Home  Regio  leuven  leuven blogt!
     
Meebloggen? Mail ons!

Heb je nieuws voor deze blog?
Leuke foto's van Leuven?
Laat het weten aan: Stef of Kristien of An
Zet als startpagina Voeg toe aan favorieten
Zou u uw rugzak afgeven om te mogen shoppen?

Winkeldiefstal is een fenomeen dat ook Leuven treft. De politie doet wat ze kan om het fenomeen in te dijken, maar is natuurlijk ook niet onfeilbaar. Daarom treffen de winkeliers zelf maatregelen. Dat de Leuvense Fnac een team van professionele bewakingsvideobekijkers had wist u wellicht al langer, maar een sportwinkel op de Diestsestraat gaat nu nog een stapje verder. Wie met zijn rugzak de winkel instapt wordt vriendelijk verzocht om die achter te laten aan de ingang. Daar wordt hij bewaakt door een winkelmedewerker. Op die manier wil de sportwinkel vermijden dat er gestolen wordt. Verschillende mensen die we op straat aanspraken vinden dat alvast geen uitnodigende manier van werken. Het artikel vindt u zaterdagochtend hier.

Wat vindt u ervan? Zou u uw rugzak afgeven voordat u zich mag onderdompelen in het shoppingplezier?

Reacties

Ik vind dat de normaalste zaak van de wereld dat men zijn boodschappentas of rugzak achterlaat in verzekerde bewaring, zoals in sommige grootwarenhuizen kluisjes zijn om die op te bergen alvorens aankopen te doen, zo mag er gerust in elke grotere zaak een "paketterie" zijn. In sommige landen is het vanzelfsprekend.
Wie zich daarbij ongemakkelijk voelt zal geen gerust geweten hebben.

 Otto op 24 mei 2008 om 00:42

Wat een onzin. Moet ik straks ook mijn broek uit doen -- daar zitten tenslotte ook zakken in -- vooraleer ik mag gaan winkelen? Ik mijd zulke winkels dan ook als de pest. Winkeliers zouden beter hun klanten weer eens met wat respect gaan behandelen, in plaats van als mogelijke criminelen. Wij zijn tenslotte hun bron van inkomsten. De klant is koning.

Theo op 24 mei 2008 om 09:55

Ik ga er enkel mee akkoord als er kluisjes voorzien zijn om je spullen veilig achter te laten hetgeen in de GO Sport niet het geval is...

 Laethinea op 24 mei 2008 om 17:20

Ik heb in het buitenland gewoond, en heb altijd geweigerd mijn tas af te geven , Europeanen lieten ze meestal met rust. Als ik hier niet binnen mag , ga ik niet binnen.

 Patrick op 24 mei 2008 om 19:15

Als ze mij dat vragen om mijn rugzak of boodschappentas aftegeven terwijl ik in die winkel aan t shoppen ben zal ik dat doen

 Abidine op 25 mei 2008 om 12:19

neen, dan ga ik wel naar een andere winkel. Ten eerste liggen ze niet in verzekerde bewaring, ten tweede kan de verleiding door de werknemer ook wel groot zijn om diefstal te plegen. Ik ga geen rugzak met een camera die ik meestal bij heb van enkele honderden euro's achterlaten omdat ik een sportbroek van 10 euro zou willen kopen.
Dan moeten ze maar de mensen vragen of ze hun tas willen openen

 philippev op 26 mei 2008 om 12:45

In Nice (zuiden van frankrijk) steken ze jouw rugzak in een plastieke zak die ze dan dicht nieten. Op deze manier kan je uw rugzak zelf bijhouden, maar kan je er niets in steken zonder dat men het kan zien (tenzij je een nietjes machien mee hebt...)

jaja op 26 mei 2008 om 15:12

Een zaak die zijn klanten op voorhand als dieven beschouwd is een zaak die mijn geld niet verdient.
Waar gaan we naartoe als je als eerlijke klant zo'n zaken moet aanvaarden om daar te mogen winkelen.
Ik zeg een boycot, gewoon om te laten zien dat wij het niet pikken!

Filip Sevenants op 26 mei 2008 om 21:14

Filip, gij winkelt dan ook niet in een zaak waar camera's hangen ? ...