Home  Regio  oostende  oostende blogt!
     
Meebloggen? Mail ons!

Heb je nieuws voor deze blog?
Leuke foto's van Oostende?
Laat het weten aan:
Dominique Jauquet
Zet als startpagina Voeg toe aan favorieten
REAGEER: meeuwen voederen kan tot 250 euro kosten

Oostende Haven 046 

Vrijdag 18 april 2008 005 Het stadsbestuur van Oostende neemt opnieuw maatregelen om de meeuwenplaag in te dijken. Ditmaal wil men de mensen die de meeuwen voederen aanpakken.

 

Op toeristische plaatsen als de Visserskaai zijn de vogels massaal aanwezig door het afval van viskraampjes en frietkoten en zorgen ze voor overlast.

 

Om het gedrag van de mensen die de vogels voederen bij te sturen hangt de stad nu op tien plaatsen in de stad grote affiches in vier talen. Het is de bedoeling om aanvankelijk enkel sensibiliserend te werken, maar tegen de zomer zal harder opgetreden worden.  

Ambtenaren of agenten zullen overtredingen vaststellen en kunnen boetes tot 250 euro uitschrijven.

 

(Foto's 1,3,4: dji/ Foto2: Yvan Broux).

DSC_0094Oostende Haven 044   

Wat vindt u van de hoge boetes voor het voederen van meeuwen. Vindt u de maatregel terecht? Of eerder overdreven? Laat hier uw mening achter...

Reacties

zonder meer terecht het is een serieuse overlast

 mientje op 30 januari 2009 om 21:05

Bij de zee horen meeuwen!!! Misschien een vaste voedselplaats zoeken voor hen....Of hebben jullie nooit honger ?

jeannine  op 31 januari 2009 om 00:16

Kleine nuance Jeannine meeuwen horen op zee hun voedsel te zoeken en niet aan de kraampjes aan de kaai.

 Redgy op 1 februari 2009 om 11:38

Terechte maatregel.
Beseffen die voedermensen nu niet dat ze die beestjes daar geen goed mee doen.
Vogels zijn vogels, we moeten er geen mensen willen van maken.

 Kio op 2 februari 2009 om 09:39

Ik vind het terecht dat er verbod is op het voederen van de meeuwen. De boetes vind ik wel degelijk te hoog! Ik vind dat de boete zou moeten oplopend zijn als men na verwittiging niet wil meewerken!Onmiddellijk al zo'n hoge boete geven is toch wat overdreven. Er zijn andere misdrijven die veel erger zijn voor de veiligheid van de bevolking!! Dat men daar eens begint met zwaardere boetes en straffen op te leggen!! Bij mij is de veiligheid voor de bevolking het allerbelangrijkste. Ik vind het verschrikkelijk erg dat mensen moeten bang zijn om buiten te komen ! Dus de meeuwen.... natuurlijk bestraffen, maar toch wat menselijker zijn ! De meeuwenvoeders zijn geen criminelen!!!

 Chrispain op 2 februari 2009 om 13:11

Stadwachters of burgers (misschien gepensioneerden)- die bovendien gemachtigd zijn om te beboeten - zouden o.m. kunnen ingezet worden om de meeuwenvoeders, de achterlaters van hondenpoep en de storters van zwerfvuil te verbaliseren
Wilfried

 Caesteker op 3 februari 2009 om 12:52

liever geen burgers of stadswachten machtigen om mensen te beboeten...wel sterke sensibilisering via media, scholen enz.

 gerda op 5 februari 2009 om 08:05

meeuwen zijn heel inteligent.Die zitten rond etenstijd te wachten op de landaarnpalen op etensresten die mensen op het voorland uitschudden.Als gevolg dat daken en tuinmuren vol vieze poep besmeurd zijn.ik persoonlijk erger me daar enorm aan.Er mag gerust een affiche aan de lantaarnpaal voor ons huis hangen.

 christiana op 5 februari 2009 om 10:45