes in de loop van de volgende weken.
Wij zijn echte Leuvenaars en kijken er zeker naar om onze stad te verrijken met zo'n klasse restaurant.
Groetjes
ireille en Eddy

 Decoster Mireille op 10 mei 2008 om 13:09

Nogmaals dikke proficiat Micheline en Jelle!!!
"Als" iemand de wedstrijd moet verdienen, dan mogen en moeten jullie dat wel zijn.
1. Zeer toffe mensen, niet jaloers op andere medekandidaten.
2. Uitstraling en goede gerechten.
3. Spontaan, joviaal, enz... enz...

Wij duimen en vinden het niet meer dan normaal dat het d'Hoogeschool wordt.

Succes,
Nelly

 Bomans-Vannieuwenhoven op 10 mei 2008 om 14:43

Nogmaals dikke proficiat Micheline en Jelle!!!
"Als" iemand de wedstrijd moet verdienen, dan mogen en moeten jullie dat wel zijn.
1. Zeer toffe mensen, niet jaloers op andere medekandidaten.
2. Uitstraling en goede gerechten.
3. Spontaan, joviaal, enz... enz...

Wij duimen en vinden het niet meer dan normaal dat het d'Hoogeschool wordt.

Succes,
Nelly

 Bomans-Vannieuwenhoven op 10 mei 2008 om 14:44

Ons bezoek op 11/5 is uitstekend meegevallen: leuke, familiale, gezellige sfeer, lekker eten...

Jullie verdienen zeer zeker DE EERSTE PLAATS.
We duimen!!!

Brigitte en Alain

 DELFOSSE op 14 mei 2008 om 10:50

Ons bezoek op 11/5 is uitstekend meegevallen: leuke, familiale, gezellige sfeer, lekker eten...

Jullie verdienen zeer zeker DE EERSTE PLAATS.
We duimen!!!

Brigitte en Alain

 DELFOSSE op 14 mei 2008 om 10:50

ben er nog niet geweest,wil er wel eens naar toe !!

 Willy op 19 mei 2008 om 23:00

ben er nog niet geweest,wil er wel eens naar toe !!

 Willy op 19 mei 2008 om 23:00

Wij zullen niet lang wachten om bij Jelle en Micheline te gaan eten,alleen al omdat we ze sinds het begin echt steunen,ze verdienen het echt!Geen hoge dunk , zeer sympathiek en werkers!
Laten we echt hopen dat Leuven wint !!!!

olivier & kristin van leeuw op 20 mei 2008 om 12:58

Go HASSELT !!!!

 XXX op 22 mei 2008 om 21:25

Jelle en Micheline,
Het is bewonderenswaardig om te zien hoe eenvoudig jullie zijn,niet hoogmoedig,harde werkers,Jelle uitstekende kok, ik heb al 5 smsjes verzonden,jullie verdienen het gewoon en jullie zullen winnen,door de eenvoud en de innerlijke eenvoud! Proficiat!!!

 Karen op 23 mei 2008 om 10:19

GO LEUVEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 Brigitte op 23 mei 2008 om 11:25

jelle en Micheline,al van het begin was ik en mijn man grote fan van jullie !We zetten al onze middelen in voor stemmen te ronselen!Duimen-duimen -tot 31MEI in d'Hoogeschool!!!!!!!!Voor ons zijn julie de grote nr.1.Go-go Leuven!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 Chantal op 23 mei 2008 om 19:39

jelle en Micheline,al van het begin was ik en mijn man grote fan van jullie !We zetten al onze middelen in voor stemmen te ronselen!Duimen-duimen -tot 31MEI in d'Hoogeschool!!!!!!!!Voor ons zijn julie de grote nr.1.Go-go Leuven!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 Chantal op 23 mei 2008 om 19:39

Jelle en Micheline,

Doe zo verder en dan zit er veel kans in dat je Hasselt zal verslaan !!

Aan ons zal het zeker niet liggen, want we hebben al veel smsjes verstuurd, en ook e-mailoproepen doorgestuurd, dus, blijf zo verder doen !!!

Ik vind dat Leuven zo een goed restaurant rijker is, waar de chef-kok zelf in de keuken staat, en waar de sfeer opperbest is, nog nooit ruzie gezien, sfeer van het personeel kan niet beter, hier en daar een beetje bijschaven, maitre Willy zal jullie wel helpen, daar ben ik zeker van !!

We willen Jelle zeker nog een tweede kans geven, hij heeft zijn leven héél goed herpakt, en ik vind dat iedereen een tweede kans verdient !!

