Home  Regio  ronse  ronse blogt!
     
Meebloggen? Mail ons!

Heb je nieuws voor deze blog?
Leuke foto's van Ronse?
Laat het weten aan:
Koen Lauwereyns
Zet als startpagina Voeg toe aan favorieten
Deze blog verhuist!

Vanaf nu verschijnen de artikels van deze blog op de gemeentesite op www.nieuwsblad.be/ gevolgd door de naam van uw gemeente.

Deze artikels blijven bewaard als archief, maar er zullen geen nieuwe berichten meer verschijnen. Daarvoor kunt u terecht op www.nieuwsblad.be/ gevolgd door de naam van uw gemeente.

Hetzelfde nieuws, gebracht door uw vertrouwde correspondent(en). Maar vanaf nu op een andere plaats, in een nieuw kleedje. Laat ons gerust weten hoe u er over denkt.

Ongeval met fietsers op N60 richting Ronse, update

Donderdagavond omstreeks 20 u. is er een ernstig ongeval gebeurd op de N60 richting Ronse ter hoogte van de Koppenberg. Twee wielertoeristen werden aangereden en moesten worden afgevoerd naar het ziekenhuis. Er is sprake van een levensgevaarlijk gewonde en een zwaar gewonde. Het rechter baanvak lag vol brokstukken waaronder het totaal vervormde restant van een fiets. De N60 moest tijdelijk worden afgezet.

De N60 tussen Ronse en Oudenaarde maakt zijn naam van gevaarlijke baan weer met trieste glans waar.

Met excuses aan de lezers van Ronse Blogt voor de onvolledigheid van vorig bericht, het was gebaseerd op de toen beschikbare informatie, de avond zelf.

Reacties

het was wel even voor 20h want wij stonden in de file op de n60 en er waren meerdere fietsers aanwezig.

 aurelie op 5 februari 2009 om 22:29

zeer juist! was rond 20.00u en ik stond met mijn zoon eveneens in de file, er is sprake van een levensgevaarlijke gewonde, zwaar gewonde en een licht gewonde wielertoerist.

 stephan op 6 februari 2009 om 14:00

Amai, wat een oncorrecte info! Ben er ook gepasseerd, zeker 3 fietsers in betrokken en niet 1 enkele.. De brokken lagen idd in het rond gestrooid. Hoop dat ze erdoor komen!

 Stefanie op 6 februari 2009 om 19:28

Wielerterroristen ... die permitteren zich meestal héél veel ! Soms verwondert het me dat dergelijke ongevallen eerder schaars zijn ...

 ronny op 7 februari 2009 om 10:20

ik ga akkoord met Ronny. Uiteraard is het een zeer trieste zaak voor alle betrokkenen in het ongeval..laat daar geen twijfel over bestaan. Maar het is inderdaad een feit dat vele wielertoeristen de verkeersregels helemaal aan hun laars lappen en zo andere weggebruikers in problemen brengen. Vaak zie je ze door rood rijden, niet op het beschikbare fietspad rijden, je de pas afsnijden op het zeebrapad, enz...en als je er iets op aanmerkt krijg je vaak nog een "vriendelijke" reactie terug! Nee, vroeger had ik meedelijden met die zwakke weggebruiker, maar sinds ik zelf met de auto rij, heb ik mijn mening al drastisch herzien...
Maar het blijft natuurlijk een trieste zaak, dit en andere ongevallen...

Aurke op 7 februari 2009 om 19:48

correctie: 'medelijden' en 'zebrapad' zullen een betere schrijfwijze zijn :)

Aurke op 7 februari 2009 om 19:50

hier moet wel duidelijk gesteld worden dat het bestuurder(ster) is die van de weg is afgeweken op het fietspad, volgens de vaststellingen door de politie