Home  Regio  oostende  oostende blogt!
     
Meebloggen? Mail ons!

Heb je nieuws voor deze blog?
Leuke foto's van Oostende?
Laat het weten aan:
Dominique Jauquet
Zet als startpagina Voeg toe aan favorieten
FOTOSPECIAL: windmolenpark in zee

Het windmolenpark op de Thorntonbank zo’n dertig kilometer in zee begint vorm te krijgen. Vandaag worden de eerste wieken aangebracht zodat straks de eerste windmolen in zee een feit is. Wij brachten gisteren een bezoek aan de Thorntonbank en kwamen terug met volgende beelden:

Dsc_0113_3Dsc_0163Dsc_0297       

Dsc_0253Dsc_0293Dsc_0078

Dsc_0237Dsc_0244Dsc_0260   

Dsc_0228Dsc_0157Dsc_0176   

Dsc_0002Dsc_0003Dsc_0004

Dsc_0142

© dji

Dsc_0094_2Dsc_0118_2Dsc_0129_2   

Reacties

Geachte,
Dat is prachtig gedaan die foto's op het net te plaatsen en bedankt om op het idee te komen om die foto's aan ons te laten zien. Ik ben van plan een off-shore te scharteren om die werken te
gaan bekijken.

Groetjes

 Dejonghe Pol op 26 juli 2008 om 12:24

Indrukwekkende foto's. Bedankt hiervoor.

 Marie op 26 juli 2008 om 16:54

Prachtig...
en Proficiat aan mijn talentvolle neef...

 Monique Jauquet op 27 juli 2008 om 00:24

Inderdaad mooie foto's.
Maar windMOLENpark is een verkeerde benaming!
Het is een windTURBINEpark.
WindMOLENS malen graan.
WindTURBINES wekken electrische stroom op!
Veel succes en tot later.

Robert Demaegdt  op 27 juli 2008 om 10:46

Volgens Wikipedia is Windmolen toch een correct woord:
Wikipedia zegt
>

Dit gezegd zijnde, het is een prachtig en kleurrijk fotoreportage van iets wat we zelf niet onmiddellijk te zien zullen krijgen.

Mooi

Bjorn

 Bjorn op 27 juli 2008 om 11:05

nieuwe poging:
vlg Wikipedia: Windmolens zijn molens die de bewegingsenergie van de lucht (wind) omzetten in rotatie-energie van de wieken, die dan nuttig kan worden gebruikt, bijvoorbeeld voor het opwekken van elektriciteit, het malen van graan, het verplaatsen van water of andere doeleinden.

 Bjorn op 27 juli 2008 om 11:06

C-Power, DEME, en de andere instanties die het project realiseren spreken ook over windMOLENpark...

'Een windMOLENpark is een verzameling moderne windmolens of windturbines, bedoeld om windenergie op te wekken', dixit Wikipedia.

Thomas op 27 juli 2008 om 11:08

mooi indrukwekkend ik graag nog meer dank u


groeten marnx doeii

marnix op 28 juli 2008 om 18:12

graan molen of turbine of water het is eender Het komt er op neer het ZEER MOOIE FOTO'S en een filisitaci voor de opname ze zijn ZEER geslaagt
doe zo verder over de woorden struiken doet men niet
getekent leo

 leo op 30 juli 2008 om 22:23

Ongelooflijk, indrukwekkend dat dergelijke dingen kunnen, hoedje af voor de mensen die hieraan werken om dit mogelijk te maken. Prachtig weergegeven, bedankt dat we op deze wijze ook een beetje kunnen meekijken naar het vervolg der werken.

Beatrijs Illeghems op 6 augustus 2008 om 12:10