Agnes op 23 mei 2008 om 21:02

Jelle en Micheline,
de traktatie met Chardonnay/fruitsap van de stad Leuven deze namiddag was een succes. Heel wat mensen stemden voor de x-zoveelste keer, heel wat mensen stuurden een sms-je zonder gratis drankje, gewoon om jullie te steunen. Jullie vormen dan ook een prima team en dankzij jullie is Leuven een boeiend restaurant rijker. Win en blijf!
Ik duw vanavond nog een paar keer op het "send" knopje"
Groetjes
Maggy

Maggy op 23 mei 2008 om 22:38

Jelle en Micheline,
Een dikke proficiat, jullie verdienen het van in de finale te staan, wij steunen jullie dan ook voor 100%.Jullie zijn altijd jezelf gebleven en gunnen ook anderen hun succes, zeer grote inzet, Jelle is een uitstekende kok. Wij duimen alvast dat jullie mogen winnen.
Wij sturen alvast nog enkele berichtjes
Groetjes
Greet

 De Trazegnies Greet op 24 mei 2008 om 14:05

jelle en micheline,

eindelijk,geen lekker eten,maar heeeeeel lekker eten.komen zeker terug.We wensen je heel veel succes.

karina en agnes

 costrop vanpoucke op 24 mei 2008 om 17:14

Beste Jelle en Micheline,

Jullie krijgen al onze steun van uit west vlaanderen.
Mooi te zien hoe groot een moederhart kan zijn!

Veel succes!

Isabelle

 Isabelle op 24 mei 2008 om 18:36

Micheline, Jelle,
ik ben bij jullie langsgeweest met een voorstel ivm sms'sen. Het is nog niet te laat...
Vrijblijvend...

Peter N op 26 mei 2008 om 13:48

Een paar maand geleden heb ik volgend gerucht opgevangen. Hasselt zou de enige zijn met een RSZ-nummer en zou dus al op voorhand weten dat ze winnen.

Ik hoop dan ook dat dit slechts een gerucht is en dat Leuven wint.

Stef Nighthawk op 26 mei 2008 om 17:16

Jelle is een ECHTE kok die heel zeker 'Mijn Restaurant' zou mogen zeggen. Yanaïka daarentegen was zelf maar gewoon keukenhulp en noemt haar (echte)kok sous-chef. Van haar 52 soorten patatten hebben we nog niet veel gezien.

 mike vyncke op 27 mei 2008 om 17:12

Hey Jelle en Micheline,

Wij zijn bij jullie komen eten op 17 mei ll en zijn jullie vorig weekend met onze peuter komen opzoeken in Hasselt. Jelle is een uitstekende kok, Micheline een klasse moeder, waar wij alleen maar kunnen van bijleren. Jullie staan met je beide voeten op grond, en het is net alsof jullie tot onze kennisenkring behoren.
JULLIE MOETEN WINNEN!!!!!! En Beersel moet stemmen voor onze provincie Vlaams-Brabant in het tv-wereldje te zetten...Het moet niet Hasselt zijn en wat ons verontwaardigd : In Story zegt Lins campagne te voeren voor Hasselt terwijl Hasselt in Familie zit te roddelen over chef Yvan van Antwerpen, en dat ze benadeeld zijn!!!!Dus Leuven,jullie zijn tenminste eerlijk!!!!!

Stef Notaert-Josiane Vanderhaegen  op 27 mei 2008 om 17:28

Jelle en Micheline,ook Yfke, en het ganse team!!!
WINNEN MOETEN JULLIE!!!!!Ten eerste hebben jullie een pand waar je wauw kan tegen zeggen t.o.v. Hasselt die het op 't eerste verdiep doen en ten tweede JELLE, JE ETEN IS SUPER SUPER SUPERHEERLIJK EN DE PRIJZEN VOOR ZO'N TOPKWALITEIT EERLIJK!!!En Micheline, het is niks voor niks dat uwe voornaam een deel is van de Michelinster, want gij verdient een ster.
Wij smsen zulle, en Hasselt, stopt met jullie geroddel in de weekbladen.Leuven go for it!!!

 Laurien Dehaen en David Vandenbossche op 27 mei 2008 om 17:35

wat jullie neergezet hebben en van waar kom je jelle ben ook zelf ook zelfstandig geweest slager ik weet waarover ik spreek een winnaar leuven die van hasselt zullen niet jaloers zijn.

camille op 27 mei 2008 om 17:48

Beste Jelle en Micheline,Ik hoop vanharte dat jullie winnen.Wij vinden jullie de tofste deelnemers.En we denken dat Jelle een superkok is.We hebben gereserveerd om te komen eten op zondag 1 juni en hopen dat we kunnen proeven van zijn lekkere gerechten!We duimen!Tot zondag.

 els op 28 mei 2008 om 00:27